Volledige versie bekijken : machine software ingeven



rudi d.
3 September 2005, 16:52
voor de techneuten: Op het werk hebben we een houtbewerkingsmachine waarmee de lengtematen dienen ingegeven te worden in de computer van de machine zelf. Dit gebeurt via een scherm en is nogal tijdrovend omdat dit niet via een gewoon klavier kan.
De lengtematen kan ik nochtans "saven en loaden" op een floppy, maar krijg het met geen enkel programma open. Als ik bv 6 lengtematen opsla op de diskette, dan is dat een "006-bestand", bij 10 een "010-bestand"
Navraag gedaan bij de Italiaanse producent of wij niet aan dat programma geraken, maar noppes.
Heb zo een bestand op floppy staan, dus voor de geïntresseerden?
Volgens mij moet dat een eenvoudig programma zijn, maar zonder lukt niet.
Alvast bedankt

Rudi

Mattehh
3 September 2005, 22:29
Ik snap niet goed wat het programma dan moet doen... Maar als je het gewoon opent via kladblok..wat zegt het dan? rechtermuisknop -> openen met -> kladblok selecteren (als het werkt, zelfde doen en aanvinken open dit soort bestand altijd met...)

ghost
3 September 2005, 22:44
Welke extensie hebben ze op uw floppy?

rudi d.
4 September 2005, 14:18
Ik snap niet goed wat het programma dan moet doen... Maar als je het gewoon opent via kladblok..wat zegt het dan? rechtermuisknop -> openen met -> kladblok selecteren (als het werkt, zelfde doen en aanvinken open dit soort bestand altijd met...)

Het zou gewoon sneller gaan: op pc maten ingeven, copy naar floppy, van flopy naar machine en klaar is kees. Via Kladblok, excel en word geeft hij een hoop rare tekens, niks bruikbaars.


Welke extensie hebben ze op uw floppy?

Indien ik 10 lengtematen van machine naar flopy kopiëer, dan noemt het bestand MISURE.010 119KB grootte 010-bestand
bij een ander aantal verandert de extensie naar het gekopiëerde aantal.

raar!