Volledige versie bekijken : Powerpoint achtergrond aanmaken??

NickB
16 mei 2005, 11:32
Hallo..

Ik zou graag een nieuw blad maken in powerpoint met achtergrond en een tittel erop, daarna zou ik deze graag wat vervagen zodat je de tekst goed kan lezen die erover komt... alleen ja, lukt dit niet, ik kan wel kleurenovergangen en alles wat je maar wil maken, maar om gewoon op elke blz een afbeelding te zetten met tittel lukt me niet..
Iemand??
Thx

seppe007
16 mei 2005, 12:02
Dank je voor de uitleg , zo leer je altijd bij.

NickB
16 mei 2005, 14:05
mmm ik ben toch nog niet helemaal mee :confused: waar staat deze "voorkeur"?

NickB
16 mei 2005, 16:05
OK, daar zaten we ff mis, maar de afbeelding heb ik al, gewoon hoe plaats ik deze nu dat die op elke dia vast zit en dat ik er gewoon kan overtypen, het dinet gewoon als achtergrond...

NickB
16 mei 2005, 16:08
Het is ok ik heb het gevonden
==>rechtermuisknop-achtergrond-opvuleffecten-figuur en dara gewoon invoegen...

sennason
26 juni 2005, 13:09
beste.
ik wou pps 97 instaleren op deze pc maar krijg steeds de foutmelding.
c:\windows\system32\autoexec.nt
het systeem bestand is niet geschikt voor ms-dos en ms windows toepassingen.
kies sluiten om de toepassing af te sluiten.
wat moet ik nu doen om pps toch te instaleren.
graag jouw hulp om dit op te lossen.
waarvoor mijn dank

compuchrisje
27 juni 2005, 00:08
Powerpoint is een onderdeel van microsoft office, deze programma's werken samen en hebben elkaar vaak nodig omdat ze dll's delen. Probeer de volledige office te installeren of kijk eens bij openoffice.org waar je gratis een office kan downloaden. Ben er niet zeker van of powerpoint daar bij is.

Beatje
27 juni 2005, 00:25
Ik maak mijn achtergrondjes zelf of met paintshop pro of met cs2 photoshop.
Je kan dan op je eigen achtergrondjes ook daar al je letters erop zetten en vervagen.
Met animationshop pro 3 maak ik de animaties die je er dan later ook gewoon bij in kan voegen.
De eerste 2 kan je hier downloaden om te proberen.
Anders doe je me maar een pm.

Ps sennason je mag hier geen email adres in de topics zetten.

Snakey
27 juni 2005, 13:09
@Sennason:
Zie deze topic: http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=429 :
-In je 'WINDOWS' map op je C: vind je een map met de naam 'repair'.
-Daarin vind je de file 'autoexec.nt'.
-Rechterklik op 'autoexec.nt' --> eigenschappen --> het kenmerk 'Alleen-lezen aanvinken --> Toepassen + Ok
-Kopieer dit bestand en plak het naar de map C:\WINDOWS\system32

@NickB: om alle dias met dezelfde opmaak te doen, kan je dat best via Beeld > Model > Diamodel doen, voeg daar je afbeelding dan toe. Als je die lichter wilt, dan moet je hem niet als achtergrond plaatsen, maar gewoon invoegen als afbeelding, en dan erop dubbelklikken en bij tabblad 'Afbeelding', kan je kiezen bij kleur, voor wassen. Klik dan op ok en je kan je afbeelding nu op de achtergrond zetten door erop te rechtermuisklikken en te kiezen voor "Volgorde" en dan "Naar achtergrond"