Volledige versie bekijken : Nod32



Blackwidowpage
7 August 2005, 19:10
Wat vinden jullie van het antivirus programma NOD32?
Ik heb gehoort dat het beter is dan Norton, en dat het meer virus defenitie heeft.

jurgenv
7 August 2005, 19:15
met NOD32 heb je een zeer goeie antivirus in huis :) norton staat ook wel bekend het systeem te vertragen en sommige virussen door te laten, norton is de meest gebruikte maar daarvoor niet de beste :) maar dat is voor iedereen verschillend, sommige zijn tevreden met norton en anderen dan weer niet, om dus niet weer een thread te starten met 'ik ben content van norton of avast' enz... is het jou keuze wat voor jou het beste is :)

Ivan
7 August 2005, 19:38
met NOD32 heb je een zeer goeie antivirus in huis :) norton staat ook wel bekend het systeem te vertragen en sommige virussen door te laten, norton is de meest gebruikte maar daarvoor niet de beste :) maar dat is voor iedereen verschillend, sommige zijn tevreden met norton en anderen dan weer niet, om dus niet weer een thread te starten met 'ik ben content van norton of avast' enz... is het jou keuze wat voor jou het beste is :)

Daar geef ik jurgen helemaal gelijk in.

Beamerke
8 August 2005, 00:47
Ik sluit me er ook bij aan(y) Nod32 staat in mijn persoonlijke top-3 van ant-virus scanners:D :D


(En norton komt nog niet voor in mijn top-1000)

jurgenv
8 August 2005, 00:49
Ik sluit me er ook bij aan(y) Nod32 staat in mijn persoonlijke top-3 van ant-virus scanners:D :D


(En norton komt nog niet voor in mijn top-1000)

wie staat er op plaats 658?:p:p:p

Beamerke
8 August 2005, 00:56
wie staat er op plaats 658?:p:p:p

Nod31 :P:P:P:P

jurgenv
8 August 2005, 00:57
Nod31 :P:P:P:P

loool:p:p :D

ghost
8 August 2005, 01:05
Welke antivirus heb jij dan beamerke?

Beamerke
8 August 2005, 01:17
Ikzelf gebruik Bitdefender Professional, en ben daar nog steeds enorm tevreden over:)

Orion
8 August 2005, 01:33
Ik heb nod32 en wil geen andere meer:D

Sille
8 August 2005, 10:26
ike heb avast :) kheb der ook geen problemen mee maar als ik hier norton ga instaleren zoals ik vroeger had gaat mijn pc nog trager hij is al zo traag :(

Blackwidowpage
8 August 2005, 12:03
En wat voor firewall gebruiken jullie. Ik gebruik u die van norton maar ik wil eigenlijk overstappen naar sygate personal firewall pro, wat vinden jullie daar van?

Nickske
8 August 2005, 12:23
ga er eens over denken als ik al die goede comentaren hoor. ik zelf gebruik zone alarm security suite. en ook heel tevreden van.

Orion
8 August 2005, 13:44
En wat voor firewall gebruiken jullie. Ik gebruik u die van norton maar ik wil eigenlijk overstappen naar sygate personal firewall pro, wat vinden jullie daar van?Ik gebruik Zone Alarm pro , over sygates firewall kan ik niks zeggen heb er geen ervaring mee.

jurgenv
8 August 2005, 13:53
:offtopic: :offtopic:

nielsvandesype
8 August 2005, 20:18
Het enigste wat ik toch al gehoord heb dat nod32 niet echt voor beginners is en ook dat nod32 niet alles scand met zijn standaardinstellingen terwijl andere dit wel doen buiten misschien in archieven. Bij nod32 moet je enorm opletten met de instellingen. Denk dat ik eens nod32 ga gebruiken in de toekomst ben nu nog tevreden over BitDefender Professional Plus.

john
8 August 2005, 21:48
Nod32...waar te koop in België ?

jurgenv
8 August 2005, 21:56
nergens :) doe moet je online aanschaffen

john
8 August 2005, 22:06
Dat is dan een minpunt...want dikwijls (als je ook over de cd beschikt) kan je deze gebruiken om een besmet systeem te scannen/zuiveren.
Online software bestellen/downloaden zal je de cd niet hebben hé...of heb ik 't mis?

jerommeke
14 September 2005, 09:28
is volgens mij VEEL beter dan Norton, herkent ook meet trojans, en is VEEEEEEEL sneller, voor mij geen Norton meer.

