Volledige versie bekijken : XP home, en IIS nodig, wat kan ik doen

knaap
13 mei 2005, 21:50
Ik onderhoud een website en graag had ik een database er aan toegevoegd.
Blijkbaar heb je daar het programma IIS voor nodig, dat enkel in XP pro aanwezig is.

Wat kan ik doen om een herinstallatie te voorkomen?

Ché
14 mei 2005, 19:22
ben je er zeker van dat het niet op de cd staat. niet alle progonderdelen worden geinstalleerd. je kunt dat bvb zien in configscherm/ software / windowsonderdelen toevoegen of verwijderen.

msschn toch eens op zoek gaan op de cd.

Ché

J.W.
14 mei 2005, 22:30
Wat kan ik doen om een herinstallatie te voorkomen?

Misschien dit eens lezen?

http://www.multidesk.be/faqs/000105/

Tetris
15 mei 2005, 10:12
Normaal gezien kan je die met behulp van je windows xp installeren door:

Configuratiescherm -> Software -> Windows onderdelen toevoegen of verwijderen

En daar staat normaal IIS (internet information services) tussen.

Als je voor je website eerder een mysql database nodig hebt, en toch die database op je eigen pc wil draaien (wat ik persoonlijk niet zo verstandig vind, omdat wrsch 1) Je pc niet altijd aan staat 2) Je een poort openzet en dus meer kwetsbaar bent voor crackers) dan raad ik je Appserv aan. Is een gemakkelijke setup die op je pc Apache, PHP, Zend optimizer, PHPMyAdmin en MySql zet. Dus dan heb je direct je eigen webserver.

kwakkwak
17 mei 2005, 08:22
Normaal gezien kan je die met behulp van je windows xp installeren door:

Configuratiescherm -> Software -> Windows onderdelen toevoegen of verwijderen

En daar staat normaal IIS (internet information services) tussen.

Als je voor je website eerder een mysql database nodig hebt, en toch die database op je eigen pc wil draaien (wat ik persoonlijk niet zo verstandig vind, omdat wrsch 1) Je pc niet altijd aan staat 2) Je een poort openzet en dus meer kwetsbaar bent voor crackers) dan raad ik je Appserv aan. Is een gemakkelijke setup die op je pc Apache, PHP, Zend optimizer, PHPMyAdmin en MySql zet. Dus dan heb je direct je eigen webserver.

Hoi,

Zit eigenlijk met hetzelfde. Is er ergens een site die dit uitlegt stap voor stap want zo snap ik er eigenlijk niets van.

knaap
17 mei 2005, 15:45
Hartelijk bedankt, ik ga het onmiddelijk eens proberen.

knaap
18 mei 2005, 19:39
de rar heeft 2 belangrijke dll's tekort, maar is terug te vinden op http://www.netfreaky.be/iis/

saluukes.