Volledige versie bekijken : Ethernet Harde schijf



bjornable
7 August 2005, 15:18
Hello guys!!
Ik wou even informeren of iemand al ervaring heeft met ethernet harde schijven.

In mijn zoektocht naar harde schijven heb ik iets interessants gevonden: blijkbaar is het mogelijk om in een draadloos netwerk een harde schijf aan de router te koppelen die dan beschikbaar is in het netwerk...klopt dit:help:

Kan iemand mij iets aanbevelen?

Thx!

g_man
7 August 2005, 15:21
Dit bedoel je? http://www.backoffice.be/shop/result.html.asp

bjornable
7 August 2005, 15:23
Ja, zoiets bedoel ik ...

g_man
7 August 2005, 15:24
Ja, zoiets bedoel ik ...

Heb de link gewijzigd, is ook te verkrijgen bij onze sponsor !:p

bjornable
7 August 2005, 15:29
ben direct eens gaan kijken ...
Is dat een betrouwbare oplossing denk je zo'n ethernet harde schijf? Ik heb ook al eens gehoord van zo'n tussenstation dat je aansluit op 't netwerk en aan dat "tussenstation" kan je dan gewoon USB harde schijven aanhangen... Moeilijke keuzes

g_man
7 August 2005, 20:45
Er zal voor elke keuze wel een voor- en tegenstander zijn. Dus de keuze ligt in jou handen. Dit was wsl niet wat je wilde horen, mja ik heb er zelf geen ervaring mee, dus kan ik je geen raad geven. Anderen mss wel. :p

capahouse
31 August 2005, 16:31
je kan ook bij Linksys eens een kijkje nemen. De Network Storage Link werkt ook perfect. Is een soort servertje dat ke in je netwerk plugt via de router en daar kan je of twee usb schijven ophangen of één schijf en één usb stick. Wel een addertje onder het gras. De schijven op dit apparaatje aangesloten worden in unix geformateerd. Via een thitd party softje, "explore2fs" freeware, kan deze schijven wel lezen op je pc.

bjornable
31 August 2005, 16:58
Thx, Maar ik heb mijn oog laten vallen op een schijf van Linksys, 160giegs aan te sluiten via mijn router.
Moet zeggen werkt prima, ben aangenaam verrast. Moest er ooit iemand eenvraag hebben, jullie weten me te vinden hé ;-)

Onderwerp mag voor mijn part afgesloten worden.

2Bees
1 September 2005, 18:33
Er bestaan nu ook al routers met 2 USB 2.0 poorten in, zodat je niet hoeft te prullen met extra adaptertjes...