Volledige versie bekijken : probleempje om te branden



sprinterke2
21 August 2005, 03:20
he iedereen dit is dus men 2de post hier, en ben een newbie op gebied van computers:verlegen:
heb dus een probje ; als ik een cd wil branden heb ik dus niets van probs , maar vanaf dat ik een dvd wil branden loopt het mis:close ik krijg steeds de melding dat ik een dvd in het station moet plaatsen , terwijl er al één inzit(crash)
toen we de pc hadden in het begin(jaar geleden) ging alles vlotjes maar nu heeft them zen eigen leven gekregen :D
hopend op een spoedig antwoord
grtzzz ikke

broske
21 August 2005, 06:41
Met welk programma brand je?(cr)
Heb je al eens geprobeerd met een ander soort of merk dvd's?
Het kan zijn dat deze niet combatibel met je dvd schrijver zijn.

sniffer
21 August 2005, 11:27
ik heb dat ook gehad met dvd-r en vroeger lukte het met zowel dvd-r als dvd+r en nu alleen maar met de +r.
Dus eens een andere soort dvd gebruiken zou ik zeggen.
Een verklaring heb ik er ook niet voor

sprinterke2
21 August 2005, 15:59
alvast bedankt , zal dat dan eens proberen,ff naar de carrefour morgen;)
maar ik vind het raar , want ik heb al altijd die dvd's gebruikt

grtzzzzz

sniffer
21 August 2005, 16:26
ik vind het ook heel raar maar bij mij is het ook zo opeens veranderd.

broekie
21 August 2005, 19:04
Heb ook dat probleem gehad. Bij zat het probleem bij de dvd's van het merk TDK en Exel

lucske
22 August 2005, 00:10
ik had niets dan problemen met emtec (basf van vroeger) ganse pak die na het branden op dvd speler niet gingen er kwam op de disc is vuil terwijl dit niet waar was.heb de dvd's op andere players ook geprobeerd en ging ook niet. zelfde film op een tdk of memorex dvd was geen enkel probleem :)

gino
22 August 2005, 07:08
Ik gebruik;

1: dvd-decrypter
2: clone-dvd
3: dvd's van Fujifilm -r 8x

en een ruwe schatting: op 200 dvd's max 2 mislukt.


greetz gino(a)

sprinterke2
22 August 2005, 07:44
aha,bedankt allemaal voor de nutige tips (y)

we gebruiken hier die dvd+rw van TDK, zal vandaag es achter andere gaan dan :)

grtzzzz

ikbenben
22 August 2005, 17:28
Sony misschien...zijn wel ongeveer de beste zo ;)

Peter.B
22 August 2005, 18:28
sprinterke2

we gebruiken hier die dvd+rw van TDK, zal vandaag es achter andere gaan dan
ik gebruik ook TDK,maar cd-r en heb nog nooit problemen gehad.
als je nog problemen hebt,laat het ons weten en als het opgelost is laat het ons natuurlijk ook weten

sprinterke2
24 August 2005, 19:58
heb dus nog altiid probs (crash) weer vant zelfde ; herkent de dvd niet

emtec dvd+rw en met schowbiz proberen te branden als ook dvd decrypter, lukt niet :verlegen:
grtzz

sniffer
24 August 2005, 20:04
staat je instelling van je brander wel zeker op dvd ipv op cd?

sprinterke2
27 August 2005, 01:18
een foutje gemaakt, wij branden niet met showbizz maar met MyDVD van Sonic.
Ook heb ik al geprobeerd om gewoon via windows te kopiëren naar't dvd-rw-station (D-station), maar dat lukt ook niet.

Ik heb in't verleden al verscheidene dvd+rw's gebrand via het programma MyDVD en nooit problemen gehad, maar de laatste tijd kan ik enkel cd's branden (dus muziek en data).

Het is alsof hij dvd's niet meer herkent?? en toch heb ik nooit iets verandert aan de instellingen.
Hoe kan ik zien of die op dvd ingesteld staat? Ik dacht via de Eigenschappen van dvd-rw-station, maar daar zie ik niks dergelijks staan?