Silverwing
21 September 2005, 20:38
Toen ik de kans kreeg deze AV te proberen heb ik gezien de beloftes die gemaakt werden (snel,licht,updates om het uur als er zijn)heb ik geen moment getwijfels en Norton die kuren kreeg bedankt voor de bewezen diensten.
Sindsdien merk ik een groot verschil in snelheid van werken op de pc,worden e-mails bliksemsnel gescand enz.
Het nadeel dat je moet betalen voor deze AV is als je wil ook vlug weggewerkt,voor mij is dit het beste wat er tot nu toe is.

Baloeke
27 September 2005, 18:56
Ik heb vorige week van de webmaster te horen gekregen over dit programma. Ik heb altijd Norton gebruikt, het nadeel is dat deze je systeem vertraagd.Na een herinstal van mij pc had ik van de freeware cd het programma AVG geinstalleerd. Raar maar waar bij de eerste scan gaf dit programma al virussen op mijn 2de HD. Dada Norton, heb nu het vertrouwen in Norton verloren. Nu draai ik op mijn PC NOD32, loopt zeer vlot, veel vlugger dan Norton.
Voor de geintereseerde is er een demo versie (in het NEDERLANDS) te downloaden op http://www.nod32.nl/download/download.htm

Pilote
28 September 2005, 14:08
ik gebruik ook sinds kort nod32 en ben er zeer tevreden over

eventure
2 October 2005, 14:42
http://www.virusbtn.com/vb100/archives/products.xml?bitdefender.xml
hier zie je hoe slecht bitdefender wel is,
http://www.virusbtn.com/vb100/archives/products.xml?table
en hier zie je handige tests,
ik denk dat ik ga voor nod32,
nog nooit gebruikt,
maar mijn Norton systemworks vertraagde enorm!

passoa
27 October 2005, 21:38
NOD32 een drietal weken geleden geinstalleerd, persoonlijk vind ik deze beter dan norton, vertraagd ook veel minder het systeem, ook ben ik tot de conclusie gekomen dat NOD32 veel minder virussen doorlaat.

Silverwing
29 October 2005, 09:09
Ik wil hier ook eens verwittigen voor iets dat ik voor heb met dit prog,mss zijn er nog mensen die het voorhebben mss zelfs zonder het te weten en dan weten ze gelijk wat te doen.
Het bleek bij nazicht dat mijn virusdefinitie's al een week oud waren en omdat zoiets bijna onmogelijk is ben ik op onderzoek getrokken.
Na een herinstallatie wou het programma nog steeds geen nieuwe definities ophalen.
Met veel zoeken ben ik er achter gekomen dat als bij de configuratie selecteer automatisch server voor updates staat aangevinkt (en standaard is dat het geval)er steeds server 7 word genomen en die blikt dus niet actief meer,getuige hiervan de log(bij systeemlog)fout bij verbinding maken met server.
Kies voor een andere server(klik op het nod 32 icoon in het systeemvak,dan op update klikken en dan in het rechtse venster op set up )
Ik heb nu server u4.eset .com staan en hiermee werkt het terug.

samsu
31 October 2005, 22:09
ik gebruik NOD 32 nu een maand ofzo en ben zeer content.
Daarvoor gebruikte ik MCafee en deze vond 2 virussen en NOD vond er 15 zo even 13 meer. dan maar te zwijgen van Norton die helemaal niks vond en mijn PC vertraagde. NOD 32 blijft voor mij de beste. En ZoneAlarm Pro vind ik persoonlijk een goede firewall is de enige die ik nog maar gebruikt hb ;)

Smokey
5 November 2005, 14:23
had er nog niet van gehoord zelfs

de jean
12 November 2005, 12:55
nod 32 werkt perfect ...
is de minst bronnen vretende AV die er is, imho ...

