Volledige versie bekijken : Symantec security check



ikbenben
8 August 2005, 21:32
Als ik mijn firewall aan deze test onderga dan krijg ik de melding dat ik niet volledig beveiligd ben. http://security.symantec.com/sscv6/home.asp?langid=nl&venid=sym&plfid=23&pkj=DIMDCVGZBZTVOGXFSTZ

Hoe kan ik dit dan wel beveiligen?

Volgens de test ben ik blootgesteld aan hackers aan deze poorten :


ICMP Ping
Ping. Ping is een hulpprogramma voor het opsporen van problemen in netwerken. Ping vraagt uw computer zijn bestaan te bevestigen. Als uw computer bevestigend reageert op Ping, zullen hackers uw computer eerder als doelwit nemen.

21
FTP (File Transfer Protocol). FTP wordt gebruikt voor het overdragen van bestanden tussen uw computer en andere computers. Poort 21 zou alleen open moeten staan als u een FTP-server draait.

23
Telnet. U kunt Telnet gebruiken om u vanaf een terminal op uw computer aan te melden, waar ter wereld u zich ook bevindt. Deze poort zou alleen open moeten staan als u een Telnet-server draait.

80
HTTP (Hypertext Transfer Protocol). HTTP wordt gebruik voor de overdracht van webpagina's via internet. Poort 80 zou alleen open moeten staan als u een webserver draait.

ikbenben
9 August 2005, 16:12
Nobody ?? :cry:

timberke
9 August 2005, 16:33
welke firewall gebruik je?

ikbenben
9 August 2005, 16:38
Die van Norton Internet Security 2005.Die van windows is uitgeschakeld.

timberke
9 August 2005, 16:42
staat je firewall dan niet op default?

slicky
9 August 2005, 16:45
ik heb hier ook norton interet security2005(antispyware editie)

en ik heb ook eens de test gedaan en alle drie de punten waren goed:p
misschien eens een liveupdate doen en dan nog eens testen;)

ikbenben
9 August 2005, 16:49
@timberke

Bij norton stond hij op thuis.Ik heb het nu eens verzet naar standaard.

@slicky

Ik zal eens proberen met live-update.

ikbenben
9 August 2005, 17:23
Na live update de test terug gedaan te hebben blijft alles nog steeds hetzelfde,er is nog niets verandert:close

slicky
9 August 2005, 17:40
plaats anders eens een hijack this logje op het forum hier;)

het gevaar komt mss van binnen uit;)

compuchrisje
9 August 2005, 17:50
Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht, waarop Norton AV en Internet Security voorlopig nog opstaan. Voorlopig dus wel, want idd die IS geeft om de haverklap problemen, vanaf het moment dat je je op het internet begeeft. Natuurlijk moeten er poorten open staan, om verbinding te kunnen maken met je server en om iets te downloaden of te openen heb je ook een open poort nodig. Ik heb dit gemeld bij de winkel en ook al hebben ze jaren met Norton gewerkt, nu adviseren ze Panda. Dus als je abonnement zou aflopen, hou Norton AV buiten je systeem.
Denk er wel aan dat na de live update je ook een volledige systeemscan moet doen, best mogelijk dat er dan geen foutmelding meer wordt gegeven.

ikbenben
9 August 2005, 17:54
@compuchrisje

Norton staat er juist nog maar een maand of 2 op.De ene raad norton aan en de andere dan weer panda.Zo is het moeilijk om te kiezen tussen beide dus heb ik maar de bekendste en meest gebruikt genomen.

@slicky

ik zal eens een logje plaatsen

novice
9 August 2005, 21:09
Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht, waarop Norton AV en Internet Security voorlopig nog opstaan. Voorlopig dus wel, want idd die IS geeft om de haverklap problemen, vanaf het moment dat je je op het internet begeeft. Natuurlijk moeten er poorten open staan, om verbinding te kunnen maken met je server en om iets te downloaden of te openen heb je ook een open poort nodig. Ik heb dit gemeld bij de winkel en ook al hebben ze jaren met Norton gewerkt, nu adviseren ze Panda. Dus als je abonnement zou aflopen, hou Norton AV buiten je systeem.
Denk er wel aan dat na de live update je ook een volledige systeemscan moet doen, best mogelijk dat er dan geen foutmelding meer wordt gegeven.

amai,mijn courage zakt ook in mijn schoenen...
mijn nis ligt klaar om geïnstalleerd te worden:cry:
maar omdat ik nieuwsgierig ben ga ik er toch mee door!:D:D