Volledige versie bekijken : beeldscherm



sharpei
31 August 2005, 21:51
beste mensen,


De laatste 2 dagen heb ik een probleem met mijn beeldscherm. Als deze op schermbeveiliging overgaat ( gebruik 3d toverdoos ) dan is deze verward. M.a.w. de toverbol splijt in 2,3 delen.
Na 3 min. zou het beeldscherm moeten uitvallen. Dit gebeurt niet, en als ik met de muis beweeg om opnieuw verder te gaan, dan doet deze niets, moet de pc opnieuw opstarten.
Wat kan dit zijn ???? Ook valt de pc om de haverklap uit. En dit gebeurt nadat ik 2x 512 Mb geheugen heb vervangen. Was namelijk stuk. Had voorheen 512 en nu 1 gig.

Pc valt meestal uit bij het spelen van een spel.

Weet iemand hoe dit kan gebeuren ???

Martijnc
31 August 2005, 21:52
Test eens met memtest (http://www.memtest86.com/)
En leg eens uit wat je nu allemaal hebt gedaan met het ram
Zit het oude er nu nog in?

sharpei
1 September 2005, 15:21
Neen, het oude ram is eruit en er zitten nu 2x 512 MB in.
Er was 1 ram geheugen stuk en heb ik dus vervangen. zie hierboven.
De pc is wel sneller, maar nu heb ik problemen met het beeldscherm, deze gaat niet meer in slaapstand, pc loopt dan vast, ook als ik met de muis beweeg , gebeurt er niets.
De pc valt ook zomaar uit, de foutenreportage meldt , dan is het NVIDIA Grafhics is, dan is het incredimail,dan is het internet exployer, enz...
Heb systeemherstel gedaan maar dit helpt ook niet.

groetjes

raymond
6 September 2005, 09:53
Sharpei, je zou eens kunnen proberen met eerst adware, dan spybot en anti-virus laten werken. Het klinkt misschien stom maar helpt het niet, schaden doet het ook niet. Als je dit gedaan hebt zou je kunnen doen aan schijfopruiming en defragmenteren. Moest het dan nog niet lukken kun je kiezen voor een drastische maatregel, format c; , duurt wel even maar je systeem loopt als nooit tevoren. Denk er dan wel aan dat je dan alles kwijt bent, duseerst toch maar proberen een back-up te maken. Succes ermee.

sniffer
6 September 2005, 10:36
kan het je 3d kaart niet zijn? wij hadden dat probleem ook toen we ons ram verhoogd hebben en xp opgezet ipv Me. ze werktte wel maar was niet meer voldoende.