J.W.
19 November 2005, 05:22
Ik heb daarnet ook eens Nod32 geïnstalleerd en laten scannen.
Dat deze sneller is als Norton, daar heb ik toch mijn twijfels over.
Is ook niet compatibel met Google Desktop. De eerste boodschap die ik kreeg bij het installeren was: Ofwel Google Desktop verwijderen of anders NOD32 verwijderen. Samen werken gaat niet. Ik laat NOD32 nu niet meer opstarten. Dus blijf ik maar Norton gebruiken.

Blackwidowpage
19 November 2005, 14:09
Ik heb daarnet ook eens Nod32 geïnstalleerd en laten scannen.
Dat deze sneller is als Norton, daar heb ik toch mijn twijfels over.
Is ook niet compatibel met Google Desktop. De eerste boodschap die ik kreeg bij het installeren was: Ofwel Google Desktop verwijderen of anders NOD32 verwijderen. Samen werken gaat niet. Ik laat NOD32 nu niet meer opstarten. Dus blijf ik maar Norton gebruiken.

Nod32 pakt meer virussen!
Wat heb je liever, dat norton je pc scant op top snelheid en dat die alle virussen laat zitten, of dat Nod32 er 5 minuten langer over doet en alle virussen wel pakt!
En trouwens ik geloof niet dat norton sneller is want het is een groot resource hog, waardoor je pc langzamer gaat lopen!
Maar dit is mijn mening!

Baloeke
19 November 2005, 14:29
Ben van de zelfde mening blackwidowpage.

J.W.
19 November 2005, 19:29
Nod32 pakt meer virussen!
Wat heb je liever, dat norton je pc scant op top snelheid en dat die alle virussen laat zitten, of dat Nod32 er 5 minuten langer over doet en alle virussen wel pakt!

Ik heb nog nooit een virus gehad, vroeger niet met ESafe en nu gedurende twee jaar (de tijd dat ik Norton gebruik) niet met Norton.
En dat Norton alle virussen zou laten zitten is kinderpraat. Ook na scans met Nod32 en Antivir XP wordt er niets gevonden, net zo min als met een onlinescan bij HouseCall Trend Micro.

http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/

Zoals u linksboven kunt zien staat Nod32 op de 9e van de 11 plaatsen.
Andere testers zullen Nod32 dan weer bovenaan zetten. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren en smaken, en zo zullen er altijd meningsverschillen blijven bestaan, en gelukkig maar, want als iedereen dezelfde mening of voorkeur had, bestond er van alles maar één product.

Blackwidowpage
19 November 2005, 19:39
Ik probeerde je ook niet aan te vallen of zo, maar ik vind dat Norton gewoon onder de maat presteerd. En dat is mijn mening.
Jij vind Noton beter, en dat is jouw mening!;)

ben zelf ook jaren lang een Norton fan geweest maar de laatste tijd is Norton het voor mij gewoon niet meer, wat het geweest is.

Mr.S
19 November 2005, 20:20
Ik heb nod32 er even opgehad, maar die zag bv cr...searcher ook als een virus, evenals nog enkele andere dingen...
Ik gebruik voor het moment dus weer avg antivirus...(ook content van)

Blackwidowpage
6 December 2005, 18:26
Ja dat kan kloppen, omdat sommige crack searchers zich gedragen als een virus als ze zoeken!

