Volledige versie bekijken : Wat vinden jullie van telenet ?



Ivan
18 August 2005, 16:41
Vroeger hadden ze een 0800 lijn waar je gratis kon bellen.
De klanten die 5 jaar geleden internet wilde moesten betalen voor hun aansluiting (dat het nu gratis is)
Ook het abonement is zo een 3 jaar geleden verhoogd.
Klantvriendelijk zijn ze niet meer aan de telefoon.

Maar wat kunnen wij er aan doen, niets want zonder internet zouden we hier niet zitten.
Ze geven zo veel geld uit voor de voetbal uitzendingen te krijgen, en hun klanten laten ze in de kou staan.

Laat hier jullie mening horen ;)

jean
18 August 2005, 17:04
groot gelijk ze hebben gewoon een machtspositie en die misbruiken ze vind ik.
het grootste nadeel vind ik persoonlijk de down en upload limieten en ja ik weet wel je kan altijd volumeblokken bijbestellen.
Maar het zou toch veel leuker zijn dat je niet naar een meter hoeft te kijken.
Geen limiet als er zo een provider op de markt komt en die nog redelijke snelheden aankan
dan schakelijk ik direct over.
Moet zeggen dat de nerderlanders op dat vlak toch al een stuk voorstaan op ons

Frastman
18 August 2005, 17:20
Gewoon zoals adsl de up en download te samen gooien,en er zouden daarmee al heel wat mensen mee tevreden zijn nee?

jean-paul
18 August 2005, 18:34
redelijk tevreden,maar bepaalde punten kunnen beter.het is een beetje kiezen tussen de pest en de collera.

alfons
18 August 2005, 18:40
ivanj.
Groot gelijk,
heb ook nog mogen betalen en de voor modem een waarborg en dat geld zie je nooit meer terug.
En vind dat men voor dat alles toch een geste konden doen.

broske
18 August 2005, 20:51
(n)Telenet is goed aan het afdoen voor mij !(n)

Ik had dus een gewoon mono abonnement met 12 extra blokken totaal 22 giga (54 €)
en beslis om over te schakelen naar een turbo abonnement met 30 giga. (59.94€)
Zeg mijn extra blokken op zoals het moet volgens de telenet site.
Nu zet ik mijn abonnement over naar Expressnet turbo.
Nu komt het, ik krijg een melding dat mijn modem het turbo abonnement niet ondersteunt en dat er contact zal opgenomen worden om een nieuwe modem te komen plaatsen,
met als gevolg dat ik op smalband zit tot die van telenet zin hebben om kontakt met me opnemen.
Nu kan ik dus opnieuw 12 extra blokken bijkopen mits ik op smalband sta
Ik bel s'anderendaags naar telenet (wat me 50€ heeft gekost aan belwaarde)! Daar werd me beloofd om 2 dagen gratis internet te geven bij het volgende factuur om die 12 giga extra blokken die ik opnieuw heb moeten aktiveren en dus dubbel moet betalen te compenseren.
De eerste rekening die ik kreeg was op de 73.08€
en de volgende 59.94€
en de laatste 59.94€
Dus die twee gratis dagen krijg ik ook niet
2 dagen zou overeen komen met 3.996 €
13.14€ heeft het me exrta gekost door mijn blokken op nul te zetten en voor
50€ belwaarde heb ik kunnen opbellen (wachtlijn doorverbinden wachtlijn doorverbinden en ga zo maar door.)
Uiteindelijk heeft die overschakeling me dus 63.14€ extra gekost. (boven op de 59.94€ van het abonoment) :close:close:close

Sneller is hij mischien wel maar met men vorig abonnement haalde ik ook rond de 800 KByte/sec

Dit is de snelheid die ik nu haal, niet echt zo hoog volgens mij.

Resultaten van http://www.speedtest.nl (http://www.speedtest.nl/)
(Overgenomen op Wed Aug 17 2005 om 20:16:16 UTC+0200)
Download : 1016.9 KByte/sec

Komt er nog eens bij dat,
sinds die telemeter 2 dagen op nul gestaan heeft zijn de waarde erna verdubbelen volgens mij. en nog steeds
hoewel ik vroeger toekwam met 22 gig zit ik na die nul nul operatie van die telemeter ondertussen al 5 blokken boven mijn 30 giga.
Komt er nog eens bij dat ik 5 uur op mijn extra blokken kunnen wachten hebben(crash), (tegen over hun beloofd 30 min om de snelheid te herstellen.)
die klachtenformulieren trekken ook al op niet, die sturen u gewoon van het ene formulier naar het ander.
In ieder geval als dit spelleke zo blijft doorgaan overweeg ik om van provider te veranderen.
Die telefoonlijn is snel geplaast en zal niet meer kosten dan dat telenet me laat bellen voor hun fouten.(crash)
Komt er nog eens bij dat ik 5 uur op mijn extra blokken kunnen wachten hebben

Hier heb ik ongeveer hetzelfde gepost(sp)
http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=12017&page=1

Maar het hoord hier ook thuis volgens mij.

neo
18 August 2005, 21:11
ik kan momenteel niet klagen van telenet,ik heb ook mijn telefoon bij teleneten ook geen probleem,maar zoals er hier gezegd wordt,ze beginnen misbruik te maken van hun positie.

;)

Ivan
18 August 2005, 21:14
Broske dit heb ik gevonden voor je.
Zo een 8 maand geleden heb ik problemen gehad met hun dienst .
Heb dan 2 maand gratis gekeren van ombudsman.
Je kan altijd eens proberen ;)

Wie problemen heeft met de diensten van Telenet, neemt best eerst contact op met Telenet zelf. De helpdesk (http://www.telenet.be/klantendienst/internet/index.php) is het best geplaatst om je te helpen. Als je daar geen genoegdoening krijgt, kan je contact opnemen met de Pandora User Base (http://pub.telenet.be/), die de klanten van Telenet tracht bij te staan.

Als ook dat niet voldoende is, kan je steeds contact opnemen met de ombudsman voor Telecommunicatie. Je kan hem bereiken op het volgende adres:
Ombudsdienst voor Telecommunicatie,
Barricadenplein 1,
1000 Brussel
Tel. +32 (2) 223.09.09
Fax. +32 (2) 219.86.59
E-mail:klachten@ombudsmantelecom.be (klachten@ombudsmantelecom.be) Niet vergeten: als je mailt moet je nog steeds je volledig adres doorgeven.

Voor je deze stap neemt, lees je best even de voorwaarden om een beroep te doen op de ombudsman op de site http://www.ombudsmantelecom.be/ (http://www.ombudsmantelecom.be/)

Jelle
18 August 2005, 21:20
Qua klantvriendelijkheid heb ik ook al veel klachten gehoord, maar bij mezelf valt het allemaal goed mee. Zo was de adapter van m'n modem eens doorgebrand en de dag erna (een zaterdag dan nog wel) kwam een taxi een nieuwe leveren :D
Wel heb ik de laatste tijd wel regelmatig last van uitvallend internet en dan moet ik telkens de modem resetten en als telenet zo'n verbindingstest doet zeggen ze altijd dat de verbinding optimaal is (crash)

Qua snelheid vind ik telenet ook genoeg, maar ik moet ook altijd op m'n telemeter letten. Vooral m'n upload staat altijd erg hoog doordat ik veel ftp gebruik voor sites.

broske
18 August 2005, 21:46
thx ivanjupiler

helpdesk (http://www.telenet.be/klantendienst/internet/index.php) dit haalde dus niets uit die sturen u van het ene formulier naar het ander per e-mail.

bellen nog minder (kost je alleen nog meer)

heb over een paar dagen een acount aan gemaakt bij Pandora User Base (http://pub.telenet.be/)
moet mijn klacht nog wel doorsturen naar hen.
Wat ik nu zeker ga doen.

En anders je laatste optie maar proberen he.

