Volledige versie bekijken : Longhorn 64 bit

peterus
16 mei 2005, 13:09
Kan men Longhorn 64 -bit installeren op een 32 -bit pc?
Indien ja zijn er mogelijke problemen te verwachten?
Dank bij voorbaat

jurgenv
16 mei 2005, 13:10
nee, maar omgekeerd wel denk ik

Martijnc
16 mei 2005, 13:11
32 bit kan je draaien op een 64 bit pc maar een 64 bit OS kan je niet draaien op een 32 bit pc
Maar longhorn komt ook uit in een 32 bit versie :p

Martijnc
16 mei 2005, 13:34
tzal nodig zijn:p

Ché
16 mei 2005, 14:32
lijkt me idd ook het beste om eerst de kat een beetje uit de boom te kijken. heb eigenlijk geen zin om als proefkonijn te dienen voor ms. zal wel wachten tot de kinderziektes eruit zijn. mijn leuze is ook never change a winning team. men xp draait nu goed en zal nog wel een tijdje meekunnen.

Ché

Martijnc
16 mei 2005, 15:01
ik heb effe de xp 64 bit gehad en hij was er rap terug vanaf hoor ;:p

Martijnc
16 mei 2005, 17:12
hij herkende geen nieuwe hardware meer en de meeste andere progs gingen ook niet meer he ene probleem na het andere

Wayne
16 mei 2005, 20:09
daarom is het ook een beta versie he
door de testen komen de fouten en de bugs eruit he
is nu wel eenmaal een ondankbare job.

TusH
16 mei 2005, 20:36
Idd, ga ook nog even bij mijne oude bak blijven tot er laptops zijn waar Longhorn 64 bit standaard op zit. Zal dus nog wel eventjes duren.

Martijnc
16 mei 2005, 20:39
Oesje laat ze maar ne andere testpersoon zoeken casemoddertje :p
Je bent te waardevol hier op het forum en straks ontploft uw bakske :p :cool:

lol:p
vuurwerk :p

compuchrisje
16 mei 2005, 20:39
Volgens wat ik tot hiertoe gehoord heb, is de aanvaarding van de hardware 't grootste prob. En ook volgens mij is 't weer een stunt om de verkoop van nieuw materiaal op te schroeven. De handel in pc en randapparatuur is zowat gestabiliseerd omdat iedereen al voorzien is. Ontwikkelaars van software kijken er naar uit, want voor hen ligt er via Longhorn ook weer een waaier aan marktwaar open. Dus wie een nieuwe pc denkt te kopen, nog even wachten en denk eraan... ook de rest zal je nieuw moeten aanschaffen.

Martijnc
16 mei 2005, 20:41
als het aan de hardware lag die ik heb? welke zal ik dan moetne nemen

compuchrisje
17 mei 2005, 01:11
'k Denk dat je best niet te vlug van stapel loopt. Informeer je langs verschillende kanten, de 64-bits is nog niet officieel geďntegreerd he, en er zullen vlug genoeg manieren zijn om alle hardware geforceerd te laten accepteren. Aan alles is een voor- en achterkant ;) en hier zit volk genoeg dat er iets van kent. Bčke geduld dus.

Kama5638
17 mei 2005, 13:44
Is de prijs al bekend?

Martijnc
17 mei 2005, 17:54
'k Denk dat je best niet te vlug van stapel loopt. Informeer je langs verschillende kanten, de 64-bits is nog niet officieel geďntegreerd he, en er zullen vlug genoeg manieren zijn om alle hardware geforceerd te laten accepteren. Aan alles is een voor- en achterkant ;) en hier zit volk genoeg dat er iets van kent. Bčke geduld dus.

waarom een nieuwe versie kopen als je dan moet sukkelen om heb toch maar een beetje tegoei te laten lopen
Dan ga ik toch niet upgraden hoor :cool:

Kama5638
17 mei 2005, 18:03
Ik werk met Linux en heb dat prob natuurlijk niet;)

Martijnc
17 mei 2005, 21:49
lol
Ik werk met windows en heb he ene na het andere :p

jerrythealien
22 mei 2005, 14:32
hier dual boot XP en SuSe 9.2 (64 bit) en alles werk super met SuSe zelfs m'n graka met pci-x werkt...

Ben wel ens benieuwd naar die longhorn maar inderdaad die drivers... en dan is het ook nog zo dat de software achterloopt... Tzal nog wel een dik jaar duren alvorens het windows pakket interessant wordt volgens mij, en dan nog niet te spreken van de prijs

vince_nys
29 mei 2005, 00:49
Longhorn 64bit wordt niet zo fantastish heb ik gehoort ... en bij nader inzien is dat wel waar wat ben je met een 64 bit besturingsysteem als je pc dat niet aankan, dan gaat het verschil in snelheid zo miniem zijn... dus , alle dat denk ik toch he

iemand andere meening?