V6_Candycane
18 December 2005, 18:38
NoD 32 ROcks man ! :cool: the best gewoon

permee
27 December 2005, 22:46
Had trend micro pccilin 12 IS gekocht en eraf gegooid wegens ,net als NIS een te grote vreten aan mijn systeem bronnen.Ik gebruik nu voorlopig nod32 en outpost.
Verschil is wel merkbaar.
En zoals hoger vermeld ,instellingen wel effe nakijken.
Mvg,
permee

t896743
28 December 2005, 14:01
Hoi;

Ik draai AVG Pro. Kan ik daar op betrouwen? Heeft ie een goede reputatie? Iemand ervaring mee?

Groeten;
DG

Ypsilonne
28 December 2005, 19:10
AVG Pro is zeker een aanrader, de free is trouwens even goed...en bovendien gratis!
Ik gebruik sinds 1 maand NOD32 2.5 en ben er héél tevreden over.
Ik had de weken ervoor norton, mcafee, avast pro en Avg free getest.
NOD 32 is qua snelheid de beste, de tweede is avg free.
Voor mij is het belangrijk dat hij degelijk(virussen buiten houden) en snel is!
Norton en al die duurdere pro-scanners zijn goed op heel snelle pc's, vind ik.
Groeten
Ypsilonne

t896743
28 December 2005, 19:24
Thkx Ypsilonne;
Zo te horen zit ik nog zo slecht niet met mijn AVG pro en ik ben er eigenlijk ook tevreden over. Dus ik kan hem gerust verder laten draaien op mijn pc'tje. Ik heb ook een laptop waar nu etrust op draait. Abonnement van 3 maanden was inbegrepen bij aankoop van de laptop maar als dat verlopen is, zal ik ook daar AVG Pro op draaien.
Groeten;
DG

Milo
31 December 2005, 14:23
wie staat er op plaats 658?:p:p:p

Ik dacht Norton of zo iets , of hoe heete da nu ook alweer , da programma da niet veel niet meer tegenhoud ,veel probs geeft en ernorm véél ONNODIGE proccessen laat draaien op u Machine , terwijl hij njah meestal toch omzeilt word , ..... ja ja ja .... NOrton Antivirus .... lol ....... en zeggen da er mensen zijn die daar dus JAARLIJKS 60 € voor betalen ....... man man man ...........Als ge de mensen geld vraagt levert ze dan ook een tegoei pakket .(sp)

Mijn top 3

1.AVG- FREE
2 Nod 32
3 Antivir


Simpel en euhm , vertraagt u baksken ni .

PorkyFrost
31 December 2005, 16:08
NOD32 bracht bij mij problemen als ik in lan een spel speelde =-s dan sloot het spel af :cry: het ligt eraf bij mij

de jean
31 December 2005, 17:31
Dat is dan een minpunt...want dikwijls (als je ook over de cd beschikt) kan je deze gebruiken om een besmet systeem te scannen/zuiveren.
Online software bestellen/downloaden zal je de cd niet hebben hé...of heb ik 't mis?je kan em op cd bestellen

de jean
31 December 2005, 17:34
En wat voor firewall gebruiken jullie. Ik gebruik u die van norton maar ik wil eigenlijk overstappen naar sygate personal firewall pro, wat vinden jullie daar van? ik draai nod icm sygate pro ... werkt gewoon perfect.

Xav
2 January 2006, 18:31
Ik hou het bij m'n kaspersky die prachtig werk doet (y)

snowmaniac
23 May 2006, 06:45
ik draai nod icm sygate pro ... werkt gewoon perfect. Is ook de combinatie die ik gebruik...met ad-watch voor spyware. ;)Al verschillende Anti-virusprogs getest maar NOD32 is toch het enige waar echt tevreden over ben...