Zelfs mijn DLA herkent de dvd's niet meer, enkel de cd's herkent hij...

Iemand die raad weet? Alle hulp is welkom hé

sniffer
27 August 2005, 12:44
check toch maar eens goed alle instellingen want dat verandert soms zonder dat je het weet ( heb ik ook al voorgehad)

sprinterke2
29 August 2005, 16:17
check toch maar eens goed alle instellingen want dat verandert soms zonder dat je het weet ( heb ik ook al voorgehad)

:verlegen: en hoe moet ik da doen?

timberke
29 August 2005, 17:05
sprinterke,ga eens via start configuratiescherm systeem hardware en kijk eens of er nergens een geel vraagteken bij staat,daar dan even bekijken en wizard volgen.

sniffer
29 August 2005, 17:20
je instellingen bij dat programma weet ik niet juist maar als je het opent moet je ergens wel je writer zien staan en als je daar op klikt zal je normaal kunnen kiezen ts cd en dvd branden.

sprinterke2
30 August 2005, 14:46
sprinterke,ga eens via start configuratiescherm systeem hardware en kijk eens of er nergens een geel vraagteken bij staat,daar dan even bekijken en wizard volgen.

er staat nergens een geel vraagteken bij



Als ik bij de Eigenschappen van mijn driver ga kijken, dan staat er vermeld dat het apparaat correct werkt.
Mijn driver herkent lege cd's, want dan vraagt Windows welke actie ik wens uit te voeren, maar als ik een lege dvd insteek, dan gebeurt er niets? Of dan komt er een bericht dat ik een beschrijfbare cd moet insteken?

Bij mijn programma om te branden, staan beide functie aangeduid, dus zowel dvd als cd.


Kan het misschien doordat er vuil in pc-kast zit of iets dat niet meer goed vastzit in de pc-kast?

timberke
30 August 2005, 17:50
sprinterke2 heb je al eens geprobeerd met zo een cleaning setje? als er een stofje voor dat laseroogje hangt kan hij niks lezen.

ikbenben
30 August 2005, 23:24
Probeer eens je firmware of drivers te updaten ;)

sprinterke2
31 August 2005, 10:18
Probeer eens je firmware of drivers te updaten ;)

da heb ik al gedaan (mijne installateur had me da ook al aangeraden), maar de firmware updaten was blijkbaar niet nodig aangezien alles er nog opstaat en perfect werkt en de driver heb ik ook al eens verwijdert, maar da hielp ook niks, want hij wou nog altijd de dvd's niet herkennen.


Ik wou juist mijn lens kuisen...ik dacht met zo'n schoonmaak cd, maar nu heb ik op een site gelezen dat dat volledig af te raden is.


die schoonmaak-CD's helpen zelden tegen echt vuil. Soms maken die schoonmaak-CD's het alleen maar erger. Vaak zijn ze slechts bedoeld om op single speed (standalone audio CD-speler) gebruikt te worden en verliezen ze haartjes op de hoge draaisnelheden van moderne PC CD-ROM en -RW loopwerken waardoor heel je loopwerk onder zit. Erger is wanneer de borstels te stug zijn en door de hoge draaisnelheid de lens (die vaak zeer fragiel opgehangen is) flinke klappen geven .. Maar dat zijn natuurlijk worst case scenarios. Vuil koekt alleszins aan op de lens en dat komt er echt niet af door er wat over te wrijven met zo'n borstel-CD'tje.

Hoe moet ik dat dan wel doen? Iemand die een idee heeft?

sprinterke2
1 September 2005, 08:58
Niemand die weet hoe ik een lens handmatig kan kuisen???

ikbenben
1 September 2005, 11:32
Da gaat niet handmatig of ge zou de speler moeten opendoen:crazy:

spoon58
3 September 2005, 13:18
lees dit eens http://archive.speedlabs.org/index.php/topic,901.0.html