Wat een gedoe om een simpele omzetting van je abonnement

bedankt voor de informatie en reactie ivanjupiler

schana
18 August 2005, 22:12
Qua klantvriendelijkheid heb ik ook al veel klachten gehoord, maar bij mezelf valt het allemaal goed mee. Zo was de adapter van m'n modem eens doorgebrand en de dag erna (een zaterdag dan nog wel) kwam een taxi een nieuwe leveren :D
Wel heb ik de laatste tijd wel regelmatig last van uitvallend internet en dan moet ik telkens de modem resetten en als telenet zo'n verbindingstest doet zeggen ze altijd dat de verbinding optimaal is (crash)

Qua snelheid vind ik telenet ook genoeg, maar ik moet ook altijd op m'n telemeter letten. Vooral m'n upload staat altijd erg hoog doordat ik veel ftp gebruik voor sites.

awel dit heb ik ook altijd aan de hand en soms helemaal geen internet meer en als ik dan bel zeggen ze ook dat het niet aan hun ligt maar even nadien kan ik er dan wel weer op

Tex@sboy
19 August 2005, 02:37
vind toekomst gericht dat adsl en telenet een beetje te ver gaan met hun digitale tv zenders.

rrnico
19 August 2005, 09:01
Kortweg vind ik dat voor de prijs die ze vragen de limieten van up-en download mogen afgeschaft worden. Ofwel laten ze hun prijs drastisch dalen ........... Dat gedoe met die telemeter ...................

patte7676
19 August 2005, 09:04
al bij al val het nog mee want zoals gezegd kiezen moeten we doen of anders niet op het net wel spijtig van de mp3 op b news

Orion
19 August 2005, 09:08
Ik vind telenet super ,
waarom kan ik helaas niet zeggen :p

simba
19 August 2005, 15:09
ben ook bij telenet:heb eens een klacht gehad mor ik ben blijven doorbijten en heb het gehaald:2 maand gratis gekregen zoals beloofd mor ge moet blijven bijten,he!sindsdien weten ze da ze me mij ni moetten sollen en heb ik geen problemen meer.

simba;)

Kim_24
19 August 2005, 15:10
Wat mij betrefd ik ben geaboneerd op internet en op telefonie, ik ga het me nog een veertien dagen bekijken en dan zullen we zien.

Ten eerste hebben ze me een halve vrachtwagen kabels en apparaten tegen de want gemonteerd,dat ook nog eens +/- 30 € stroom verbruikt en het heeft geen zicht.

Dan gaan ze je nog eens beperken in hetgeen je wil bekijken of afhalen,komt er nog bij dat het al voldoende kost,waarom hebben we dan die snelheden nog nodig ?
Wat de telefonie betrefd daar betaal je er ook je rekening voor dus !

Ik had eens graag geweten of er vergelijkbare providers zijn of bv. wat vinden we van Versatel of iets dergelijks ?

kurt0015
19 August 2005, 16:03
als er nu een andere provider was die de szelfde snelheid heeft als telenet expressnet turbo zonder download limut aan de zelfde prijs dan zou ik onmiddleijk overschakelen :)

we betalen eigenlijk al kei veel tegen over nederland en me die digitale tv daar zouden ze ook wat mogen aan doen ze jagen ons nog op extra kosten zeker als vtm en zo neit zo meer te ontvangen is zonder digitale tv :cry: wij betalen hier ongeveer 80 € per maand aan telefoon en internet :evil: da is toch super veel en daar zou nog eens de tv boven op komen :crazy: da kan volgens mij helemaal niet meer

mamsie754
21 August 2005, 02:52
ik ben wel tevreden.
heb absoluut geen klachten en overlaatst had ik problemen door mijn eigen schuld en ze hebben ze via de telefoon samen met mij op een heel goede manier opgelost.
mijn zoon daartegen dacht dat adsl beter was en stapte over,nu heeft hij al veel spijt daarvan

Marshall
21 August 2005, 07:45
Hier ons verhaal heel recent nog meegemaakt.

Sinds 1998-1999 aangesloten bij telenet,2 x modem defect, enkele jaartjes geleden 1ste x geconstateerd modem defect telefoontje gepleegd,(toch vriendelijk) en ja voeding had de geest gegeven,nieuwe opgestuurd 2 dagen geen internet,voeding aangekomen en geinstall resultaat geen verbinding, opnieuw telef gepleegd bla bla bla en technieker zou dan langs komen maar moest wel afspraak maken, nog eens 2 dagen geen internet, modem was naar de jachtvelden voor eeuwig.

Op zaterdag 13.08.2005 ging het weer fout geen internet,(vriendelijk) telef vermeld dat de modem niet reargeerde,opnieuw de voeding pffffrrrtt, ok, door dat de 15.08 er tussen zat (feestdag) zou deze hier aan komen op dinsdag, resultaat taxipost misgelopen,opnieuw telef afspraak met taxipost (zelfde dag nog) op donderdag kregen wij uiteindelijk de voeding binnen in de late namiddag en terug internet.

De vrijdag kon ik dus al men updates doen van prog (allerlij) 117 mb voor 2 pc's

Oja dit nog,(voorstel) wij konden wel zelf de voeding gaan afhalen in mechelen, voor ons dus 'n uitstap van 150 a 160 km ???? heen en terug.(en wat als de modem dan ook nog eens defect is?)

Mijn vraag is nu waarom kan telenet geen depot aanleggen in iedere provinci of direct 'n technieker sturen? da moet toch geen week duren eer je terug op internet kan.

Als ik nu de berekening maak zijn dat ongv 10 dagen dat we niets konden doen op internet, wel betalen want daar maken ze geen gewach van dat je die 10 dagen gemist hebt, zelfs geen enkel voorstel.

Over de aanbreng van leden (familie of vrienden) wil ik dan nog niet uitbreiden,maar wel geen cadaux of gratische telf of internet, dus neem ik aan dat het hier gaat om de macht tussen de providers, niets voor de klanten.

Sorry maar 'k ben niet te vreden over het doen en laten.


mvg Marshall :)

Whiteman
21 August 2005, 09:19
waarom doet telenet geen vast bedrag om onbeperkt te internetten dat zou toch veel interressanter zijn nooit meer naar de meter in de gaten houden

Wayne
21 August 2005, 10:43
Ben eigenlijk een beetje verbaasd van de reacties hier.
Oke ik moet toe geven.
Ik ben een telenet fan. Vraag mij niet waarom.
Zelf heb ik al meer dan 5 jaar TELENET internet en telefoon.
Ik heb ook al wel eens een probleempje gehad met TELENET maar dit werd dan steeds in een zeer kort tijdsspanne opgelost.
verschillende mensen heb ik bij TELENET aangebracht als klant.
Als ik dat bedrag optel dan is dat ongeveer gelijk met de installatie die ik betaald heb.
Een kompensatie die belgacom onbestaande is
Wat ik mij dan afvraag is hoe dat het komt dat er steeds mensen zijn die op TELENET zitten te kappen."goed doen kan je nooit"
Is Belgacom soms zo goed.????
Die lanceren iets en die zeggen niet wat het kost.
Ge zult de rekening wel zien later"getuigd dit dan soms van klantvriendelijkheid"
Daarmee bedoel ik het pakketje digitale televisie.
En wie heeft dit idee eigenlijk gelanceerd.
Nog Belgacom nog TELENET.
Een ministerke in Brussel
En betreffende het verbruik. (Er zijn experimenten en plannen dacht ik om opnieuw naar het oude type van telemeter te gaan) Wt in mijn ogen ook niet goed is maar wie ben ik.
Ook word er hier geopperd om te werken zonder verbruiksmeter.
Als je dan per toeval woont in een netwerkkring waar zo een paar van die echte downfrieken zitten dan zal je nogal wat zien denk ik betreffende de snelheid van het netwerk(dit lukt ook niet bij belgacom dacht ik)van de modale gebruiker.

Marshall
22 August 2005, 10:26
Pardon Wayne: Het is mss verkeerd aangebracht door mij, maar 'k heb hier aangehaald wat recentelijk en in't verleden gebeurd is (zie de vraag topic).

Waar het voor mij om draait is de service, dit kan veel beter en vlugger,wat betreft de aanbreng van leden heb ik niets gezien maar toch gooien ze met allerlij voorstellen op het net kwa dit punt.

Van de andere provider(s) heb ik al menig telefoontje gehad met voorstellen enz dat je het bijna als brainwash kan noemen,je oren zouden er van gaan tuiten. Steeds heb ik gezegd dat er een nacht over geslapen zal worden,daarna niets meer van gehoord of het moet zijn dat ze weer toevallig op men naam of nr uit komen.

Dit mag ook gezegd, ook wij hebben hier intr en telef van telenet; enkele maanden terug deed onze telefoon het niet meer,'k heb per gsm gebeld naar de dienst en de dag erna waren ze hier,(telef modem nam geen updates niet meer aan) dus nieuwe geplaatst,die zelfde dag nog kreeg ik 'n mail met invullijst naar het verloop en vriendelijkheid van de techn en of wij tevreden waren, en of wij dat waren! alles is positief ingevult en opgestuurd.

Dit is nu waar het om gaat, waarom bij telefoon wel en bij internet niet zo'n service, ik maak mij niet druk om 'n dag of meer te missen, (op vakantie hebben wij het ook niet nodig) maar die rompslomp er mee dat is te veel en kan beter, als er hier op de site iemand is die bij telenet in dienst is dat hij het dan kond doet bij de directie.

Het voorstel is een kleine depot aan leggen in de provincie waar je terecht kan voor kleine dingen zoals beschreven in het vorig bericht, ofwel technieker langs sturen zodat men geen 100derde kmters moet gaan afleggen voor 'n kleinigheid.

