Volledige versie bekijken : Een externe harde schijf ?



ghost
22 August 2005, 18:11
1)Ik zou graag een externe harde schijf gaan kopen nu is de vraag naar wat moet ik kijken ?
2)En welke schijf is het beste+ vertraag dat de pc en is dat gewoon via usb aansluiten en het werkt ? Want ik heb dat nog nooit in werkelijkheid gezien. :verlegen:
3)En waar moet ik zeker voor oppassen + kan ik daar ook een image maken van de origenele pc met ghost of treu image , en als ik problemen heb dus via de externe de image terug zetten?

g_man
22 August 2005, 19:01
1. een externe scheelt in wezen niets van een interne, enkel dan de behuizing en aansluiting.
2. Alle merken zijn praktisch even goed, de een wat luider dan de ander. Zou persoonlijk een Seagate, Western digital of samsung nemen. En een USB is nooit zo snel in overdracht dan IDE of SATA, maar vertragen zal dat niet.
3. Je kan op je Externe HDD ook je images kwijt die je maakt met Ghost of true Image maar om ervan te kunnen booten, moet je zeker zijn dat je moederbord dit toelaat ! ! Dus check dit even of je een optie hebt om te booten via USB Device.

Ché
22 August 2005, 19:02
1)Ik zou graag een externe harde schijf gaan kopen nu is de vraag naar wat moet ik kijken ?
2)En welke schijf is het beste+ vertraag dat de pc en is dat gewoon via usb aansluiten en het werkt ? Want ik heb dat nog nooit in werkelijkheid gezien. :verlegen:
3)En waar moet ik zeker voor oppassen + kan ik daar ook een image maken van de origenele pc met ghost of treu image , en als ik problemen heb dus via de externe de image terug zetten?

1) naar prijs - kwaliteit

2) aansluitingsmogelijkheden:
- firewire
- usb
- netwerkkabel

zie link
http://maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.10c8066da588c4ee7fe4e63660b46068/?channelpath=/en_us/Products

3) neem ze groot genoeg.
een image maken en terugzetten, is denk ik wel mogelijk.

timberke
22 August 2005, 19:22
ben content van mijn externe hd,maxtor 80 gb,usb aansluiting,geen verschil te merken met hd van pc op gebied van snelheid,is wel usb 2.0

Wilco
22 August 2005, 19:38
ik heb een (gewone) Maxtor 120Gb 7200 Rpm in een IcyBox (met USB 2.0 (kan ook met firewire e.d. verkregen worden)

ben er content van en heb er nog geen probs mee gehad

ikbenben
22 August 2005, 20:40
ik heb een (gewone) Maxtor 120Gb 7200 Rpm in een IcyBox (met USB 2.0 (kan ook met firewire e.d. verkregen worden)

ben er content van en heb er nog geen probs mee gehad

Ik net hetzelfde maar dan met een 80Gb Maxtor :)

ybr
22 August 2005, 20:43
Ik heb een externe HD in zo'n case. Is wel gemakkelijk. Is je HD vol dan kan je er een andere inplaatsen.

boulle
22 August 2005, 20:48
En je kan zelfs, als je wil, om gegevens te beschermen tegen crash en dergelijke, of naargelang wat je wil doen, bepaalde raids toepassen om je harde schijven, zowel intern als extern, maximaal te benutten.
En dit alles, volgens mij, zonder noemenswaardige vertraging van je pc.
Info over raid opstellingen en harde schijven; http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/harde_schijf/1
Hopelijk ben je hier wat mee.....
Groetjes!!