Volledige versie bekijken : Laptop



zonnetje
16 May 2005, 07:53
Ik heb nog een laptop:eek: en als ik die opstart zegt hij (operaition not fond) wat moet ik doen?:confused:

PeterN
16 May 2005, 11:55
Je geeft wel zeer weinig uitleg. Waarschijnlijk bedoel je dat hij aan geeft dat hij het operation system niet kan vinden. Dit wil zeggen dat hij windows niet kan opstarten. Zorg eerst dat zeker uw floppy en cd/dvd drive leeg zijn voor je de pc opstart.Lukt het nog steeds niet moet je in de bios kijken of uw harddisk nog herkend wordt en dat deze als eerste opstart medium staat.
Als hij echt niet van uw harddisk wil opstarten, zal ofwel deze stuk zijn, ofwel heb je hem gewist.

zonnetje
16 May 2005, 22:20
Je geeft wel zeer weinig uitleg. Waarschijnlijk bedoel je dat hij aan geeft dat hij het operation system niet kan vinden. Dit wil zeggen dat hij windows niet kan opstarten. Zorg eerst dat zeker uw floppy en cd/dvd drive leeg zijn voor je de pc opstart.Lukt het nog steeds niet moet je in de bios kijken of uw harddisk nog herkend wordt en dat deze als eerste opstart medium staat.
Als hij echt niet van uw harddisk wil opstarten, zal ofwel deze stuk zijn, ofwel heb je hem gewist.


Dank je PeterN!!!!!hij was inderdaad gewist,terug naar de winkel (zeker)
Groetjes zonnetje

PeterN
17 May 2005, 00:20
Je kan ook zelf windows erop zetten als je de orginele cd hebt. Normaal moet je die hebben of je moet de laptop zonder software hebben gekocht;)

kwakkwak
23 May 2005, 09:13
Ja, gewoon originele cd erin. Dan zal hij vanzelf wel opstarten. Doet hij dit niet eventjhes in bios gaan en bootsequence veranderen zodat cd-rom op eerste plaats komt. Dan zal het wel lukken

Wayne
23 May 2005, 20:29
Maar als hij net van de winkel komt dan zou ik er zekers niet zelf aan beginnnen.
Zoiets heet garantie