brۍht
28 augustus 2005, 12:05
Ik ben van plan om linux fedora core 3 op mijn pc te installeren, nu ik heb gezien dat je verschillende mogelijkheden hebt om dit te installeren waaronder de optie "personal desktop" of "werkstation". Er staat bij dat personal desktop geschikt is voor thuisgebruik en dat er bij werkstation tools zitten voor software-ontwikkeling en systeembeheer. Mijn vraag is nu wat is het verschil, kun je me hier wat meer uitleg over geven en wat zou je mij aanraden. Ik hou mij bezig met programeren en zou er graag later mijn beroep van maken (dus werkstation spreekt mij aan), maar ik heb nog nooit met een linux versie gewerkt of gezien (dus ik ben een groentje op het vlak van linux).
Dank bij voorbaat.
Snakey
28 augustus 2005, 12:20
Die selectie houdt alleen maar in welke extra toepassingen erop bijgeinstalleerd moet worden. Bij Personal Desktop wordt er kantoorsoftware (office,..) en internettoepassingen (firefox, gaim, evolution...) bijgezet. Bij werkstation worden ook de nodige ontwikkelingssoftware bijgeinstalleerd. Maar na deze keuze kan je nog steeds kiezen welke andere programma's moeten geïnstalleerd worden en welke niet.
brۍht
28 augustus 2005, 12:24
@Snakey: Dus als ik het goed versta word als ik voor werkstation kies, word alles van personal desktop + die software ontwikkeling tools geinstalleerd.
john
28 augustus 2005, 13:05
Ik zou voor personal desktop kiezen...heb je later nog wat extras nodig dan kan je vanuit de desktop versie zelf op eenvoudige manier het gepaste pakket ophalen .
Het voordeel hiervan is, dat je systeem snel en wendbaar blijft, en enkel dat erbij gaat halen dat je echt nodig hebt.
ps.Een beetje vergelijkbaar met: stel dat voortaan iedereen met een vrachtwagen zou rondrijden ! Nuttig bij het ophalen van goederen enz...Maar een klein sportcarretje rijdt wat vlotter op de autobaan hé !
brۍht
2 september 2005, 19:04
OK bedankt
mag een slotje op
Ivan
3 september 2005, 12:13
Hier gaat slotje op brۍht zijn vraag is beantwoord.