Volledige versie bekijken : image terug zetten



jpj
27 August 2005, 16:46
Hallo,

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p> </o:p>

Ik loop al enkele dagen met de gedachte een back-up (image) van mijn opstart schijf te

maken.

Daar deze harde schijf zich in een laptop bevind, ben ik verplicht om als back-upmedium

een externe FireWire-schijf of een usb-schijf te gebruiken.

Ik vraag me nu af welke het beste programma is om tot een goed resultaat te komen?

Ik ben bang dat, als Windows niet meer wil opstarten en ik de gemaakte image van de externe

harde schijf wil terug zetten de bios de externe usb-schijf en of de externe FireWire-schijf

niet zal vinden.

<o:p> </o:p>

Vriendelijke groeten

jpj

g_man
27 August 2005, 17:56
Je kan daar de gebruikelijke programma's voor gebruiken als Norton ghost, true image, Image drive.
Maar als je met een externe drive wil booten, moet je idd zeker zijn dat je moederbord dat toelaat. Kijk dus eens in je BIOS, of je daar een USB-device op first boot kan zetten, en probeer dat eens uit.

DJMoLe
27 August 2005, 17:56
Norton ghost oftewel Treu Image zijn de beste paketten om dit alzo te doen.
Bij deze kun je zelfs een startCD maken als je systeem niet meer moest werken en je image terug zetten vanaf een andere locatie, zelfs via een netwerkje.

Persoonlijk vind ik Treu Image beter, maar denk dat dat een beetje persoonlijke smaak is.

Suc6

DJMoLe

jpj
28 August 2005, 08:43
Dank voor de uitleg

jpj

2B's
28 August 2005, 10:05
Ik gebruik Ghost. Heb ghost laten testen of alles in orde is. Mij werd voorgesteld om een start CD te maken. Back-ups van Ghost worden op afzonderlijke schijf opgeslagen en één keer in de maand op een CD-RW.

jpj
7 September 2005, 21:03
Ik gebruik Ghost. Heb ghost laten testen of alles in orde is. Mij werd voorgesteld om een start CD te maken. Back-ups van Ghost worden op afzonderlijke schijf opgeslagen en één keer in de maand op een CD-RW.

Ik dank iedereen voor de medewerking;

De post mag afgesloten worden.

jpj