De taxipost is goed maar je word niet verwittigd waneer.Als het bericht luid dat het opgestuurd word denk je wel aan de nationale post en niet aan 'n privé.

Dus op dit gebied ben ik ontevreden in doen en laten.

mvg Marshall. :)

Firekoen
24 August 2005, 23:50
ik heb geen problemen met telenet,

heb wel enkel internet van telenet.

ik heb verscheidene vrienden bij adsl maar die hebben veel ninder aan snelheid en die hebben ook het nachtsurfen niet

ik ben content van telenet en het mag blijven bij mij, juist de rpijs mag wel wat zakken

kwa digitale tv vind ik dat telenet niet geschikt is, en belgacom zeker niet

canal digitaal (weet dat het nu van telenet is) vind ik geschikter door zijn ervaring,

ik pes als ze onder de naam kanaal digitaal uitkomen met digitale tv dat ze meer klanten zullen hebben, en dan belgacom, wat gaat een communicatiebedrijf nu opeens met digitale tv starten, absurd,

dan zouden ze beter de vrt ofzo of een neiuw bedrijf digitale tv laten aanbieden, naar mijn inziens draait het nu toch allemaal om een machtspositie, de grootste, de meeste klanten

allemaal den boom in da zeg ik

bye

permee
25 August 2005, 23:17
Zelf heb ik niet te klagen over telenet.

Steeds vriendelijk als er al eens iets misloopt wat bij mij zelden het geval is geweest.
Ze stonden steeds klaar met raad en daad dus,wat kan ik nog meer verwachten?

Wat de digitale tv betreft,daar heb ik niet om gevraagd,er zou op z'n minst de optie moeten bestaan om bij het oude systeem te blijven vind ik.

Enige klagen dat ik doe bij telenet is de datalimiet die ze hanteren en de hoge prijs in vgl met de buurlanden--en zelfs verre buur japan lol-- die kunnen ze volgens mij enkel hanteren omdat ze het monopolie op kabel hebben,of toch zo goed als.

Ik kreeg deze pdf van testaankoop met prijs/kwaliteit internationala vergelijking isp's.
Aan kop een franse nou kijk zelf maar....
Mvg,
permee

nickg
26 August 2005, 01:56
marshall volgens mij word die voeding gratis vervangen
taxipost is ook gratis telenet betaald alles
als je adsl modem kapot is van adsl mag je lekker naar de winkel lopen en een nieuwe betalen om terug te kunnen surfen

Marshall
27 August 2005, 08:27
marshall volgens mij word die voeding gratis vervangen
taxipost is ook gratis telenet betaald alles
als je adsl modem kapot is van adsl mag je lekker naar de winkel lopen en een nieuwe betalen om terug te kunnen surfen

En daarom lopen er spekulanten op de beurs rond hé, denk eens na niets is gratis.

Waar zijn mijn (9a10) dagen krediet?en de telefoon conectie, het zijn maar kleine eurokes maar 'k ben geen alleenstaand geval,en zoals al vermeld op de reis vakantie dagen heb je het niet nodig,dus betaal je ook voor 0 mb up en download.

Wat digitale tv betreft da gaat niet aan slaan mss bij de rijke lui,( canal+ heeft dit ook(gehad) ik heb het in ieder geval niet nodig.

'k ga der mee stoppen einde discusie, de mensen gaan hier denken dat 'k 'n pessimist ben doch niets is minder waar.


mvg Marshall. :)

Wayne
27 August 2005, 09:37
Hoe je het draait of keerd.
Dit is de toekomst.
Kijk naar belgacom 3500 leden voor digitale tv warvan er nog 800 zijn die het getest hebben en die gratis mogen verder kijken.(info de tijd)
Anders keek er geen kat naar.

2B's
27 August 2005, 10:28
Tot hiertoe nog maar enkel een probleem gehad toen ik telenet liet installeren (lang geleden toen telenet nog maar pas in onze gemeente actief was). Toen kwam een prutserke een lan kaart in mijn PC steken die constant conflicten gaf met andere hardware. Telenet heeft toen spontaan de kostprijs van die kaart terugbetaald en het verschil in prijs met mijn nieuwe ook.

Zoals gezegd... een bedrijf wordt groter én onpersoonlijker, dat is niet alleen zo bij Telenet. Bovendien zijn er zoveel mensen die eigenlijk niet meer gemotiveerd zijn om hun job naar behoren uit te voeren.

Mijn advies naar telenet toe? Behoud je kostprijs van het abonnement, verhoog de upload naar minimum 20Gig ZONDER extra kosten. Sta toe dat meerdere PC's op dezelfde lijn worden aangesloten zonder meerkost. Ik kocht mijn PC niet om TV te kijken, daarvoor heb ik een TV.

Er zullen nog tal van andere opmerkingen gemaakt kunnen worden... ik heb geen zin om deze allemaal op te sommen maar kort gezegd... telenet hangt me stilaan de keel uit!

bazeke
27 August 2005, 16:38
Ben al vele jaren klant bij telenet (zowel internet als telefonie) en ik heb nog geen noemenswaardige problemen gehad. Het abbonement vind ik eigenlijk wel wat duur, maar omwille van de stabiliteit en de snelheid blijf ik toch maar waar ik ben.
Heb tenslotte over de andere providers geen betere respons ontvangen, en de problemen die ik bij velen zie met belgacom, zijn bij mij vreemd.
Heb gelezen dat Euphony (in theorie) een goedkoper tarief met soortgelijke download en betere upload aanbiedt, maar zoals gezegd is dit vaak theorie, maar hoe zit het in praktijk ?
Er zullen altijd wel minpunten zijn (ook bij telenet), maar al bij al ben ik toch een overtuigd en tevreden telenetter.
Ik moet dan wel goed overtuigd worden om over te schakelen... ;)

sl010
31 August 2005, 21:54
Ik ben al jaren klant bij telenet (int & tel), van den beginne, en ben wel tevreden.
Het enige waar ik het minder over eens ben ik de prijs voor het abonement, te hoog.
Modem defect.....geen probleem, volgende dag reeds vervangen en gratis. Moest dit een adsl geweest zijn had ik terug kosten bovenop het maandelijks abonement.

Ik kom (bijna) nooit aan mijn telemeter limiet dus daar hoef ik niet over te zagen maar het enige wat aan mijn oren gekomen is dat de hoeveelheid data dat een provider op de internationale backbone verplaatst ook aangerekent word per "mega/giga bite". Ik denk wel dat de prijs mogelijk kan zakken maar al jullie steeds aan de limiet zitten moeten jullie maar eens denken over expressnet plus of turbo.

Ik ben tevreden en hoop dat dit zo blijft.

Baloeke
1 September 2005, 15:52
Toen ik hier mijn aanvraag gedaan heb voor telenet een jaar of 6 geleden, moest ik een aanvraag doen aan interelectra om te weten hoe de aansluitingen hier lagen. Wij wonen hier in een hoeve die gerenoveerd is tot 9 woningen.

Tegenwoordig sturen ze ook al geen facturen meer op, maar als je een keer te laat betaald vragen ze een kostprijs van €7,00. Dit vind ik schandalig.

Aks je dan eens belt naar telenet krijg je eerst een hoop te horen druk op 1 om in het nederlands verder te gaan enz... Ze vragen dan ook om je klantennummer in te geven. Als je na een paar handelingen dan toch iemand van de klantendienst te pakken krijgt is het eerste wat ze vragen "wat is je klantennummer" Leve de techniek zeggen ze dan

geert
1 September 2005, 16:23
ik heb voorlopig geen klachten over telenet. jullie hebben wel gelijk dat ze een beetje misbruik maken van hun macht.

chimbawamba
26 September 2005, 15:29
als jullie allemaal zo ontevreden zijn over telenet, wrm schakelen jullie dan niet over naar Belgacom adsl?
of zijn daar ook klachten over?
grtz chimba

Corleone
1 October 2005, 21:45
Volgens mij is telenet niet goed bezig!

Als ik dit hier allemaal lees :

http://forums.telenet.be/breedband/showthread.php?t=99862

Graag jullie mening.

Ciao

gizmo24
1 October 2005, 22:02
Volgens mij is telenet niet goed bezig!

Als ik dit hier allemaal lees :

http://forums.telenet.be/breedband/showthread.php?t=99862

Graag jullie mening.

Ciao
mja tis wel cru maar als je dat wordt opgelegt van GP kun je er niets aan tegen doen dat ze info willen dan krijgen ze die ook op welke manier dan ook
tis en blijft illegaal
maar ben wel van mening als ze het doen dat ze de grote vissen pakken die er geld uitlaan verkoop van illegale copies
maar laat de kleine vissen

Corleone
1 October 2005, 22:09
Begrijp ik volkomen,maar telenet laat hun klanten wel de newsservers

gebruiken om ze daarna aan te geven bij de GP.

