Volledige versie bekijken : Installatiegids Knoppix, Red HAt en Ubuntu
Goldie 26 augustus 2005, 00:28 Van tijdens mijn opleiding een installatiegids. Hopelijk hebben jullie er wat aan...
Download (http://users.telenet.be/Goldiescorpio/installatiegids-Knoppix-Red%20Hat-Ubuntu.pdf)
Grtz
grabber 26 augustus 2005, 00:40 Misschien zo:
http://www.yousendit.com
GuntherS 26 augustus 2005, 16:34 Ik kan hem niet openen!
Ik krijg dan een fout: Bestand begint niet met %PDF-.
kwakkwak 26 augustus 2005, 18:42 ik krijg niets open. Hoe ga je het doen.
Greetz
Goldie 27 augustus 2005, 15:10 Ik kan er ook niet aan doen jongens, heb volgende link drgestuurd nr Snakey en die heeft vr de link binnen deze site gezorgd.
http://s26.yousendit.com/d.aspx?id=24NQRSAZZQKJN02APT567S3S58
Hier is de originele, wel met beperkte downloads, dus nt iedereen kan het dl'en en de link is maar zeven dagen geldig.
Veel plezier
Blackwidowpage 27 augustus 2005, 15:51 Ik heb het bestandje even op mijn webspace gezet, je kunt het hier downloaden:
Download (http://members.home.nl/dini.kievits/installatiegids-Knoppix-Red%20Hat-Ubuntu.pdf)
GuntherS 27 augustus 2005, 16:03 Mooie en duidelijke installatiegids Goldie! Goed gedaan :)
Goldie 27 augustus 2005, 20:28 Bedankt black widow, ik heb gisterenanvond nog mijn webspace aangevraagd zodat ik het toch zou kunnen plaatsen, maar een helpende hand was me voor.
Voor de geïnteresseerden zal ik binnenkort nog een pdf plaatsen met de basis
over linux ivm met commandos, gebruikers, uitleg directorystructuur in linux in verg. met Windows, basis netwerken onder linux.
Veel plezier ermee allen!
Blackwidowpage 27 augustus 2005, 23:44 Bedankt black widow, ik heb gisterenanvond nog mijn webspace aangevraagd zodat ik het toch zou kunnen plaatsen, maar een helpende hand was me voor.
Voor de geïnteresseerden zal ik binnenkort nog een pdf plaatsen met de basis
over linux ivm met commandos, gebruikers, uitleg directorystructuur in linux in verg. met Windows, basis netwerken onder linux.
Veel plezier ermee allen!
Bedankt, er zit altijd nog wel iets bij wat je nog niet weet. Dus ik kijk uit naar de volgende!
hades 31 augustus 2005, 00:07 Bedankt Goldie, elke info is welkom!
Groetjes(y) :)
nightraver 31 augustus 2005, 10:37 Bedankt goldie,
Ik ben aan het overwegen om eens linux te gaan testen dus kan nog van pas komen.
Grtz Nightraver
runrun 13 maart 2006, 16:10 Van tijdens mijn opleiding een installatiegids. Hopelijk hebben jullie er wat aan...
Download (http://users.telenet.be/Goldiescorpio/installatiegids-Knoppix-Red%20Hat-Ubuntu.pdf)
Grtz
Heb je ook zoiets moois om internet en e-mail aan de praat te krijgen?
[REDHAT9.0]
Ik heb 4pc`s allen aan een livebox adsl wanadoo via een 4poort hub
windows doen het alleen redhat lukt niet.
het is de eerste linux van mij.Dus dat moeten er 4 worden.
Ik heb de redhat een jaar of twee geleden aangekocht ben er eindelijk mee begonnen.[Het boek kan ik niet vinden, slordig he]
Of zal ik beter suse 10 aanschaffen??
alvast bedankt
groet runrun.:good:
Goldie 14 maart 2006, 21:17 Heb je ook zoiets moois om internet en e-mail aan de praat te krijgen?
[REDHAT9.0]
Ik heb 4pc`s allen aan een livebox adsl wanadoo via een 4poort hub
windows doen het alleen redhat lukt niet.
In hoeverre heb je al getest wat er mis kan zijn? Krijgt je pc een geldig ip adres? Terminal openen en ifconfig intypen
Is je netwerkkaart up?
Als je ifconfig intypt kan je zien welk device ( eth0 of eth1 of geen :s ) aanwezig is.
Als je dan ifconfig eth0 up typt dan "schakel je de netwerkkaart aan, met ifconfig eth0 of 1 down zet je het device "uit".
runrun 14 maart 2006, 22:39 Tijdens install. heb ik de ip addressen ingevuld [overgenomen van xp]
Het icoon rechts onder geeft verbinding aan.
Lampjes aan de netwerkkaart branden.
