Volledige versie bekijken : externe harde schijf in Aldi



helga
5 September 2005, 08:09
Deze week heeft de Aldi een externe harde schijf van 250GB in aanbieding voor 149 euro.

Is dit een "goeie" koop ? Wat denken jullie. Ik zou ze willen gebruiken om een backup van mijn C schijf te maken, en om eventueel filmpjes op te stockeren..........in afwachting van het branden.;)

Pilote
5 September 2005, 08:11
hallo, ik heb nog geen problem gehaad .
het is al nu 2 jaar dat ik deze gebruik .

stertje
5 September 2005, 08:14
Ik overweeg er ook een te kopen maar er staat wel geen merk bij

Zie hier het model:

250 GB, USB 2.0 en FireWire,
8 MB cache, 8,9 m/sec. toegangstijd,
7200 t/min,
systeemvereisten:
Windows 98 SE/2000/XP,
transferrate: ca. 400 mbit/sec. -

3 jaar garantie.
Incl. 0,50 EUR Recupel

helga
5 September 2005, 08:23
Ik had gehoord dat LACIE het beste merk is en ergens in Hasselt hadden ze er ook één van 250gb voor dezelfde prijs, maar Hasselt is nogal ver dus...

Ik heb mijn labtop ook in de Aldi gekocht en daar heb ik nog geen te grote problemen mee gehad dus zal ik het maar eens riskeren ....

Jereke
5 September 2005, 08:40
hallo

Ik heb een lasie van 250 gb heh 2harde schijf van aldi 160 gb en heb ook 2 van aldi 250gb
Dus van alle wat !!
Voor mij is de beste deze van de aldi Deze draaien al 2 jaar ,en dat werk nog altijd 100%

Het is dat ze van medion ofkomst zijn
Jereke

helga
5 September 2005, 09:24
(y)Bedankt voor jullie snelle reacties ;)

Jan Smit
5 September 2005, 11:06
Werkt die harde schijf ook op USB1 ?

PeterN
5 September 2005, 14:40
Ja , usb2.0 apparaten kunnen ook werken op usb1.1 , maar wel aan een beduidend lagere snelheid. Voor regelmatige gegevens overdracht en zeker voor grote bestanden zoals films is het verschil echt groot en ga je je ergeren dat het zo traag is.
Ter vergelijking
- snelheid van usb 1.1 is ongeveer 1,5 Mbyte per seconden (een film overdragen van 700Mbyte is dus ongeveer 8 minuten)
- snelheid van usb 2.0 is ongeveer 60 Mbyte per seconden (die zelfde film overdragen is hier ongeveer 12 seconden)

Pilote
5 September 2005, 14:45
maar je kan ook werken met FireWire !
ik heb geen ervaring met FireWire :close
maar ik gebruik usb

PeterN
5 September 2005, 14:53
Idd, ook firewire is aanwezig op de externe hd. Deze geeft bijna de zelfde snelheid als usb2.0
Maar aangezien je vraagt als hij ook werkt op usb 1.1 zal waarschijnlijk deze computer ook geen firewire aansluiting hebben. Eventueel overwegen om een kaartje bij te steken met usb2.0, deze kaartjes zijn niet meer zo duur.

Maximus
5 September 2005, 14:54
Ik heb enkele maanden geleden ook een externe harde schijf medion 250GB gekocht. Normaal ben ik niet zo'n voorstander om zulke dingen te kopen in een warenhuis, maar ik vond de prijs/garantie zo goed dus...

Na enkele weken was er geen leven meer op mijn harde schijf.Ik heb dan gebeld naar service center medion in Destelbergen GSC.( herstellingsnummer nodig om te versturen)

ZIE GSC.BE !!!! Na telefonisch contact heb ik mijn harde schijf met adapter mogen opsturen met taxipost op kosten van GSC.( 3 jaar garantie ). Na ongeveer een grote week heb ik ze terug ontvangen via koerierdienst.

Ondertussen had ik een telefoon ontvangen of er geen back -up tegen betaling van mijn harde schijf moest gebeuren ( dit vond ik wel veel geld , hoeveel weet ik juist niet ).

Aanvankelijk bleek het gewoon de adapter te zijn. DUS SERVICE IS OK OK OK BIJ MEDION.

Grtz. Maximus

Kokki
5 September 2005, 17:45
Da's goed nieuws Maximus. Ik heb wellicht hetzelfde aan de hand. Sinds vorige week is ie dood (ook HD 250 GB van Aldi). Ik vermoed dat het de adapter is. Hij was ontzettend warm de laatste keer. Ik moet morgen eens bellen en dan dat ding ook maar opsturen.

greendwarf
7 September 2005, 18:06
Heb zojuist zo'n schijf gekocht van de aldi,
lijkt prima te werken, als je het geheugen opvraagt geeft hij 232gb, dat is niet slecht :p

vraagteken
7 September 2005, 19:35
mijn externe schijf was verbrand zelf weggedaan naar gsc in destelbergen ik heb er wel een maand moeten op wachten hoor en geen back up kunnen doen dat was wel spijtig

spoon58
7 September 2005, 20:42
bij bell's computers aktie lacie 250 gb voor zelfde prijs

helga
8 September 2005, 13:30
Nu heb ik ook zo'n harde schijf gekocht, en ik dacht zo, er staat "plug en play" op dus dat moet ik ook kunnen,ik dacht ook dat je het gewoon maar in een usb aansluiting moest steken en dat het dan allemaal wel ging werken,maar in de handleiding staat dat je het moet laten installeren door een expert, en dat ben ik bijlange niet . Hoe kan ik deze schijf nu laten functioneren. (in beginnerstaal a.u.b.?):crazy:

DJMoLe
8 September 2005, 13:38
Heb je eens getest via de verkennerof je een schij erbij had? nadat je de HDD instak via USB of Fire wire?
Dit is normaal plug and play

helga
8 September 2005, 13:40
neen, ik heb het gewoon nog niet durven aansluiten, omdat ik schrik had om iets verkeerd te doen...............

DJMoLe
8 September 2005, 14:11
neen gewoon doen tis plug and play dus............
insteken als win gestart is. daarna zegt win dat er nieuwe hardware gevonden is en dan geeft even later win een melding dat de nieuwe hardware kan gebruikt worden.
Test darna eens via verkenner of er een schijf bij staat?.
Is ongeveer zoiets als een USB stik of USB mp3 player.

helga
8 September 2005, 14:35
Oef, ik heb al met zo'n usb stick gewerkt, om mijn foto's te transporteren.

Ga het direct vanavond proberen. Bedankt voor je hulp(y)

broere69
9 September 2005, 17:42
ik heb er 2 van 250 Gh van aldi van merk medion en ben zeer conten er van draait allebei 100 %

vanic
10 September 2005, 08:45
ik heb ook zo ene gekocht... ik heb ze direct open gedaan en ik heb mijn HD van 80GB uit mijn pc gehaald en in de enslosure gestoken en heb de HD uit de enclosure in mijn pc gestoken ... het is een seagate ST 3250823A

Pilote
10 September 2005, 09:13
hier ook geen problem
het werk perfect