Volledige versie bekijken : Pc start niet op, beeldscherm blijft zwart,melding no video input



sonja6373
12 August 2005, 19:54
Vanaf gisteren start de pc niet meteen op. OP het beeldscherm komt de melding no video input,het scherm blijft zwart.de ventilator draait op maxium.Nadat de startknop 5sec ingedrukt is gehouden,(toetsenbord en muis werken niet)om af te sluiten,starte de pc na de herstart wel op.Maar nu moet deze procedure meermaals herhaald worden om de pc op te starten.De pc is 6 maanden oud pentium 4 3,40 GHZ,het beeldscherm TFT 17inch 10 maanden.Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn voor dit probleem?
Bedankt voor eventuele reactie,s.

Groeten Wiel.

élenias
12 August 2005, 20:04
f8 drukken terwijl je opstart dan krijg je een menu met verschillende opties (niet het bios) daar neem je opstarten met grafische modus (of zo iets dergelijks) Hierdoor start hij op met de onboard grafische kaart waardoor je de drivers opnieuw kunt installeren van je 3d - kaart. Hierdoor zou het probleem moeten opgelost worden

sonja6373
13 August 2005, 15:21
Hallo elenias,
Dank voor je reactie,helaas de voor gestelde oplossing werkt niet omdat het scherm konstant zwart blijft.zodat ik niets wijzigen kan.De recovery cd werkt ook niet, ik denk toch dat ik de hotline van medion moet bellen,omdat de pc nu helemaal niet meer opstart.Deze post komt van mijn oude pc.Nogmaals bedankt.
groeten wiel

jurgenv
13 August 2005, 15:24
mss een domme vraag maar is je beeldscherm goed aangesloten?

GuardedXyph3R
13 August 2005, 15:46
Ja, zit je kabel er niet te losjes in ofzo? Weet het niet hoor, kan zijn he. Anders moet je alle kabeltjes ivm je beeldscherm er eventjes uithalen en opnieuw insteken.

sonja6373
13 August 2005, 16:16
Heren,
Het beeld scherm is goed aangesloten,deze storing is spontaan onstaan,ik heb een ander beeldscherm aangesloten met hetzelfde resultaat.

GuardedXyph3R
13 August 2005, 16:23
Ik heb dergelijk fenomeen eens gezien bij mijn neefje. Bleek dat het was omdat hij gewoon het knopje van zijn scherm niet had ingedrukt. Startte gewoon de processor, draaide op volle toeren en toen verscheen er zo'n kadertje "No video input or cable disconnected', of toch zoiets dergelijks. Daardoor dat ik dacht dat het misschien hier aan lag.
Excuseer voor de vergissing:) Denk dat je idd best eens belt, de klantendienst weet hopelijk wel raad.

mvg

Martijnc
13 August 2005, 16:43
En als je de videokaart er eens tegoei probeert in te duwen? mischein is ie los gekomen

sonja6373
13 August 2005, 17:11
Knop van beeldscherm is in geschakeld,met ander beeldscherm het zelfde probleem.Wat bertreft de videokaart ook opnieuw geplaatst en stofvrij gemaakt.

g_man
13 August 2005, 17:15
Hebben die medions onboard video of AGP kaarten?
Heb je of kan je een andere graka vinden om eens te testen? gewoon deze er ff uit en een andere erin, als je dan je bootscreen ziet, weet je zeker dat die naar de haaien is.

sonja6373
13 August 2005, 17:39
Deze Medion heeft een videokaart van 128mb,helaas heb ik geen kaart om te testen,dus dat word maandag medion bellen.
bedankt!

g_man
13 August 2005, 17:43
Heb gehoord dat die service wel dik in orde is.. ;)

sonja6373
13 August 2005, 18:09
hallo G Man,
Er zit een geforce 6610 xl 128mb ddr3 memory 800mhz kaart in de medion, uiteraard heb ik geen kaart
om uit te proberen,dat word dus medion bellen!
Bedankt!
groeten wiel.

sonja6373
13 August 2005, 18:12
Sorry voor de dubbele post,meende dat de vorige post niet geplaats was.
nogmaals dank voor alle reactie,s.

compuchrisje
13 August 2005, 21:33
Die pc is maar pas 6 maand, sonja, doe die dus gewoon naar de winkel, je hebt garantie. 't Is in elk geval iets dat zeker niet mag voorkomen. Ik vermoed ook videokaart, maar dat zal dan wel blijken.

sonja6373
14 August 2005, 13:02
Probleem opgelost, na nogmaals de videokaart gedemonteerd en herplaatst te hebben start de pc weer normaal op.Nogmaals bedankt voor jullie hulp.