Volledige versie bekijken : PC overbeveiligd ?



Tjoolaere
1 August 2005, 11:42
Heb op mijn pc volgende programma's :

- Antivirus Panda Titanium 2004

- Microsoft AntiSpyware
- SpywareGuard
- SpywareBlaster
(zijn deze twee laatste soms niet overbodig en mogen die verwijderd worden ?)

- AdAware SE
- Spybot S&D 1.4 final
(met deze twee scan ik éénmaal in de week)

Microsoft AntiSpyware is ingesteld dat iedere maandag en donderdag automatisch gescand wordt.

Pc werkt uitstekend behalve.... dat de tijd nodig om op te starten verdrievoudigd is.

jurgenv
1 August 2005, 11:46
de grootste vertrager is hier panda, hij weegt namelijk zwaar op je systeem, voor de rest heb je voldoende beveiliging, mss dat MAS en spywareguard conflicten geeft maar dit betwijfel ik...:)

Tjoolaere
1 August 2005, 12:09
Dank voor de snelle reactie.
De termijn van mijn (betalend) antivirus verloopt einde volgende maand. Ik denk een gratis antivirus programma te installeren (AVG ? ?) Heeft iemand ervaring hiermee of eventueel een ander gratis prog. Liefst in het nederlands, mijn kennis van het engels is maar pauverkes.

jurgenv
1 August 2005, 12:18
als je een gratis goede en nederlandse antivirus wilt dan moet je tereecht avast home edition :)
http://www.avast.com/eng/down_home.html

Tjoolaere
1 August 2005, 18:47
Mocht ik nu nog raadgevingen krijgen hoe ik moet te werk gaan om alles tot een goed einde te brengen dan ben ik gered. (ben niet zo handig in verwijderen en installeren)

nielsvandesype
1 August 2005, 20:14
@ Tjoolaere : Ik geef je één gouden raad verwijder panda in veilige modus, anders ga je problemen hebben. Ik had nl zelf ook panda. Als het moment daar is wanneer je abonnement afloopt zeg het mij dan.

vinny
2 August 2005, 10:41
antivir is ook een goede gratis antivirus scanner,ben ik zeer tevreden over

Jelle
2 August 2005, 13:24
als je een gratis goede en nederlandse antivirus wilt dan moet je tereecht avast home edition :)
http://www.avast.com/eng/down_home.html
Ik dacht dat bij de meeste tests die ik gelezen heb AVG Free Edtion de beste was, maar die is inderdaad niet Nederlandstalig (maar dat maakt me nu niet uit als hij maar goed scant :D).

jurgenv
2 August 2005, 13:24
maar hij vroeg om een nederlandstalige :)