Volledige versie bekijken : Recovery-CD's



AncientBelgian
1 August 2005, 20:44
Dag heren,

Ik heb weeral een vraagje (en mss wel niet de slimste maar ja ik ben dan ook genen slimme) (a)
Hier komt ze dan : mijnen zoon heeft nen laptop Acer Aspire met een 3-tal "Recovery-CD's". Nu wanneer hij of ikke die "herstelling" zou uitvoeren , behoud hij dan al zijn gegevens op zijn D-schijf nog of wordt die ook volledig herschreven ? Of kan je kiezen welke functie of bestand dat hij moet herstellen op de schijven ? :crazy:
Wie weet er raad en kan mij op de hoogte stellen ?:wtf:
Dank bij voorbaat en nog een prettige vakantie gewenst
(y)

bazeke
1 August 2005, 20:47
Heb zelf in het verleden ook mijn C-schijf gerecovered met een herstel-cd-rom.
Enkel de c-schijf werd hersteld en de d-partitie werd bij mij ongemoeid gelaten.
Deze gebruik ik dus als back-up voor belangrijke files. :)
Normaal als je het gebruikt, geeft hij denk ik wel vantevoren een duidelijke waarschuwing hoor wat betreft de C-schijf.

Groeten

Ché
1 August 2005, 20:49
als je schijf is opgedeeld in een c: en een d: partitie kun je zonder probleem je c: herinstalleren zonder dat er iets aan je d: verandert op het moment dat je die recovery-cd insteekt zal er gevraagd worden wat je wil doen en welke partitie je wil bewerken.

diedie
1 August 2005, 21:18
Zoals Ché al aanhaalde zal er gevraad worden welke partitie je wilt bewerken maar wat ik mij afvraag hoe komt het dat jij maar 3 herstelcd's hebt? Zijn dit niet altijd 6 stuks of vergis ik mij?

mvg,

clickx
1 August 2005, 21:21
ik denk dat je toch moet oppassen hoor want ik heb een excelstor en als ik die partieteer dan heb ik toch probs met name als ik dan wil formateren dan wist hij de d:/ en niet de c:/ ik heb zo al eens veel bestanden kwijtgespeeld

dus toch oppassen zou ik zeggen

greetz clickx

Spoorzoeker
1 August 2005, 21:23
Ik heb ook de Acer Aspire (de 1700). Inderdaad 3 cd's en inderdaad, hij vraagt of je de andere partities wilt behouden.

Goed je antwoord kiezen is dus aanbevolen. :D

Ché
1 August 2005, 21:34
@ diedie
ik denk dat er maar 3 herstelcd's zijn:
nl. een nederlands-, frans- en engelstalige

diedie
1 August 2005, 21:58
Ché @ diedie
ik denk dat er maar 3 herstelcd's zijn:
nl. een nederlands-, frans- en engelstalige



bedankt ché wist ik niet (y)

AncientBelgian
2 August 2005, 05:28
Heren bedankt voor de heel nuttige informatie en voor mij mag er hier dan ook een slotje op !!!