Zo overdreven moeilijk is NOD32 nu ook niet in gebruik. In principe enkel installeren en je moet er niet meer aankomen en je er zelfs geen zorgen over maken...ik vind toch dat de gemiddelde (goede) firewall, vooral in in het begin eigenlijk wel een pak meer hersen-activiteit vraagt.

off-topic: Sygate pro ben ik ook heel tevreden over maar het wordt niet meer verder ontwikkeld zoals je waarschijnlijk wel weet(overname door Symantec), dus uiteindelijk zullen we wel verplicht zijn om een andere firewall aan te schaffen...:sad:

filiep
23 May 2006, 12:35
http://www.photohall.be/nl/2_1.cfm?type=5&brand=162&cat=5

hier verkopen ze nod 32 voor de prijs van 49,90€

de jean
23 May 2006, 14:38
Is ook de combinatie die ik gebruik...met ad-watch voor spyware. ;)Al verschillende Anti-virusprogs getest maar NOD32 is toch het enige waar echt tevreden over ben...

Zo overdreven moeilijk is NOD32 nu ook niet in gebruik. In principe enkel installeren en je moet er niet meer aankomen en je er zelfs geen zorgen over maken...ik vind toch dat de gemiddelde (goede) firewall, vooral in in het begin eigenlijk wel een pak meer hersen-activiteit vraagt.

off-topic: Sygate pro ben ik ook heel tevreden over maar het wordt niet meer verder ontwikkeld zoals je waarschijnlijk wel weet(overname door Symantec), dus uiteindelijk zullen we wel verplicht zijn om een andere firewall aan te schaffen...:sad:je kan em blijven gebruiken ej ...

joe bar
25 May 2006, 13:45
Ik heb deze week NOD32 op de pc gezet, tot nu toe ben ik er heel tevreden over.
Voordien gebruikte ik avast, daar was ik ook tevreden over, maar ik had goeie commentaren gehoord over NOD32, dus ik zal deze nu eens uitproberen.:good:

steenbokje8
26 May 2006, 10:55
zelf gebruik ik ook nod32 en hebt tot nu toe geen klagen erover

'Rainman'
27 May 2006, 00:46
ik gebruik helmaal geen antivirus.
ik heb der nen ghost opgegooid, en om de maand, of wanneer ik het nodig
acht, laat ik ghost es ne keer draaien en klaar is kees...
ik zit nu al 6 jaar op het internet en heb er nog geen problemen
mee gehad om het op die manier te doen...
Natuurlijk, ik surf niet naar websites die volzitten met spyware en andere toestanden,
dat kan natuurlijk al veel helpen..

de jean
27 May 2006, 06:58
ik gebruik helmaal geen antivirus.
ik heb der nen ghost opgegooid, en om de maand, of wanneer ik het nodig
acht, laat ik ghost es ne keer draaien en klaar is kees...
ik zit nu al 6 jaar op het internet en heb er nog geen problemen
mee gehad om het op die manier te doen...
Natuurlijk, ik surf niet naar websites die volzitten met spyware en andere toestanden,
dat kan natuurlijk al veel helpen..en jij weet welke sites veilig zijn ? :rolleyes:

Mp3Tjoeper
27 May 2006, 11:06
ik gebruik helmaal geen antivirus.
ik heb der nen ghost opgegooid, en om de maand, of wanneer ik het nodig
acht, laat ik ghost es ne keer draaien en klaar is kees...
ik zit nu al 6 jaar op het internet en heb er nog geen problemen
mee gehad om het op die manier te doen...
Natuurlijk, ik surf niet naar websites die volzitten met spyware en andere toestanden,
dat kan natuurlijk al veel helpen..