Volgens mij is dat niet echt klantvriendelijk.

Dat ze iemand aanpakken die mp3 's download en daarmee grote winsten

maakt ja,maar dat ze iemand zijn pc in beslag nemen en een boete

opleggen voor een paar mp3'tjes op de pc vind ik wel te ver gaan.

klaaske
8 October 2005, 12:52
Uitstekend. Ik had een probleem : zeer traag surfen ondanks 40 % stand telemeter. Helpdesk gebeld en... 's anderendaags een nieuwe modem en alles tip-top in orde. Twee dagen later belde telenet met de vraag of alles in orde bleef. Prima service volgens mij.

roccom
10 October 2005, 23:55
Wat de prijs betreft, kan ik het volgende kwijt. Deze zomer op vakantie in Italie van familie vernomen dat ze ook 40 euro per maand betaalden voor abonnement. Vorige week was neef uit Amerika op bezoek en bij uitwisselen van ervaringen over internet vernomen dat ze bij hun 41 dollar per maand betaalden voor "high speed" internet, wat iets goedkoper is, maar toch :close

Praga Khan
16 October 2005, 17:38
Ik vind het vooral *C*R*I*M*I*N*E*E*L* dat ze bij Telenet/PCTV en de film en de download aanrekenen
of is dit ondertussen al veranderd door de petitie van PUB??

eventure
18 October 2005, 20:26
Tegenwoordig hoor ik heel veel klachten over telenet,
en telenet wordt de laatste tijd serieus aangevallen rond hun digitale tv...
Ik heb telenet vanaf de dag dat het hier beschikbaar was! En nog altijd ben ik tevreden!
Voordat ik telenet had, maakte ik gebruik van belgacom,
Uren heb ik aan de telefoon gehangen,
omdat er gewoon geen verbinding was!
Soms geraakte ik op het internet na 10 - 15 keer inbellen,
wat toen elke keer 20 frank ofzoiets kostte,
elke week stond er wel iemand van de klantendienst bij ons thuis!
De meest onmogelijke dingen werden gedaan,
er werd zelfs een voledig nieuwe telefoonplaat gestoken in onze buurt,
speciaal voor ons,
dan ging het een weekje beter,
en dan waren er terug problemen...
Over de klantendienst van Belgacom kan ik niet klagen,
maar de goede werking?
Dus voorlopig denk ik dat ik wel nog een tijdje bij Telenet blijf,
en ik denk dta jullie dat ook zouden dan in mijn situatie,
Greeetzzz
Robbe

'Rainman'
19 October 2005, 01:50
Telenet: Ik keer tevreden terug !!
Ik heb ooit es helemaal in 't begin 3 dage zonder internet gezeten.
Ze hebben me toen verteld dat ze aan de lijnen aan 't werken waren, en dat dat
3 dagen zou duren... En jah.... 3 dagen later kon ik terug surfen...
Sindsdien heb ik nog niet naar telenet moeten bellen...
Zij open mijn wereld, ik betaal men facturen en iedereen is tevreden ! :D
'T is natuurlijk wel sneu voor de mensen die zo van die dingen hebben meegemaakt, maar al bij al mogen we toch niet klagen....
je moet niet vergeten dat ze heel veel klanten hebben waardoor de dienstverlening in het 100 kan lopen.
Maar dat is niet alleen zo bij Telenet... dat is overal.
Iedereen heeft overal klachten over, maar bedenk... You R NOT alone.
Als je als klant overal tevreden wil zijn, dan kan je best eens dromen,
dan heb je die kans, maar mensen... aub... een beetje redelijkheid aub...
Voor mij duurden die 3 dagen ook een eeuwigheid, maar ik ben er toch niet
slechter van geworden, ofwel...????

J.W.
19 October 2005, 02:00
Soms geraakte ik op het internet na 10 - 15 keer inbellen,
wat toen elke keer 20 frank ofzoiets kostte,
ook zouden dan in mijn situatie,
Greeetzzz
Robbe

Toen, in de tijd van de BF, was dat 2 BF per poging. 10 pogingen was dus 10 x 2 = 20 BF.
Nu kost dat € 0,0860 plus BTW per poging. Dus 4 oude Bf.

http://www.belgacom.be/companies/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_internet_tarif_b

eventure
22 October 2005, 21:28
Bovendien is de snelheid van telenet ook een belangrijke troef voor mij!

Eagle
29 October 2005, 17:48
ik ben tevreden van telenet ( internet ) en het mag zo blijven bij mij, juist de prijs mag wel wat zakken. Onze buurlanden betalen zoveel niet. Komt er een nieuwe op de markt met dezelfde aanbieding maar b.v. aan 30 € / maand DAN STAP IK OVER
Dit is mijn maandelijkse bijdrage
Telenet ExpressNet:
41,95 EUR per maand
Tot 2 computers en 4 mailboxen
Download aan 5 Mbps, upload aan 192 Kbps
Dataverkeer tot 10 GB per maand, waarvan 1,5 GB upstream
Maak gebruik van de Telenet HotSpots (http://www.telenethotspot.be/)
Extra volume aan 1 EUR/maand per GB

Red Wodka
2 November 2005, 17:31
Ik ben ook tevreden over telenet heb nog niets van problemen gehad en als die er waren waren ze met een simpel telefoontje vlug opgelost
De kostprijs mag idd wa zakken en da telemetergedoe mag ook weg zodat we niet meer beperkt zijn
Maar anders vind ik telenet goed

Smokey
2 November 2005, 22:20
als ze maar eens stoppen met newsgroepen te sluiten miljaar
we betalen in ieder geval al ruim voldoende voor een maandje surfen ;)

PorkyFrost
2 November 2005, 22:56
Ik vind de klantendienst van telenet allesbehalve onbeschoft, ze werken snel en degelijk. mijn telenet modem was ooit eens kapot, diezelfde dag hadden we al een nieuwe. zij hebben ons draadloos netwerk in elkaar gezet, SUPER zonder problemen.

Moraal van het verhaal: ik blijf bij telenet

MarcH
5 November 2005, 03:23
Ik ben al 5jaar een zeer tevreden klant van Telenet,zowel telefoon als internet gebruiker.
Nooit enig probleem ondervonden.
Ik heb al wel een paar keer Telenet ten onrechte van problemen beschuldigd.
Maar telkens lag de fout bij mezelf.
Ik kan stellen:indien er wat foutloopt met de internetverbinding de fout voor 95% in uw eigen PC te zoeken is.
Verder lees ik veel klachten over Telenet die totaal uit de lucht gegrepen zijn en getuigen van de onkunde of moetwil van sommige.
Telenet heeft als enige een gebruikersvereniging met name de PUB die maandelijks met Telenet in overleg gaat over bepaalde klachten.
Het is eigelijk de morele plicht van iedere telenetter hier gratis lid van te worden en zijn problemen of tevredenheid aldaar te promoten.
Dan heb je recht van spreken en kan de PUB een groot gewicht in de schaal werpen bij onderhandelingen met telenet.
Op deze site word je ook via de fora geholpen met technische problemen en verneem je de laatste nieuwsjes over de op handen zijnde vernieuwingen en aanpassingen.
Zodoende moet je u ook niet meer druk te maken over zaken die kant nog wal raken en bekom je info van mensen die weten waarover ze praten.
Ik meld dit gewoon omdat ik dit forum eens doorgelezen heb en nogal wat onwaarheden las.
Als voorbeeld:"het is bij telenet verboden met meer dan één computer op het net te komen".
Man, man, man waar halen ze het uit.
Bij het gewone expressnet krijg je zelfs twee ip-adressen en bij plus zelfs vier.
Dus met een simpele switch sluit je 2of4 computers aan zonder problemen .
Nog eentje als voorbeeld:TVPC van telenet wordt vanaf december niet meer bij download geteld(was daarvoor technisch niet mogelijk)(nieuwe telemeter)
Lees ook op de PUB de stand van zaken over het verwijderen van de mp3-groepen uit de newsbin's.
Ik wil maar zeggen, informeer eerst en lever dan kritiek.
Groeten

2Bees
5 November 2005, 17:31
Ik ben ook nog steeds tevreden over Telenet... Alleen die 1,5 Gb upload zou wat meer mogen zijn in verhouding....

eventure
5 November 2005, 17:46
volledig mee eens march

woepi
6 November 2005, 11:06
Ben in feite redelijk tevreden over telenet.
Vind het alleen spijtig dat er geen concurentie is op de kabel.
Dit zou ons (de klanten) zeker ten goede komen.

paraman
6 November 2005, 12:16
Over het algemeen kontent
Beter dan pakweg 2 jaar geleden, veel pannes
Misschien een beetje te duur !
Overal zeker iets
Laat ons inderdaad hopen op een beetje concurentie

Hamaruni
24 November 2005, 00:15
Ik vind de klantendienst van telenet allesbehalve onbeschoft, ze werken snel en degelijk. mijn telenet modem was ooit eens kapot, diezelfde dag hadden we al een nieuwe. zij hebben ons draadloos netwerk in elkaar gezet, SUPER zonder problemen.

