Volledige versie bekijken : monitor



jerre1987
30 July 2005, 17:49
Hallo,

heb nu al enkele maanden dit probleem:

Wanneer ik mijn pc opstart springt mijn scherm soms aan soms niet. Wanneer gij aanspringt verloopt alles normaal zoals hij moet. Wanneer hij niet aanspringt moet ik hem resetten en dan springt mijn scherm wel aan en verloopt alles weer normaal. Enorm irritant vind ikzelf (crash)

Mijn vraag is nu aan wat dit zou kunnen liggen. Aan de aansluitingen ligt het niet en alle kabels zitten goed in.
Zou het kunnen dat er een conflict is tussen mijn grafische kaart en mijn moederbord?

mvg,

Jeroen

Edon
30 July 2005, 23:42
Hallo jerre1987 ,

Wel een beetje moelijk ,door de vage omschrijving van het probleem , waarschijnlijk "springt het scherm niet aan " omdat de pc niet opstart , probleem dus niet in het scherm . Het feit dat er niets op het scherm komt laat vermoeden , dat ook de post routine van Bios niet start.

Na reset (mob) start hij hij dus wel , begrijp ik .

Wel ik zou eerst eens de voeding vervangen . (maar je wie ben ik ?)

Regards ef

jerre1987
31 July 2005, 12:11
met het aanspringen van het scherm bedoel ik dat de monitor aangaat dus lampje groen en anders oranje. Maar ik denk dat de pc wel opstart want ik hoor hem draaien en de harde schijf hoor ik "kraken" maar mijn scherm blijft uit.

Edon
31 July 2005, 13:37
ok , de pc start dus. De video card is een Radeon 9550,juist ? en die die heeft dus meerdere uitgangen.

Het eerste beeld , komt uit de bios , (post) heeft dus niets met windows of drivers te doen.

vraag: kleurt het lichtje van de monitor groen tijdens de post routine, om daarna weer orange te worden ?

Wanneer dit niet zo is , dient het probleem in de monitor of kabel te worden gezocht , andere monitor zou hier kunnen helpen .

In plaats van reset te doen , wanneer het probleem zich voordoet, zou ik de monitor , ofwel vervangen , ofwel enkele minuten afleggen , ofwel de vga kabel losmaken en opnieuw verbinden (met monitor pwr off ).

Uitleg : het lampje van de monitor word groen wanneer de pwr supply uit stand by mode gaat , daartoe heb je horizontale sync signal van de video kaart nodig, pin 13 op vga connector, die pinnen durven nog eens achteruit schuiven ipv van in de connector te schuiven .

Toch geen flatscreen ?

regards ef.

jerre1987
31 July 2005, 19:10
Ja ik heb een ATI Radeon 9550 SE.

Antwoord op vraag: het lichtje van de monitor blijft oranje.

Nee heb een een gewone AOC 17 inch scherm.

Op mijn grafische kaart heb ik 1 uitgang. Mijn monitor wordt via een tussenstuk verbonden met de grafische kaart.

Ché
31 July 2005, 20:03
probeer eens een ander scherm. als het prob zich blijft voordoen ligt het al niet aan je monitor

jerre1987
1 August 2005, 15:25
heb geprobeerd met mijn pa zijn monitor. De eerste 2 keer ging het, maar de 3de keer was terug niets. Dus het ligt niet aan het scherm.

jerre1987
4 August 2005, 10:14
Heef iemand nog een idee waar het dan aan kan liggen?

dapi
4 August 2005, 10:21
het zou kunnen dat u kaart stuk is of het slot waar ze inzit nietmeer goed doorgeeft
proebeer eens een andere kaart lukt het dan wel dan weet je het lukt het dan niet dan zal je toch een ander mb moeten steken

greetings
Dapi