Volledige versie bekijken : Printer delen



Swieber
25 August 2005, 09:42
Ik bezit een desktop en een laptop, en ook een printer.
Als het mooi weer is??? Werk ik met de laptop in de tuin, er is een draadloze internet verbinding (wifi met router) met de desktop zodat ik aan de mappen van de desktop kan.
Hoe kan ik nu mijn printer delen, zodat ik b.v. rechtsreeks een word. of ander doc. kan uitprinten???
De printer staat reeds ingesteld om hem te delen
Moet ik op de laptop ook de bijhorende cd installeren?
Hoe vindt ik die printer op mijn laptop?
Wie kan me hier op weg helpen
Swieber :crazy:

guido99
25 August 2005, 10:33
Hallo voor de moment weet ik alleen dat je de printer op beide pc moet delen ik laat je nog iets meer weten

Hier kan je al wat meer lezen !!

http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windowsserver2003/nl/library/ServerHelp/7420ee52-11b5-44ba-bbea-337d582e5d63.mspx


Meer info volgt want heb hem hier ook gedeeld staan !!!

slicky
25 August 2005, 10:45
Kijk ook eens of uw firewall het toelat om te delen;)

Ché
25 August 2005, 19:44
als je die printer gedeeld hebt op je vaste pc en beide ( pc en laptop) zitten in hetzelfde netwerkje, dan moet je op je laptop via mijn netwerklocaties/ in de linkerkant onder netwerktaken zoeken naar computers in werkgroepen daarop klikken en dan zie je de vaste pc . daarin moet je op zoek gaan naar je printer. je dubbelklikt op die gedeelde printer en hij wordt automatisch geinstalleerd als een netwerkprinter op je laptop. je zal hem daar terugvinden met daaronder precies een soort leiding (= gedeeld)
dit in de veronderstelling dat je met xp werkt.

spruit
25 August 2005, 20:42
of via start printers/fax...dan printer toevoegen en netwerkprinter kiezen...;)

Swieber
26 August 2005, 01:05
Ok bedankt,
Het leven kan toch simpel zijn als je op een goed forum zit
Greetz Swa (ook ne knappe gast)