Moraal van het verhaal: ik blijf bij telenet

Hallo,

Momenteel surf ik nog via ADSL van Skynet, maar vanaf 14 december 2005 zou ik normaal moeten kunnen surfen via telenet.
Ik heb een draadloze installatie aangevraagd, moet ik ergens opletten als die persoon van telenet komt?

Zijn er mensen met opmerkingen of suggestie's?

Laat maar eens horen.

groeten,
Hamaruni

PorkyFrost
24 November 2005, 18:02
Bij ons kwam die persoon van telenet onze modem installeren en hij had ook meteen alles in orde gezet voor draadloos

de jean
24 November 2005, 18:11
het is een schande ... ze nemen de kabeldistributie over en plots betaal ik het 3 - voudige voor minder zenders op tv ... ze laten 2 interessante nieuwsposten weg omdat er niet genoeg plaats is op de kabel, maar die 2 rotkanalen die reclame geven ( de ganse dag !! ) laten ze der wel op staan ... en er is geen alternatief ... ARM BELGIE ! :evil:

ciriel
24 November 2005, 18:58
de laatste tijd scheelt er iets met hun telemeter. ik denk niet dat die betrouwbaar is nu staat hij voledig op nul ,maar enkele dagen geleden moest ik 5 giga bijkopen omdat ik boven mijn 10 giga zat , dus betaal ik 5 giga extra en nu moet ik ze weer veranderen naar 10giga ,Daar mijn telemeter toch op nul gezet was(het is nu goed mogelijk ik binnen enkele dagen mijn telemeter weer normaal staat dan kan ik weer enkele giga bijkopen). dat ze die telemeter afschaffen of toch het gewone abbonement optrekken tot 20 giga

Nikolas
24 November 2005, 21:08
Ik ben niet echt tevreden over Telenet. Waarom?

1) Ik heb een dynamisch ip-adres, dus poorten openzetten of servers hosten: aju paraplu!

2) Die telemeter werkt ferm op mijn zenuwen

PorkyFrost
24 November 2005, 23:22
het is een schande ... ze nemen de kabeldistributie over en plots betaal ik het 3 - voudige voor minder zenders op tv ... ze laten 2 interessante nieuwsposten weg omdat er niet genoeg plaats is op de kabel, maar die 2 rotkanalen die reclame geven ( de ganse dag !! ) laten ze der wel op staan ... en er is geen alternatief ... ARM BELGIE ! :evil:
over welke nieuwsposten heb je het??

WhiteWolf
25 November 2005, 01:32
men krijgt de dag van vandaag niets meer voor nieks,en steeds meer mensen zoeken of willen dat zo, zo denk ik erover.
ben momenteel nog tevreden van telenet maar dit wil niet zeggen dat ik het niet zou overwegen om over te stappen naar een andere provider.
maar er is inderdaad véél veranderd ten opzichtig van vroeger,vroeger als je iemand klant maakte kreeg je een kado (2maanden internet gratis,webcam,wireless optical mouse2.0 enz enz (heb ik ooit gekregen) als beloning en nu heb je dit niet meer, waarom niet meer vraag ik me toch af hoe meer klanten hoe meer geld in de kassa ja toch.
maar het spreekwoord blijf hoe rijker hoe gierig men komt.hoe armer hoe geviger

de jean
25 November 2005, 06:33
over welke nieuwsposten heb je het??cnn en bbc-world

J.W.
25 November 2005, 18:41
cnn en bbc-world

Betaal een waarborg van € 50, installeer dat "bakske" en ge hebt u "nieuwsposten" en de andere zenders terug, zelfs gedurende de ganse dag. Ge moet ze dan niet meer "delen" met andere zenders.

Kozzy
25 November 2005, 19:00
Er zijn nog altijd vriendenacties bij telenet,zoals gratis maand internet enzo.....

Baloeke
25 November 2005, 19:54
Ik had regelmatig problemen met mijn telefoon (van telenet) de lijn viel constant uit geen toon meer te horen - lijn zo dood als een pier.
Dus regelmatig naar telenet gebeld (met de gsm) naar een 0800 xxxxx , anders kost dat te veel naar de gekende nr 015 xxxxxx (mag hier denkelijk geen nr plaatsen vandaar de xxx)
Telkens werd de lijngetest en telkens kom het probleem opgelost worden. Vorige week weer van het zelfde laken en broek. Toen telenet het niet in orde kreeg stelde zij voor om een technieker langs te sturen, deze zou er binnen het uur zijn. Kort nadien leefde de telefoon weer, dus weer naar telenet gebeld om te zeggen laat die technieker maar daar het werkt terug.
Gisteren weer hetzelfde het probleem kom niet worden opgelost, en ze vertelde dat de technieker vandaag ging komen, wat er ook gebeurt laat deze maar komen. Deze heeft de lijn getest, en heeft dan maar een nieuwe modem geplaatst. Blijkbaar was er iets mis.
Van de 4 kasten dat hier tegen de muur hangen heeft hij er 3 meegenomen en 1 nieuwe geplaatst.
Alles werkt nu naar behoren, en hoop dat het zo blijft.

Heb zelfs de indruk dat het internet ook wat sneller is.

kurt0015
25 November 2005, 22:42
Nu ben ik het zowat zat al gelezen Belgische ISP's niet onder de indruk van datalimietpetitie (http://tweakers.net/nieuws/40045). Dit is niet meer normaal vond de petitie zo goed. Maar ze negeren de petitie zomaar. Dus mensen iemand die nog niet heeft getekend teken dan deze petitie op geendatalimiet.be (http://www.geendatalimiet.be/).

Ze moeten inzien dat ze het internet hier in belgie achter uit doen gaan. Kwa snelheid is het hier zeer goed. Maar als je dan de datalimieten bekijkt misschien kunnen ze de dataliemiten van 10 gig van een normaal abonement opdrijven naar 50 gig dan stap ik onmiddelijk over van telenet abonement want expressnet turbo is best wel duur vind ik.
Maar goed anders zit ik constant over men datalimiet.

de jean
26 November 2005, 07:41
Betaal een waarborg van € 50, installeer dat "bakske" en ge hebt u "nieuwsposten" en de andere zenders terug, zelfs gedurende de ganse dag. Ge moet ze dan niet meer "delen" met andere zenders.deze reactie is juist wat telenet wil bereiken ... NEEN dus !
en de prijs per maand is ?

Nikolas
26 November 2005, 13:14
deze reactie is juist wat telenet wil bereiken ... NEEN dus !
en de prijs per maand is ?

de_jean, dat is een eenmalige prijs. Je "huurt" dat bakje, als je overstapt naar DigiTV, dan krijg je die waarborg van € 50 terug...

de jean
26 November 2005, 13:20
de_jean, dat is een eenmalige prijs. Je "huurt" dat bakje, als je overstapt naar DigiTV, dan krijg je die waarborg van € 50 terug...maar kan ik dat "bakje" gebruiken zonder een abonnement van telenet ?

J.W.
26 November 2005, 16:17
deze reactie is juist wat telenet wil bereiken ... NEEN dus !
en de prijs per maand is ?

€ 0,00
Die € 50 is een "Waarborg" die u bij het binnenbrengen terug krijgt. Eerst was er sprake dat dit binnen de drie jaar moest gebeuren, maar dat is later verandert naar: duur onbeperkt. Met dit "bakje" worden er 8 zenders terug bereikbaar.
- Arte
- France 3
- TVE (Spanje)
- Cartoon/TCM
- CNN
- CNBC Europe
- BBC World
- Tel Sell

GuntherS
29 November 2005, 22:28
Ik ben tot nu toe zeer tevreden van Telenet.
Ik heb nu ook sinds gisteren Telenet Freephone.
Ze hebben daarbij ook een nieuwe modem moeten plaatsen voor internet in combinatie met telefoon dan, en nu heb ik ook de indruk dat het internet sneller gaat.

Het enige dat ik nu nog hoop is dat ze ooit gaan stoppen met het datalimiet per maand. :p

pino
30 November 2005, 15:08
Vroeger hadden ze een 0800 lijn waar je gratis kon bellen.
De klanten die 5 jaar geleden internet wilde moesten betalen voor hun aansluiting (dat het nu gratis is)
Ook het abonement is zo een 3 jaar geleden verhoogd.
Klantvriendelijk zijn ze niet meer aan de telefoon.

