Volledige versie bekijken : computer > server?



Lone_Rider
17 August 2005, 20:00
hoi,

Ik heb momenteel een pc staan die niet gebruikt word. het was een goede pc z'on 3 jaartjes terug, maar ondertussen weeral verouderd(crash) . Nu zou ik deze pc graag ombouwen tot server,(webspace).....

Is dit mogelijk?
moet er dan nog extra hardware voorzien worden?
gaat dit met een standaard telenet abonnement? of heb je daar een andere verbinding voor nodig?

kan iemand me een beetje wegwijs maken in deze materie

Alvast bedankt;)

Ché
17 August 2005, 20:46
eerder software:
vooreerst heb je een windows serverversie (bvb windows 2000 server met active directory) nodig. Momenteel bestaat de 2003 versie al. die moet je dan installeren op je pctje. je hebt volgens mij geen andere hardware nodig. een netwerkkaart volstaat om op internet te geraken. als je een gewoon telentverbinding hebt kan je aanvragen om te veranderen (zonder meerkost) naar telenet expressnet. je krijgt dan 2 ipadressen een voor elk van je pc's. ze kunnen dan tegelijkertijd op internet.

kurt0015
18 August 2005, 00:35
je kan ook FreeBSD als besturings systeem gebruiken word vaa gebruikt bij vele servers maar volgens mij mag je bij telenet geen server draaien da hebben ze me toch altijd gezegt dat staat in de voorwaarde maar het is niet zo erg want ze controlleren het niet en je hebt toh een heel laag upload limit per maand dus echt grote bestanden zal je niet op je site kunnen zetten want dan zal je metertje nogal wa te slikken krijgen :p

Lone_Rider
19 August 2005, 17:01
inderdaad daar had ik niet aan gedacht,.....die verrekte telemeter :(

Daar gaat men goed idee...

Zijn er betaalbare oplossingen voor dit probleem?

Alvast bedankt ;)