Volledige versie bekijken : HD defect?



paep
2 September 2005, 08:30
Ik heb een prob mjn mijn Data HD (Maxtor). Wanneer ik Windows opstart loopt die zijn eigen vast en wanneer ik mijn dataschijf losmaak en dan terug opstart is alles normaal. Heb het ook geprobeerd via een Isybox en daar herkent hij de HD ook niet(meer). Er is duidelijk een prob met HD.
Omdat er nogal belangrijke info opstat (zo'n 35 GB) en ik natuurlijk geen kopie heb genomen vraag ik nu om hulp. Is er iemand die mij kan helpen, waarvoor mijn dank

slicky
2 September 2005, 08:36
Heb ergens gehoord dat als je de HD een nachtje in de diepvries legt dat de HD dan 'misschien' terug kan werken;)


moet je misschien eens proberen:D

Tuxke
2 September 2005, 12:56
dat kan zijn dat het aan de electronica ligt ... hiervoor doe ik het volgende
ik ga naar een PC winkel en vraag juist dezelfde HD van type en merk natuurlijk en verwissel gewoon de electronica en maak dan een backup van wat er op die HD staat ... koop mij een nieuwe en kopieer dan mijn backup naar mijn nieuwe HD en mijn probleem is opgelost ...

Hopelijk helpt het voor u ook

Ché
2 September 2005, 20:41
in deze topic vind je enkele testprogs voor HD.

http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=137

paep
3 September 2005, 11:08
Bedankt mensen ik ga direct aan de slag en laat jullie iets weten. Nogmaals dank

slicky
5 September 2005, 20:22
Heb ergens gehoord dat als je de HD een nachtje in de diepvries legt dat de HD dan 'misschien' terug kan werken;)


moet je misschien eens proberen:D

HAHA ik heb het geprobeerd met een HD van 30 Gb en het is me gelukt

Eerst gaf hij een foutmelding bij het opstarten,in de bios.
Ik heb hem dan een uurtje of twee eens in de diepvries gelegd en dan er terug ingestoken:wtf: :wtf: en hij doet het:p lol

bazeke
5 September 2005, 20:36
Zou nu wel een backup maken, want heb op internet gelezen, dat deze methode van de diepvriezer meestal maar een tijdelijke oplossing is...