Vince,

AMD
29 mei 2005, 01:22

Ondersteuning voor hardware moet komen van de fabrikanten, niet van MS.
Zie voorbeeld linux: weinig fabrikanten maken drivers voor linux/mac.
Probleem: Hardware wordt niet herkend en kan dus niet werken onder andere OS'en.
MS kan alleen maar ervoor zorgen dat nieuwe hardware kan gevonden worden (wat meestal ook is) en in de mate dat het mogelijk is standaard drivers meeleveren zodat het toch maar zou werken.
Al de rest komt van de fabrikanten, en eerlijk gezegd als fabrikant zou ik ook ni staan springen als MS weer een nieuwe windows brol uitbrengt.
Het heeft lang geduurd vooraleer alle fabrikanten hun drivers hebben geupdate van win98/ME/2000 naar XP en nu krijgen ze te horen dat de volgende al in de rij staat. En het enige dat MS doet is hun OS zwaarder maken door er meer overbodige troep in te stoppen waardoor mensen maar steeds moeten blijven upgraden en meer geld uitgeven aan hardware.
ipv van de zoveelste onafgewerkte OS uit te brengen, zouden ze beter eens 1 fatsoenlijke OS maken en er voor zorgen dat die overal stabiel draait (zie linux) en die compatibel is met hun eigen andere producten want dat is soms toch wel schandalig dat hun eigen rotzooi nog niet eens kan samenwerken.
Voor Mac en Linux komen er maar heel weinig nieuwe versies uit, er wordt alleen maar aan verbeterd en updates voor uitgebracht.
Dat MS daar maar eens een vb aan neemt.

AMD

Martijnc
29 mei 2005, 12:03
En het enige dat MS doet is hun OS zwaarder maken door er meer overbodige troep in te stoppen waardoor mensen maar steeds moeten blijven upgraden en meer geld uitgeven aan hardware.
ipv van de zoveelste onafgewerkte OS uit te brengen, zouden ze beter eens 1 fatsoenlijke OS maken en er voor zorgen dat die overal stabiel draait (zie linux) en die compatibel is met hun eigen andere producten want dat is soms toch wel schandalig dat hun eigen rotzooi nog niet eens kan samenwerken.
Voor Mac en Linux komen er maar heel weinig nieuwe versies uit, er wordt alleen maar aan verbeterd en updates voor uitgebracht.
Dat MS daar maar eens een vb aan neemt.

AMD

daar heb je gelijk in

jerrythealien
29 mei 2005, 13:19
Hoor ik daar enige frustratie AMD? :D:D

AMD
29 mei 2005, 13:46
frustratie is veel gezegd, maar ik vind het toch wel irritant dat MS weeral daar is met een product vol kinderziektes. Ze hebben de 1 nog niet fatsoenlijk of ze gooien alweer een nieuwe prul op de markt. Daaraan merk je toch ook dat ze alleen maar op $/€ uitzijn. Wat ook alweer meer geld betekent voor hardwarefabrikanten.
Op die manier kan er ook niet veel vooruitgang geboekt worden. Fabrikanten proberen hun drivers bij te werken zodat ze op zo veel mogelijk OS kunnen werken maar MS werkt gewoon tegen hun in op deze manier. Ze zouden beter wat meer aan opensource mee doen en op zen minst al een klein beetje code tonen zodat er een universele standaard kan komen. Zeg nu zelf: de eenvoud van windows en de power en stabiliteit van unix samen in 1, dat klinkt toch ongelooflijk goed!
In mijn ogen is MS gewoon zen eigen graf aant delven. Hoe meer eigenwijs ze gaan doen, zo veel te meer klanten gaan ze verliezen. En alle andere OS'en hebben hier alleen maar voordeel bij. Er zijn bv heel veel linux distro's die enorm vooruitgang boeken qua gebruiksvriendelijk en support. En als MS nog wil gaan meedraaien dan zullen ze mee moeten doen, zoniet zal linux de markt gaan veroveren omdat ze in de toekomst stabieler, sneller én toch de gebruiksvriendelijkheid van windows gaan bevatten. En waar staat MS dan? Ergens in een vergeten hoekje omdat ze niet wilden meedoen en egoistisch zijn. Voor mij betekent die Longhorn alleen maar de zoveelste mislukking die pas na 3-4 jaar iets ofwat fatsoenlijk zal werken. Het zal identiek gaan zoals met XP.
Ik vind dat ze beter aan die XP blijven sleutelen omdat dit eigelijk het eerste product is dat iets of wat deftig kan werken mits alle fouten en flaws eruit gehaald worden, wat meer toelage doen op gebied van beveiliging en antivirus. Daar zouden ze beter aan denken.
Dat windows een commercieel product is kan mij absoluut niet bommen, ze mogen gerust wat geld tellen voor een deftig systeem, maar als er een alternatief bestaat dat op de koop toe gratis is en beter draait dan windows vind ik frappant.
Ik gebruik ook Windows XP maar ook Debian Linux al meer dan 3 jaar. Maar als ik een vervangproduct vind voor Windows dat alles aan boord heeft dan is MS voorgoed van boord hier. En dan mag MS voor mijn part nog 20 nieuwe half werkende rotzooien uitbrengen.