En toen ging de wekker, en ontwaakte uit je dromen ;)

de jean
27 May 2006, 12:09
En toen ging de wekker, en ontwaakte uit je dromen ;) zoiets peisk ...

zariash
29 May 2006, 22:35
ja als je 23 berichten post op 1 jaar zal op 6 jaar niet veel meer doen .
foutje

zariash
29 May 2006, 22:36
ik gebruik helmaal geen antivirus.
ik heb der nen ghost opgegooid, en om de maand, of wanneer ik het nodig
acht, laat ik ghost es ne keer draaien en klaar is kees...
ik zit nu al 6 jaar op het internet en heb er nog geen problemen
mee gehad om het op die manier te doen...
Natuurlijk, ik surf niet naar websites die volzitten met spyware en andere toestanden,
dat kan natuurlijk al veel helpen..
als je 23 berichten post op 1 jaar dan zal je inderdaad niet veel problemen hebben.
grtjs

jerrythealien
29 May 2006, 23:38
Was hier een een goeie week geleden ook overgeschakeld op nod32, kwestie van de boel wat minder zwaar te maken, maar m'n norton had ook een firewall, en die hebk dus nu niet meer. Welke firewall gebruiken jullie tezamen met nod32?

de jean
30 May 2006, 06:49
Was hier een een goeie week geleden ook overgeschakeld op nod32, kwestie van de boel wat minder zwaar te maken, maar m'n norton had ook een firewall, en die hebk dus nu niet meer. Welke firewall gebruiken jullie tezamen met nod32?sygate pro ...

Buddy
30 May 2006, 17:11
Persoonlijk een echte aanrader die nod32 :good::good::good:

Ik gebruik hem reeds enkele maanden en hij doet zijn werk uitstekend !
Mijn besluit staat vast, enkel nod32 komt nog op mijn pc.
Greetz.
Buddy.
;)

woepi
30 May 2006, 19:25
Was hier een een goeie week geleden ook overgeschakeld op nod32, kwestie van de boel wat minder zwaar te maken, maar m'n norton had ook een firewall, en die hebk dus nu niet meer. Welke firewall gebruiken jullie tezamen met nod32?
Zonealarm

http://www.ivanhoejupiler.be/downloads.php?do=file&id=14

'Rainman'
26 June 2006, 20:56
ik weet niet welke sites veilig zijn...
na zoveel jaar op internet weet ik waar ik nu wel en niet zonder problemen
heen kan surfen
meer heb ik niet nodig...
ik doe niks met men pc waar ik persoonlijke info ingeef (dan heb ik het over
pc-banking enzo) als ik dan spyware binnenkrijg... geen probleem...
der staat niks op men pc dat niet op het internet te vinden is...

Wookie
12 July 2006, 11:23
Ik gebruik sinds vorige week nod32 en het is een verbetering te opzichte van Norton. Mijn pc is veel sneller geworden en de in-en uitgaande mails worden merkbaar veel sneller gescand.

reddevel
14 July 2006, 10:03
heb NOD32 ook een keer geinstalleerd en na de eerste scan had hij enkele virussen gevonden en verwijderd maar heropstart van mijn pc werkte toetsenbord en muis (beide draadloos) niet meer dus eraf en terug AVG in gebruikt tot op heden nog altijd geen problemen mee gehad.

Duvelke1983
18 July 2006, 02:01
Ik gebruik nu een paar maanden NOD32 op mijn pc.
werkt zeer goed veel updates
houd alle virussen tegen
had vroeger norton (slow), mcafee (te veel brol waardoor systeem vastliep), avg ging ook wel nog wel maar liet af en toe wel virussen door.
Nod32 scant met heel weinig resources
je merkt zelfs niet dat hij bezig is
mailbox wordt ook gescand tijdens binnenkomen en zelf sturen
ik geef het 90% er zal altijd wel iets beter kunnen
een beetje in een overzichtelijk kleedje steken maar het wend als je er mee werkt

de jean
18 July 2006, 06:51
@ duvelke 1983 : dat grafische kan je uitschakelen, dan heb je minder mooi uitzicht, maar je vindt makkelijker alles terug. In Nod 32 systeem setup ==> setup ==> algmeen kun je vinkje wegnemen bij "activeer grafische interface"