Lampje aan de hub brandt ook.
Ik volg in ieder geval je advies nog even op. is het nu ifconfig of ipconfig?
voor zover bedankt.
runrun 15 maart 2006, 17:00 Terminal kent comand ipconfig niet.
via, service configuration/server instellingen/voorzieningen:
geconfigureerde netwerk kaarten: ethO
actieve netwerk kaarten op dit moment: ethO..
Als ik op de icoon klik [rechts onder] unable to connect RHN. network error 113. Geen route naar computer.
Als tracht via redhat update agent verbinding te maken. meldt deze:Fatal error retrieving privacy statement: Geen route naar computer.
Ik weet niet meer hoe verder...
Goldie 15 maart 2006, 20:36 Het is niet ipconfig, maar ifconfig zoals ik geschreven had, het betreft gn typfout ;-)
Je zei dat je dezelfde ipadressen hebt ingegeven als in XP, heb je dan geen dhcp-server die de ipadressen uitdeelt? Nu staan ze statisch ingesteld, het is missch daarmee dat je niet online kan. Je zei ook dan eth0 actief is, kan je het ip en subnetmask en gateway een geven aub?
runrun 15 maart 2006, 23:35 Het is niet ipconfig, maar ifconfig zoals ik geschreven had, het betreft gn typfout ;-)
Had ik begrepen.Ik heb beide geprobeerd, ik heb geen toegang in de terminal
Daar staat [luuk] local host.luuk ik kan daar typen wat ik wil krijg telkens zelfde nieuwe regel [luuk]local host.luuk
Je zei dat je dezelfde ipadressen hebt ingegeven als in XP, klopt
heb je dan geen dhcp-server die de ipadressen uitdeelt? Geen idee
Je zei ook dan eth0 actief is, klopt
kan je het ip en subnetmask en gateway een geven aub.? hoe en waar?
Ik heb het boek gevonden FAQ redhat. kan je mij een richting geven waar ik moet zoeken?
Of kan ik opnieuw beginnen met netwerk configuratie? waar?
Ik heb ook gelezen dat suse10 eenvoudiger is voor leken zoals ik [qua install] klopt dat? [ik heb nog 3 installs te gaan]
Goldie 16 maart 2006, 07:46 Heb je red hat geïnstalleerd met de bovenvermelde gids? Normaal zou dat moeten lukken. Ik heb red hat al meer dan en jaar niet meer gebruikt dus ik doe mijn best. Je klikt op het hoedje en dan bij system geloof ik. en dan network als ik me niet vergis.
Ik heb me bergist in een vorige post je kan gewoon ifup eth0 en ifdown eth0 duwen ipv ifconfig eth0 up of ...
Dus je username is luuk en je pc naam is ook Luuk onder red hat. Maar je kan geen enkel commando intypen? Probeer eens su in te typen en dan je rootpaswoord ingeven en dan eens ifconfig proberen.
runrun 8 april 2006, 13:28 Heb je red hat geïnstalleerd met de bovenvermelde gids? Normaal zou dat moeten lukken. Ik heb red hat al meer dan en jaar niet meer gebruikt dus ik doe mijn best. Je klikt op het hoedje en dan bij system geloof ik. en dan network als ik me niet vergis.
Ik heb me bergist in een vorige post je kan gewoon ifup eth0 en ifdown eth0 duwen ipv ifconfig eth0 up of ...
Dus je username is luuk en je pc naam is ook Luuk onder red hat. Maar je kan geen enkel commando intypen? Probeer eens su in te typen en dan je rootpaswoord ingeven en dan eens ifconfig proberen.
Nieuwe ontwikkeling, ik ben maar gestopt met redhat 9. en overgestapt op suse10.
deze werkt prima en een stuk eenvoudiger voor een leek.
suse staat op een probeer pc. nu wil ik suse ook op de andere pc install.
naast win xp [ voorlopig] op een partitie. Kan ik het als volgt doen? windows
bestanden van D naar C brengen, en dan gewoon opstarten met de cd suse, dus suse gewoon laten formatteren???
smurfslover 8 april 2006, 21:32 Dus als ik het goed begrijp wil je partitie D: (in windows) leeg maken en dan suse erop installeren. Je kan dit inderdaad via de install-cd doen maar heb jammer genoeg geen ervaring mee zo dat ik je niet precies kan zeggen hoe je te werk moet gaan. £Het is wel 't beste om zelf je partities aan te maken en dan één rootpartitie te maken (aanhechtpunt "/") en één homepartitie (aanhechtpunt /home). Een rootpartitie van 10 GB is ruim voldoende. Als bestandssysteem kan ik ReiserFS aanbevelen (nét iets beter als ext3FS) of nog beter Reiser4 (de toekomst van het bestandsysyteem!) als die al ondersteund wordt.
|