AMD

jerrythealien
29 mei 2005, 15:24
Ik geef u groot gelijk zene, maar het zijn niet de beste maar diegenen met het meeste geld die de markt domineren en dat zal nog wel een tijdje zo verdergaan vrees ik... Ne goeie OS kunnen ze dan niet maken, kwa marketing zijn ze nummer 1 (spijtig genoeg)

greetz

AMD
29 mei 2005, 15:51
Ik geef u groot gelijk zene, maar het zijn niet de beste maar diegenen met het meeste geld die de markt domineren en dat zal nog wel een tijdje zo verdergaan vrees ik... Ne goeie OS kunnen ze dan niet maken, kwa marketing zijn ze nummer 1 (spijtig genoeg)

greetz
Inderdaad maar niet voor lang meer! Linux is aan zen opmars bezig en als je de telenet business nieuwsbrief ontvangt zie je steeds vaker dat bedrijven overschakelen naar Linux omdat het de prijs van IT onkosten fors naar beneden drukt en omdat de support voor linux nu veel beter is dan pak 10 jaar geleden. Wat ook belangrijk is, is dat er veel alternatieve software (al dan niet ook opensource)op de markt is te vinden die zelfs compatibel is met MS producten. MS Office kan perfect vervangen worden door OpenOffice en bedrijfs management software (crm systemen en dergelijke). Dat werkt tegenwoordig niet meer via client-server software maar via een internet solution zodat je alleen maar een pc/workstation nodig hebt met een browser geinstalleerd. Je bent dus in principe niet meer afhankelijk van een windows machine waardoor de overstap naar een andere OS makkelijker is in te voeren in een bedrijf. Een bedrijf met 50 pc's/workstations kan dus net zo makkelijk 50 gratis cd's van Ubuntu aanvragen en ze zijn vertrokken. Ik zou wel eens willen weten wat het zou gekost hebben moesten ze 50 licenties voor Windows aanvragen. Het kostenplaatje voor ITC gaat dus ook al snel gaan bepalen of ze gaan overstappen of niet. 10 jaar geleden moest je er niet aan denken want er was niet genoeg support als je probs had met linux.
Microsoft zal het gaan voelen één van dezer dagen. Daarom niet vandaag of morgen maar over 5 jaar gaan ze toch tegen de lamp lopen.

AMD

Martijnc
29 mei 2005, 15:55
ik vond dit http://www.microsoft.com/netherlands/msnederland/getthefacts/default.aspx
geloven of niet

AMD
29 mei 2005, 16:37
lol, windows die anti-unix reclame maakt op hun eigen site. Beetje hyprocriet van MS.
En wie zegt dat die van 2 kanten zijn bekeken, ze zeggen ook alleen hoe dat windows in hun voordeel "zou" kunnen werken maar wie weet hoe linux effectief voordeliger zal uitkomen :p :lol:
Trouwens het zijn allemaal case studies van bedrijven die nog steeds server-to-client werken wat nu stilaan voorbij aant gaan is. Iedereen kiest voor een web solution om platform-onafhankelijk te zijn.
But nevertheless, mss dat voor sommige bedrijven MS producten wel beter uitkomt, ik verkondig ook niet dat linux voor iedereen is. Maar je merkt het de laatste tijd wel dat meer mensen de overstap durven maken ook al is het maar om te proberen in het begin. Vroeger durfde me er niet aan beginnen. Idem scenario voor bedrijven.

AMD

Martijnc
29 mei 2005, 16:58
welke linux raad je aan :p

AMD
29 mei 2005, 17:07
RedHat, Mandrake, SuSe, Ubuntu als je beginner bent / Debian, slackware als je gevordert bent.

AMD

Martijnc
29 mei 2005, 21:23
waar vind ik die?

Mattehh
29 mei 2005, 21:49
Ik ben mandrake van hier op de site aan het downen.
maar het zijn wel drie cd's, dus alles in een keer zal niet kunnen.

AMD
30 mei 2005, 00:34
Kijk hier eens: http://linuxiso.org/

AMD

Martijnc
30 mei 2005, 18:50
bedankt AMD

whoopie
4 oktober 2005, 21:08
thx AMD

achmed
22 oktober 2005, 14:28
sorry mensen ik wacht nog ff af

compuchrisje
23 oktober 2005, 01:33
Ik kan de gedachtengang van AMD goed begrijpen en volgen. Zelfs voor jonge vooruitstrevende mensen is er altijd wel iets te veel. Niet alleen het besturingssysteem maar het héle systeem moet alwéér vernieuwd, verzwaard of verbeterd worden.
In België zegt men dan: dat kan de bruinen niet blijven trekken. Zo is een pc geen hobby meer maar een immense blackhole waar je geld doorheen vliegt. Mensen die het niet zo breed hebben worden zo alwéér eens voor een muur gezet. Laat Bill Gates maar een ticketje nemen, voor de volgende reis naar Jupiter of zo.