Volledige versie bekijken : Van Dia naar pc !!



guido99
3 September 2005, 17:37
Weet niet of het bestaat en ook niet hoe te werken daarom graag info !
en eventueel het prog !!

Wil dia's op pc binnen brengen !! zodat ik die kan converteren naar foto 's.
Wie kan me tips en/of meer geven

thx guido99

Ché
3 September 2005, 20:57
er bestaan speciale scanners die dia's en foto-negatieven scannen naar je pc. je kan die dan bewerken met een fotoprog zoals photoshop
het enige wat je bij zo'n scanner nodig hebt is een adapter. zo'n scanner is niet zo duur meer. ik geloof dat je er al hebt vanaf 125 €

Ché
3 September 2005, 21:01
op de volgende link vind je er al
http://www.backoffice.be/shop/information.asp?partid=L1970A%23B1P

J.W.
3 September 2005, 21:02
Wil dia's op pc binnen brengen !! zodat ik die kan converteren naar foto 's.


Hebt u een scanner? Indien ja, zoek eens bij de eigenschappen van die scanner of er dia's kunnen ingescand worden.

grabber
3 September 2005, 21:18
Je hebt hier een scanner met een transparantenadapter voor nodig.

J.W.
4 September 2005, 01:54
Je hebt hier een scanner met een transparantenadapter voor nodig.

Ik denk dat het apparaat om dia's in te scannen bij heel veel scanners standaard aanwezig is. Maar het wordt dikwijls niet dadelijk gebruikt en na enkele maanden is men het bestaan ervan vergeten. (Ik heb zelf ook twee dagen moeten zoeken om het terug te vinden)

filip
4 September 2005, 03:24
Juist, je hebt er normaal zelfs een inlegkader bij om je dia erin te positioneren zodat je ze erg vlug kan inscannen je hoeft dan niet steeds te gaan selecteren wat je wil scannen, bij sommigen moet je wel het achtergrondpaneel eruit schuiven zodat het lampje vrijkomt dat op je dia schijnt anders krijg je steeds een fout (daar heb ik eens enkele uren mee versleten, ja de handleiding neem je maar als het niet gaat he ).

guido99
4 September 2005, 11:05
THx voor de vele raktie, ga voor eerst men eigenschappen van de scanner eens chekken

Een verder overweeg ik dan een scan toestel aan te schaffen

Greets Ivanhoekes !!

slotje mag !!! maar moet niet !!!

DE CALUWE Willy
23 January 2007, 07:45
Indien je over een degelijke digitale camera (geen DSLR) beschikt met zoom en macrofunctie, kan je middels een diakijkertje van Hama voor de lens te paatsen, de dia haast perfect fotograferen via macro. Maak een konstructietje op een houten plankje zodanig dat de lens van de camera in een lijn ligt met het lensje van de viewer. Maak de opstelling zo dat de ingeraamde dia's steeds mooi gecentreerd in de viewersleuf komen te zitten.
Voorwaarde voor goed resulaat is dat je glasloze diaraamjes gebruik, de dia's stofvrij zijn, voldoende DAGlicht inval hebt en op het ogeblik van het ontspannen geen trilling bewerkstelligt.
Groetjes, Willy

Swatje
23 January 2007, 12:02
ik heb een scanner HP-scanjet 4370 (nog geen 150 euro) en daar zit een dapter

Swatje
23 January 2007, 12:03
sorry daar zit een adapter in het deksel verwerkt zowal voor foto-negatieven als voor dia's. Ik heb er een paar duizend mee verwerkt en heeeel veel waten prima
groetjes van Swatje