Volledige versie bekijken : gitaar aan pc aansluiten



breezer
16 August 2005, 17:49
even een kort vraagje:
bestaat er een mogelijkheid om een elektrische gitaar aan een pc te sluiten

Sille
16 August 2005, 21:00
die mogelijk is er wel breezer jij hebt toch zo'n nen versterker en box te samen zekers van je gitaar ?

breezer
17 August 2005, 10:59
nee heb alleen een gitaar :)

Sille
17 August 2005, 11:05
denk niet dat dat lukt je moet via een versterker voor een gitaar dan met een speciaale kabel die van versterker naar je geluidskaart gaat en dan gaat het wel

maar hoe een fiche hangen der aan die gitaar ?

UnderTakeR-
17 August 2005, 13:59
Ik heb ok een gitaar dat ik op pc aansluit. maar heb ok zo'n multieffects processor (boss gt-3) ik steek die ertussen maar heb je dit niet:
heb je een overgang/splitter? nodig : de kabel van je gitaar in een dunne jack steken, en die in je microfoon ingang, en zo kan je spelen/opnemen, let wel, met alleen een gitaar zuigt de kwaliteit van geluid in opname, zelfs met een versterker ertussen
alvast success

Jelle
17 August 2005, 20:11
Als je geld teveel hebt, kan je altijd GuitarPort (http://www.guitarport.com/) kopen. Een toestel waar je je gitaar aan kan aansluiten en dat je via usb aan je pc hangt. Met de software kan je pedalen, versterkers en andere effecten virtueel nabootsen (er zitten er ook enkele in van enkele legendarische modellen). Je kan er ook met opnemen uiteraard en er zitten enkele partituren gratis bijgeleverd en je kan er extra downloaden (tegen betaling).

breezer
17 August 2005, 22:23
bedankt voor de info allemaal.
dat van jelle is iets wat ik zocht (maar ik heb niet echt geld te veel:))
iets gemakkelijk om via usb aan te sluiten.
kan je er dan ook pedalen aan aansluiten ipv dit virtueel te doen?
en rond de hoeveel euro schommelt de prijs van zo een 'guitarport'?
sorry kan niet echt aan de site aan uit en mijn engels is ook niet al te best in de vakantie

Sille
17 August 2005, 22:40
wat er op die site dus allemaal staat breezer is wat informatie over die usb ding voor je gitaar ;)

Sille
17 August 2005, 22:41
Welcome to GuitarPort, the total guitar experience from Line 6. GuitarPort gives you the ability to jam with and learn hundreds of songs and guitar lessons that you download from the Internet. It also includes models of 16 classic guitar amplifiers and 19 stompbox and studio effects that work, sound & feel like the originals.

Now you have everything you need to enjoy playing guitar at your fingertips, whenever you want. Easy to get to and easy to use – so you can enjoy playing, build your skills and sound great doing it all!

Just connect the shiny red GuitarPort hardware to your Windows PC with the included USB cable and connect GuitarPort's stereo output to multimedia speakers, headphones or your stereo. Then install the software and plug your guitar into GuitarPort and you're ready to jam!

Bron: http://www.guitarport.com/

Jelle
17 August 2005, 23:31
Als ik even google, kom ik op een site 355€ tegen, maar de Amerikaanse onlineshops, die je vindt bij de links op de website van guitarport, verkopen hem aan 99,95$ (omgerekend 81€) zonder verzendings-/administratiekosten.

Sille
18 August 2005, 00:19
das wel redelijk veel ;) zou der geen andere mogelijkheid zijn via een gwn versterker ofzo

breezer
18 August 2005, 00:22
ja idd gewone versterker is mss goedkoper

Sille
18 August 2005, 13:48
idd ma moet je wel zien dat je gitaar er op kan dus mss best een gitaar versterker kopen en die aansluiten op je pc via een kabbel ;) ik heb het hier ook mijn pc hangt aan versterker en draait dan door 3 boxen ;) perfecte klank ;)

Jelle
18 August 2005, 16:45
Dan heb je ook wel een degelijke geluidskaart (lees: Creative Audigy) nodig en die kost meteen ook erg veel :D

Sille
18 August 2005, 17:42
bwa ik draai het hier met een soundblaster en kheb geen problemen ;) maarja met een gitaar is dat mss iets anders

breezer
19 August 2005, 00:03
ik ga zoiets is proberen
http://www.geocities.com/guitarfx_2001/
gitaar rechtstreeks op geluidskaart aansluiten en kijken of mijn geluidskaart het uithoud

Sille
19 August 2005, 10:32
dat kan je idd proberen ;)