Maar wat kunnen wij er aan doen, niets want zonder internet zouden we hier niet zitten.
Ze geven zo veel geld uit voor de voetbal uitzendingen te krijgen, en hun klanten laten ze in de kou staan.

Laat hier jullie mening horen ;)
Groot gelijk !Pino.
Maar wij zijn klein en zij zijn groot .
Maar samen kunnen we groot worden.
En heb gisteren nog gebelt zeker 10min aan de lijn gehouden nr 015/66.66.66 modem was kapot dowload ging goed 780kb sec maar upstream 42% verlies ,eerst norton eraf gegooit dacht eerst aan dat, maar wie denkt dat zijn modem stuk is als je nog aan die snelheid binnen haalt ,maar telkens error met mails te versturen .

de jean
30 November 2005, 15:22
Groot gelijk !Pino.
Maar wij zijn klein en zij zijn groot .
Maar samen kunnen we groot worden.
En heb gisteren nog gebelt zeker 10min aan de lijn gehouden nr 015/66.66.66 modem was kapot dowload ging goed 780kb sec maar upstream 42% verlies ,eerst norton eraf gegooit dacht eerst aan dat, maar wie denkt dat zijn modem stuk is als je nog aan die snelheid binnen haalt ,maar telkens error met mails te versturen .10 minuutjes naar 015 ... failliet zulde der nie van gaan ...

PorkyFrost
30 November 2005, 18:00
Vind ik ook, zooooo erg is dat nu ook weeral niet :p

de jean
30 November 2005, 21:01
Vind ik ook, zooooo erg is dat nu ook weeral niet :psommige "goedkope" abbo's moet je naar 0902 bellen ... 1 € / minuut ...

Wense56
1 December 2005, 00:39
Heb reeds 1 maal problemen gehad, geen internet meer.
Na 2 dagen was alles terug in orde. Goed gefixt.
Mag wel sneller, 2 dagen is toch wel een beetje lang.
Wense56

reddevel
7 December 2005, 16:57
ik begin het ook stilaan moe te worden bij telenet, heb er geen problemen mee gehad maar werk nogal veel met nieuwsgroepen om te downloaden en de ondersteuning van telenet aan deze nieuwsgroepen is heel klein en denk dat ik toch opzoek ga naar een andere provider na al deze jaren bij telenet klank te zijn geweest want de vriendelijkheid daar is ver te zoeken. :evil:

J.W.
7 December 2005, 18:00
ik begin het ook stilaan moe te worden bij telenet, heb er geen problemen mee gehad maar werk nogal veel met nieuwsgroepen om te downloaden en de ondersteuning van telenet aan deze nieuwsgroepen is heel klein en denk dat ik toch opzoek ga naar een andere provider na al deze jaren bij telenet klank te zijn geweest want de vriendelijkheid daar is ver te zoeken. :evil:

Vééééééééééééééééélllllllll geluk gewenst bij uw zoektocht maar ik denk dat deze vergeefs zal zijn.

restic
23 December 2005, 11:52
alsi kdit hier zo bekijk concludeer ik dat de meesten niet zo gelukkig zijn met telenet waaronder ikzelf onpartijdig zal zijn want ben niet gelukkig qwa prijs en vrinedelijkheid maar dan wel qwa snelheidvan surfen enz.. Als je eens heel dit topic begint door te lezen en ook eens op de extra links klikt zie je dat er al andere providers op demarkt komen met sterke prijzen, 1 nadeel is dat het via een adsl lijn zal zijn. Waarom ik dit een nadeel vind, ben een ex belgacom adsl klant (ben nu al een goeie 4 jaar telenet klant) en bij belgacom massa's miserie qwa verbinding , modem die uitvalt enz.. en hier bij telenet nog maar 6 x ne probleemke gehad waarvan dat de technieker 2 x heeft moeten komen en het rpobleem direct opgelost heeft en heb er niet te lang moeten opwachten dus wat telenet betreft zijn ze qwa service zeker veel beter dan belagcom alleen jammer dat de beide telecom bedrijven beginnen met digitaa telivisie. Dat ze gewoon op hun eigen terrein blijven

de jean
23 December 2005, 14:14
alsi kdit hier zo bekijk concludeer ik dat de meesten niet zo gelukkig zijn met telenet waaronder ikzelf onpartijdig zal zijn want ben niet gelukkig qwa prijs en vrinedelijkheid maar dan wel qwa snelheidvan surfen enz.. Als je eens heel dit topic begint door te lezen en ook eens op de extra links klikt zie je dat er al andere providers op demarkt komen met sterke prijzen, 1 nadeel is dat het via een adsl lijn zal zijn. Waarom ik dit een nadeel vind, ben een ex belgacom adsl klant (ben nu al een goeie 4 jaar telenet klant) en bij belgacom massa's miserie qwa verbinding , modem die uitvalt enz.. en hier bij telenet nog maar 6 x ne probleemke gehad waarvan dat de technieker 2 x heeft moeten komen en het rpobleem direct opgelost heeft en heb er niet te lang moeten opwachten dus wat telenet betreft zijn ze qwa service zeker veel beter dan belagcom alleen jammer dat de beide telecom bedrijven beginnen met digitaa telivisie. Dat ze gewoon op hun eigen terrein blijven

mijn skynet adsl is nog nooit uitgevallen ...

permee
27 December 2005, 03:16
mijn skynet adsl is nog nooit uitgevallen ...

Dat van je baas bedoel je :p


Mvg,
permee


ons kent ons

de jean
27 December 2005, 08:23
Dat van je baas bedoel je :p


Mvg,
permee


ons kent onsnee, van mij, mor de baas betaalt !! :p

dcc
3 January 2006, 19:53
Heb ook alles nog moeten betalen,gevraagd waarom het nu gratis is,zijn speciale actie´s.Heb nu 2 maanden gratis gekregen.

Wayne
3 January 2006, 20:00
Ik zal kort zijn he
Al meer dan 5 jaar telenet klant
Ben er zeer tevreden over
Dus voor mij mij kan dat Belgacom gedoe den boom in.
Is verdomme een staatsmatschappij.

PorkyFrost
6 January 2006, 16:47
Ik zal kort zijn he
Al meer dan 5 jaar telenet klant
Ben er zeer tevreden over
Dus voor mij mij kan dat Belgacom gedoe den boom in.
Is verdomme een staatsmatschappij.
dat is gesproken :bow: :bow:

eventure
11 January 2006, 11:17
Ik heb gisteren gebeld naar telenet voor mijn telefoonverbinding en dit met de gsm.
de vriendelijke meneer beloofde dat het probleem een uurke later zou opgelost zijn.
een dag verder zit ik nog altijd zonder telefoon, ik teruggebeld en ditmaal een lieve meisjesstem aan de lijn, ze laat me effe wachten en doet een lijntest en zegt me luttele seconden later dat er geen contact meer is met mijn modem en beloofd dat er vandaag en dit zelfs binnen een paar uur iemand langskomt om een nieuwe te plaatsen.
dus het hangt er maar van af of je iemand aan de lijn hebt die zijn best doet of er iets vanafweet.
bellen kan je nog altijd met een gratis nummer maar staat niet meer vermeld op hun site.
0800-66222

robva
13 January 2006, 12:08
Het mag zijn wat het wilt, ik heb ook enig ongenoegen over telenet.

Destijds ook 1 van de eerste aansluiters - mijne waarborg zal ik zeker kunnen naar fluiten?
Ondertussen ook al problemen met telefoon gehad (geeft continu bezet-toon als ik naar me thuis bel), mail gestuurd en paar dagen later antwoord gekregen dat het niet aan telenet installatie lag (is al een paar jaar geleden). Nu toevallig paar weken geleden bij de buren vastgesteld dat ze ook met dat probleem zitten (dus met de regelmaat van de klok niet kunnen in- of uitbellen). Zal dus NIET aan mijn kabels gelegen hebben (had nochtans een andere elektrieker dan mijne gebuur).

Zo hebben ze mij destijds bij telenet (goed 7-8 jaar geleden) ook mijn huis laten vol leggen met coax om mijn thuisnetwerk op te zetten... kan daar dus nu de ballen mee doen.

Inderdaad, de kennis van zaken bij de telenetmedewerkers is vaak ver te zoeken.

Goed dat dat gratis nummer toch nog bestaat.

