Volledige versie bekijken : online fotoservice

vinny
16 augustus 2005, 09:50
Als ik mijn foto's laat ontwikkelen via kruidvat en ik bestel formaat 10x15 dan zijn de afmetingen niet 10x15 maar 10x13,3.Ik weet ondertussen dat dit komt omdat de meeste digitale toestellen 3:4 formaat foto's maken.Bij kruidvat is dit formaat 2:3 de standaard afmeting.Mijn vraag is nu:kan ik mijn foto's omvormen van 3:4 naar 2:3 zonder dat er kwaliteitsverlies zichtbaar is.
Mijn toestel is nu nog Medion,ben er niet tevreden over.Wil mij een nieuw toestel aanschaffen.Waarop moet ik letten om zeker te zijn dat ik een degelijk toestel aanschaf.Ik wil rond de 500 euro uitgeven.

jean
16 augustus 2005, 17:16
het aantal optiche zoom is zeker belangrijk met digitale ben je niet veel
je kan ook kijken naar het aantal pixels maar vind dit persoonlijk niet zo belangrijk
als je je foto's niet uivergroot naar poster grote te minste.
ik heb er 1 van 4 megapixels en 10Xoptische zoom ben er zeer tevreden over

dapi
28 augustus 2005, 10:20
ik had hetzelfde probleem bij dali online bestelde ook 15x10 en kreeg ze ook kleiner heb toen eens gehoord en ze wisten mij te zeggen dat het aan de kwaliteit lag
daar mijn toestel eigenlijk een profesioneel is ben ik verder gaan horen en ben terecht gekomen bij flashprint heb daar 5 minnuten moeten wachten en de fotokes waren klaar op het gevraagde formaat
zonder resolutie aan te passen dus hetzelfde cdke afgegeven en ook zonder kwaliteits verlies
ze wisten mij ook te zeggen dat dit meer voorkomt omdat zulke zaken zoals kruidvat en dergelijke er niet echt op voorzien zijn om een zeer goed resultaat te leveren
dus ik heb nu mijn winkel wel gevonden
greetings
Dapi