Volledige versie bekijken : canon canoscan lide 50 driverprobleem



Yelleken
16 August 2005, 21:51
Ik heb dus een canon canoscan lide 50 scanner
Ik heb gisteren mijn pc geformateerd en ik wil nu mijn scanner weer kunnen gebruiken.
Het cdtje van de scanner heb ik niet meer dus heb ik een driver gedownlaod van het internet via de site van canon zelf.
Als ik deze gebruik en de instructies stap voor stap opvolg dan krijg ik nog steeds de melding dat de driver niet geinstaleerd is en dat het apparaat niet gebruikt kan worden.
Ik heb al op verschillende sites gezocht ondertussen en telkens kom ik op dezelfde driver uit.
De drivernaam is CanoScan_LiDE50_v7131 en dat vindt ik overal maar nooit eentje die de scanner aan de praat krijgt.

Mijn pc draait op windows xp en voor de rest heb k geen flauw idee welke dingen er allemaal aanzitten behalve mijn aan en uitknop die weet k staan.
Kweet niet of k iets van specifieke gegevens hier moet zetten voor dit probleem maar indien dit wel is laat me dan even weten hoe k die kan opzoeken ;)

Thx in @vance

PeterN
17 August 2005, 08:27
Ik lees net dat je uw pc hebt geformateerd, en dat uw scanner niet meer wil werken, ook niet na installatie van de driver. Maar deze scanner werkt via een usb poort op uw pc. Heb je de usb drivers wel terug geïnstalleerd van uw moederbord. Deze vind je terug op de meegeleverde cd van uw moederbord.
Je kan altijd eens kijken bij start/settings/configuratiescherm/systeem/hardware/apparatenbeheer als daar geen gele uitroeptekens bij staan?

nightraver
17 August 2005, 08:57
Als ik je uitleg lees, dat je na instalatie van de driver nog steeds melding krijgt dan is dat volgens mij gewoon een verkeerde driver die je instaleert

Yelleken
17 August 2005, 16:45
Ik lees net dat je uw pc hebt geformateerd, en dat uw scanner niet meer wil werken, ook niet na installatie van de driver. Maar deze scanner werkt via een usb poort op uw pc. Heb je de usb drivers wel terug geïnstalleerd van uw moederbord. Deze vind je terug op de meegeleverde cd van uw moederbord.
Je kan altijd eens kijken bij start/settings/configuratiescherm/systeem/hardware/apparatenbeheer als daar geen gele uitroeptekens bij staan?

Geen gele uitroeptekens en kheb via de cd van het moederbord nog s geprobeerd om het stuurprogramma te vernieuwe en hij zegt dat ie t niet kan omdat de huidig geinstaleerde versie de meest up to date is momenteel, dus daar kan t niet aan liggen


Als ik je uitleg lees, dat je na instalatie van de driver nog steeds melding krijgt dan is dat volgens mij gewoon een verkeerde driver die je instaleert

tis de juiste driver tenzij ze bij canon zelf fout zijn natuurlijk