Groeten, robva

percy112
13 January 2006, 16:00
Ik ben bij telenet van het jaar 2000 en moet zeggen dat het tijd word dat er meer providers op de markt komen.Eén van de minpunten is als je een probleem hebt dat je naar een dure telefoonlijn moet bellen en dat is niet al te klant vriendelijk moet ik wel zeggen.De download en upload limiet mogen ze ook wel afschaffen we betalen tenslotten al genoeg in de maand voor ons internetaansluiting.
Wat de kabel betreft dat vind ik pure schande.
Ten eerst hebben naar de overgang van ons kabelnetwerk naar telenet niet mogen kiezen(het werd ons opgedrongen).
Ze hebben ons twee zeders bijgegeven en de prijs fors verhoogd.
Nu hebben ze de zender terug afgenomen de prijs is gebleven en vanaf 2012 als we niet overgaan naar digitale televisie is het gedaan met tv kijken.
Wat ben ik toch blij dat we in een democratie leven waar we altijd een stem hebben dat word ons toch verteld.

bubsy119
20 January 2006, 00:13
Ik ben ook reeds 5j klant bij telenet (internet en ook telefoon sinds enkele jaren). Met het internet heb ik nog nooit problemen gehad ,voor de telefoon hebben we ooit contact opgenomen omdat deze af en toe uitviel. Iets later is er iemand langs geweest en dit probleem opgelost. Dus mij hoor je zeker niet klagen over telenet. Qua prijs ook niet als je ziet wat je ervoor terugkrijgt tegenover andere providers. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om over te schakelen.

greg
20 January 2006, 02:56
ik moet daar niet zo veel meer van weten van telenet,ben zelf tijdje verdeler van geweest en kwist er direct meer dan genoeg van.

ook die nieuwe telemeter vind ik een stap achteruit,velen zien dit nog anders maar mss komt het ook nog wel.
heb niet echt veel klagen over het internet en zo,int begin veel problemen gekend maar reeds zelf moeten oplossen,want als je 45 minuten aan de telefoon hangt om enkel maar gezever te moeten horen begin je zelf wel te vinden wat het is :)

van belgacom moet ik nog minder weten,jaar lang met men voeten gespeeld en ze hebben op hun service telefoontje dan ook voor alle onderdelen van belgacom een rond getal gekregen 0 dus

sindsdien nog geen enkel telefoon gekregen.

ik ben nog aan het twijfelen over dommel,eerst wat ervaringen erover lezen en dan pas eens bekijken :)

machoboy26
25 January 2006, 21:44
(n) telenet valt dik tegen en niet vriendelijk aan de telefoon(n)

vanaf de nieuwe meter ik had vroeger 5 extra volumeblokken voor te downloaden nu met de nieuwe hebben ze 4 voor te downloaden en 1 voor upload gezet en heb niets veranderd. Hebben nog een 1extra voor upload aangerekend en zou het besteld hebben 1 dag voor veranderen van de meter. en het strafste is we konden toen niet op mijn telenet . Heb gebelt en ze waren niet vriendelijk en alles is juist zeggen ze en anders moest ik een 0700 lijn bellen .En wat is dat betalen.Ik weet een ding het zijn echte dieven:damn: .Het is daarom dat je via de bank automatiche moet betalen en met de telefoon juist hetzelfde. Moest het niet veel zorgen zijn ik zou direct veranderen.Nog iets heb op een nacht 5.1gb gedownload met nachtsurfen kijk op de nieuwe meter daar hebben ze 4.5 gb aangereken dat is dan half tarief.:angry:

bieke
26 January 2006, 15:20
had dit gevoel ook al dat het lijkt of er meer aangetelt word op de meter .maar dacht dat ik me vergist had

wimsalabim
26 January 2006, 16:24
heb tot nu toe geen klachten van telenet
dat was voorheen met belgacom (tel) wel even anders

pekkie
8 February 2006, 09:28
Telenet is toch goed, tuurlijk loopt er wel eens iets verkeerd maar als ge dat vergelijkt met onze blauwe vriendjes dan mogen telenet gebruikers toch wel op hun 2 oren slapen denk ik .

Een Telenet instalateur :D

de jean
8 February 2006, 15:22
geen probs met belgacom hier ... met telenet tv daarentegen :angry:

tasha
8 February 2006, 17:45
Ik had laatst last met mijn verbinding. Ze waren heel vriendelijk en hebben mij goed geholpen. Tot nu toe hoef ik niet te klagen.

boulle
6 March 2006, 20:36
Awel, ik moet zeggen: tot nu toe heb ik nog geen klagen over telenet. Maar voorlopig kleur ik nog binnen de lijntjes natuurlijk. Ik bedoel hiermee, ik schakel nog niet over op een ander abonnement, koop nog geen extra volume blokken etc...wacht tot ik daar mee ga beginnen, dan gaan we nog eens klappen...
Groetjes!!!

Kenzo
16 March 2006, 10:45
Ik ben tevreden over Telenet.
Ik had gisteren een probleem met de modem en in de avond werd er al een nieuwe modem geplaatst.

Mvg Kenzo

Trax
1 June 2006, 14:07
Snel maar duur en weinig download. Is dat niet de beste manier om Telenet samen te vatten?

Wayne
1 June 2006, 19:40
Neen vindt ik niet Trax.
Snel en kwaliteitsvol.
ik betaal trouwens voor een plus abonnement

Trax
2 June 2006, 10:17
Snel is voor een deel kwaliteit vind ik (Helpdesk hier even buiten gelaten, maar bijna alle providers hebben tegenwoordig een goede helpdesk)
Als ik er meer geld voor over zou hebben zou ik ook zeker Telenet nemen, maar de 6mbit die ik nu heb 100 webspace en 60gig verbruik (up en down) voor 29 euro.
Daar kan Telenet nog altijd niet tegenop, ook al is het wat sneller, mijn kwaliteit is minstens even goed. En krijgt je maar 50 mb webspace, mag maar 3gig uploaden en 15 downloaden. Dat is van alles de helft voor bijna het dubbel van de prijs (52€). Daarbij kost een volumeblok bij Telenet 1€ (!!!) en bij mijn provider slechts 0.25€ dat is zelfs maar een vierde.
Sorry, maar als je nu nog gaat zeggen dat telenet niet duur is.

de jean
2 June 2006, 13:44
Snel is voor een deel kwaliteit vind ik (Helpdesk hier even buiten gelaten, maar bijna alle providers hebben tegenwoordig een goede helpdesk)
Als ik er meer geld voor over zou hebben zou ik ook zeker Telenet nemen, maar de 6mbit die ik nu heb 100 webspace en 60gig verbruik (up en down) voor 29 euro.
Daar kan Telenet nog altijd niet tegenop, ook al is het wat sneller, mijn kwaliteit is minstens even goed. En krijgt je maar 50 mb webspace, mag maar 3gig uploaden en 15 downloaden. Dat is van alles de helft voor bijna het dubbel van de prijs (52€). Daarbij kost een volumeblok bij Telenet 1€ (!!!) en bij mijn provider slechts 0.25€ dat is zelfs maar een vierde.
Sorry, maar als je nu nog gaat zeggen dat telenet niet duur is.bij wie krijg je 60 gb verbruik voor 29 € ??? En aan welke snelheid ?

Trax
2 June 2006, 15:59
6mbit en een klets.
Edpnet. Misschien wel even verduidelijken.
20 gig voor 29€ en vanaf dan is het 0.25€ per gig dus 60gig is eigelijk 39€ EN er is nachtsurfen. Dus eigelijk 120gig voor 39€ als ge er optimaal gebruik van maakt.
Ze geven u een verwittiging als ge aan 55gig zit zodat ge eventueel mocht het nodig zijn even een seintje kunt geven voor't geval ge nog meer wilt.

Onthou vooral: 40gig extra edpnet = 10€ / 40gig extra telenet = 40€

de jean
2 June 2006, 16:08
6mbit en een klets.
Edpnet. Misschien wel even verduidelijken.
20 gig voor 29€ en vanaf dan is het 0.25€ per gig dus 60gig is eigelijk 39€ EN er is nachtsurfen. Dus eigelijk 120gig voor 39€ als ge er optimaal gebruik van maakt.
Ze geven u een verwittiging als ge aan 55gig zit zodat ge eventueel mocht het nodig zijn even een seintje kunt geven voor't geval ge nog meer wilt.

