Volledige versie bekijken : dvd speler



Qbek
5 September 2005, 14:38
ik heb een asus dvd-e616p2 speler en een dvd brander van plextor.nu heb ik onlangs alles geformateerd en wat blijkt ...de bios + de computer ziet de plextor's maar geen asus speler??



kan er me iemand helpen...

2B's
5 September 2005, 18:03
Al geprobeerd met handmatig te installeren via hardware? Je moet uiteraard wel de CD hebben met het stuurprogramma van de ASUS.

Qbek
5 September 2005, 19:27
da neemt hij niet aan,want hij zegt dat het een plextor is.Ook al verwijder ik de dvd player,als ik hem hernieuw opstart zegt de computer dat het een plextor is.

Een nieuwe software neemt hij niet omdat er volgens de computer geen asus player aan de computer gekoppelt is.Windows xp neemt vanzelf aan dat het een plextor is zonder de stuurprogramma's te installeren...

Qbek
5 September 2005, 19:28
Ik heb al alles afgekoppelt en terug aangesloten...zonder resultaat!

grabber
5 September 2005, 19:45
Misschien master/slave instellingen nakijken?

Qbek
7 September 2005, 09:45
neen da ook nie,ik versta nie dat voordien alles goe was...

2B's
7 September 2005, 15:18
Gaat het ook niet als je via hardware 'toevoegen' gaat? Het moet toch mogelijk zijn om dan handmatig een ander apparaat aan te sluiten, tenminste zo heb ik dat toch al meerdere malen gedaan. Laat XP dus niet zijn werk doen in zijn speurtocht... volgens hem zal er niks van nieuwe hardware te vinden zijn en krijg je een pop up waar je kan zeggen dat je hardware al aangesloten is. Je krijgt dan opnieuw een pop up waar je kan scrollen en zien welke apparaten al op je PC staan. Helemaal onderaan die lijst kun je klikken op 'nieuw apparaat toevoegen'. Druk op volgende en zeg dat je de hardware zelf wil installeren. Volg de verdere stappen om zo je dvd te installeren, op die manier voeg je een tweede toestel aan je PC toe en zou het moeten lukken...succes

Qbek
9 September 2005, 14:46
dat is het juist,vanaf het moment dat je de computer opstart dan geeft hij "nieuwe hardware gevonden:plextor...."weer.Ik heb de keuze niet om iets te installeren.

2B's
9 September 2005, 17:54
Qbek. ik begrijp je probleem maar... als je gewoon de lextor laat staan zoals windows hem heeft gevonden en je gaat er een tweede bijvoegen... waarom gaat windows dan volgens jou opnieuw de lextor als nieuwe hardware toevoegen en dit terwijl die er al staat? Windows gaat volgens mij NOOIT tweemaal dezelfde hardware installeren. Als je dus via je configuratie scherm opnieuw hardware gaat installeren gaat hij toch zeggen dat er geen nieuwe hardware gevonden is. Je kunt dan de hiervoor beschreven procedure toch uitvoeren en een tweede harde schijf toevoegen? Verwijder dus in geen geval de lextor maar installeer handmatig je tweede speler. Ik hoop dat je ditmaal toch succes hebt en anders weet ik echt niet wat je moet doen. Informeer desnoods bij je leverancier.
Groetjes