Onthou vooral: 40gig extra edpnet = 10€ / 40gig extra telenet = 40€das al heel wat anders ej ... bedrijven die dat zo schrijven zoals jij deed worden veroordeeld wegens misleidende reclame .... mss ook es vermelden wat de helpdesk kost ???
0902 44444 (€0,745/min. incl. BTW) 10 minuutjes wachten = 7.45 € ...

vanic
3 June 2006, 08:35
, maar de 6mbit die ik nu heb

Is uiteraard maar theoretisch ... 'k heb al enkele malen "gewerkt" met een pc die aangesloten is op ADSl van Belgacom ( is de eigenaar van de lijnen;) )
... als ik dit dan vergelijk met mijn mono abbootje van Telenet...

je hebt wel gelijk wat de prijs betreft ... en het max. aan down-en upload... maar wat jullie allemaal doen om al die GB's download te hebben :D:D

broekhoest
3 June 2006, 09:26
Ik heb een scarlet-one abonnement

Zelf heb ik bij scarlet geen problemen, ik betaal 50€ voor mijn internet en telefonie (onbeperkt bellen). Toe gegeven de snelheden zijn wat minder dan bij telenet maar mijn up- en download hangen samen zo'n 20 gig per maand die je upgraden als je wil.
Het enige wat je moet hebben is een vaste telefoonlijn en een scarletbox, zelfs geen belgacom abonnement meer.
En wat telenet betreft die komen er bij niet in.
Ik was geabonneerd bij canal+ wat dan werdt overgenomen door telenet, die later beslissen om met digitale tv te begingen en toen zijn de problemen pas begonnen.
Dubbele rekeningen, teveel aangerekend enz. als je dan belt krijg je de ene wachtlijn na de andere en wordt je 20 keer doorverbonden.
Het heeft 6 maanden geduurt eer het inorde was. Dan viel de distributie uit in de ganse straat ik weer bellen naar telenet, eerste vraag die ik krijg, bent u ook klant bij telenet internet? ik bel toch voor een probleem met de distributie! Vraagt die jonge dame mijn adres om een technieker langs te sturen bij mij thuis, zeg ik haar: bij mij kan die niets komen doen het is de hele straat. Toch zal ik een afspraak bij u moeten maken want ik krijg geen melding van een storing in uw regio zegt ze en dit gaat zo even door tot ik de telefoon heb ingelegt. Die storing heeft 36uur geduurt.

Conclusie telenet sucks

Nikolas
5 June 2006, 18:15
Ik haal in de praktijk 8Mbit en ik vind dat een mooie snelheid, maar deze maand wel gelul met de upload...(BitTorrent...), dusja, met die download limiet is het oppassen.

Ik heb trouwens ExpressNet. € 41.95/maand.

dannyma
5 June 2006, 18:28
ik vindt het spijtig dat ze pebaalde site's blokkeren .
maar ik weet wel waarom hihihihi (lol)
voor de rest en heel tevreden klant al vanaf het begin .

Trax
6 June 2006, 08:37
das al heel wat anders ej ... bedrijven die dat zo schrijven zoals jij deed worden veroordeeld wegens misleidende reclame .... mss ook es vermelden wat de helpdesk kost ???
0902 44444 (€0,745/min. incl. BTW) 10 minuutjes wachten = 7.45 € ...


Gij belt alleen in't weekend? Ge moogt al blij zijn dat ze altijd bereikbaar zijn. Meestal stuur ik een mailtje en dan mailen ze of bellen ze me zelf direct terug.

Gertjeeuuhh
21 June 2006, 22:09
Luister eens allemaal,

Ik ben zeer tevreden van telenet.

mijn internet is op een vrijdag om ca. 17u. uitgevallen. ik heb zelf direkt gebelt en de volgende dag !!!OP een ZATERDAG!!! stonden ze daar om 8u me een ander voeding voor mijn modem. en jullie zit hier te zagen over een slechte service.

Wayne
26 June 2006, 19:02
Over het globaal bekeken scoord telenet toch beter dan belgacom denk ik betreffende de klanten service.
De kwaliteit is hier ook beter van het internet van telenet tov Belgacom.
edp net en scarlet heb ik nog nooit gehad dus kan ik daar ook geen oordeel over geven.

kurt0015
15 July 2006, 13:26
Ik blijf zelf bij telenet snelheden liggen lekker hoog (Telenet Expressnet Turbo). Bij adsl of internet dat via telefoon lijn gaat heb ik altijd problemen lig te ver van een telefoon centrale dusja keuze is rap gemaakt dan he. Vroeger had ik adsl 3,3 mbps maar omda tik te ver lag hebben ze die moeten verlagen naar 1,1 mbps anders viel internet steeds af. Die snelheid vonk te traag dus overgestapt naar telenet en nu zit ik met behoorlijke snelheden. :D

Ik zou wel overstappen moest je nog een andere provider op de kabel tv komen die een mooie snelheid met toch een hoog datalimiet of zelfs geen data limiet moest aanbieden tegen een mooie prijs natuurlijk.

jekrussek
15 July 2006, 16:14
er is er zo al een www.chello.be

de jean
15 July 2006, 16:16
er is er zo al een www.chello.be (http://www.chello.be)chello is maar in 2 steden te krijgen ...
daar heeft bijna niemand wat aan !

schwung
27 August 2006, 10:25
Telenet ja, ben er nu ook al een klein jaar weg.
De reden was te duur voor hetgeen het was. Heb nu adsl van edpnet en betaal 10 € minder voor 2x zoveel download limiet! En als ik limiet wil bijkopen, dan kost dat daar maar 0.25€ in plaats van de schaamtelijke 1€ per gig bij telenet!! Ook voor dat beetje snelheid dat ge verliest, moet ge het ook niet laten. Hoedanook, het zit die mannen wat hoog in ulder koppeken.

Wayne
27 August 2006, 13:31
Telenet is en blijft een goed prijs kwaliteit product.

Sille
27 August 2006, 21:07
telenet ik ben er van in het begin bij en geen problemen mee gehad is de modem kapot bel je en ze komen hem reparen gratis

alfons
28 August 2006, 10:27
Ze beloven weeral dat alles sneller zal gaan binnen een zekere termijn...
Voor je klachten stuur ze een fax.

fanne
29 September 2006, 23:23
Ik kan ook niet klagen alleen de uploadsnelheid en de upload limiet (servertje vreed aan de upload)

Your current download speed:
19965kbit/s
or
2496kbyte/s
Your current upload speed:
486kbit/s
or
61kbyte/s

Luc@s
2 October 2006, 14:56
de geforceerde proxy bij Telenet vind ik een beetje spijtig, maar voor derest, al bij al valt het nog wel mee. Belgacom is groot en nog een pak logger dan Telenet. Belgacom heeft bij het melden van een storing een "het ligt niet aan ons-politiek" wat je bijna verplicht hun fout expleciet aan te tonen alvorens ze bewegen.

- prijs is vrij simpel, het product is 'bijna' overal hetzelfde hoor, je moet wel een onderscheid maken tussen de verschillende providers.

- 2 grote spelers : Skynet & Telenet ( eigen fysiek netwerk tot bij de end user )

- een tal van 'kleinere' spelers, eigenlijk resellers: Tele2, scarlet, wanadoo, ... ( maken gebruik van OLO )de OLO, wat niet meer betekent dan Other Licened Operator, is in dit geval Belgacom. Nu als provider, kan je bij Belgacom nog eens kiezen uit verschillende mogelijkheden :

Leased Line - dit is een P2P verbinding, die je huurt en waar meestal een SLA ( Service Level Agreement )opstaat. maw een tijdswindow, waarin in geval van outage de lijn gegarandeerd terug operationeel is. ( indien dit niet het geval is, krijgt de de klant een onkosten nota van een bedrag opgenomen in het contract ).

BROBA - hier geeft belgacom het koperpaar tot tussen de klant en de CO (colocation) vrij, de alternatieve provider plaatst zijn eigen equipment (DSLAM in het geval van xdsl) en gaat vanaf de CO op eigen netwerk (meestal via fiber) maw van de klant tot in de eerste CO is en blijft belgacom, wanneer hier iets misgaat, moet de provider Belgacom contacteren.

BRUO: hier verhuurt Belgacom ATM-capaciteit. De alternatieve provider huurt het stuk vanaf de klant tot op de interconnectie tussen Belgacom en de alternative provider. Gezien dit niet enkel fysiek is, maar ook configuratie inhoud, heeft belgacom hier nog een vrij groot aandeel in ( beperkingen enz...) dit wordt veelal gebruikt door providers die geen of een klein eigen netwerk hebben. wanneer hier iets mis loopt en je dit aan je provider meld, moet deze bijna altijd belgacom contacteren, wat het hele process vertraagt.

je ziet, voor alle andere providers ( buiten Telenet en Belgacom ) wordt steeds nog beroep gedaan op OLO's (kan ook niet anders) Dit heeft meestal een zeer negatief effect op de TTR (time to repair)

verder zijn de zaken die prijsverschil of snelheidsverschil maken voornamelijk het al dan niet inclusief zijn van : webspace, emailaddressen + mailboxgrootte, meerdere publieke IP-addressen, vaste ip addressen, down- en voornamelijk uploadsnelheid, volume, rechtstreekse peerings met andere providers en BNIX (dit met betrekking tot round-trip delays), enz... wanneer het een wat minder is, zal het ander wat meer zijn, dus aan het einde van de reis, komt het min of meer op hetzelfde neer.


groeten
L.