Volledige versie bekijken : bepalen welk bestand door wat afgespeeld word

danyvdc
16 mei 2005, 18:43
hallo
kan er mij iemand vertellen waar ik in XP de instellingen kan veranderen die bepalen met welke speler een bepaald bestand kan afgespeeld worden.het moet niet moeilijk te vinden zijn,maar ik heb in geen jaren iets meer veranderd.tenzij bij het installeren van een andere speler die alles dan via hemzelf liet werken.
ik zou alle bestanden (mpeg,wmva enz) via hetzelfde programma willen verwerken.
hopelijk is niet iedereen zo vergeetachtig als ik!

dany

seppe007
16 mei 2005, 18:45
rechtse klik/openen met.

danyvdc
16 mei 2005, 18:55
de problemen die ik heb zijn eigenlijk bij het openen van een filmpje bij een email.ik heb bv een email gekregen met een mpeg,die staat aangeduid om met nero te openen,maar de demoversie is verlopen en ik krijg het niet geopend.

Ché
16 mei 2005, 19:16
rechtsklikken op het bestand /kies: openen met... /programma kiezen.../ je krijg dan een ganse reeks programma's . duid het programma aan waarmee je het bestand wil openen en zet een vinkje bij :
dit type bestand altijd met dit programma openen. staat je prog niet in de lijst, kies dan de knop bladeren en zoek het juiste op.

Ché

sniffer
16 mei 2005, 19:44
je kan ook naar het gewenste programma gaan en daar gaan aanduiden bv van windows media player : wmp openen en dan extra - opties - bestandstypen en daar de gewenste bestandstypen aanduiden

compuchrisje
16 mei 2005, 20:43
Als extraatje, binnen de players is er meestal een optielijst: als je hier zoekt- gebruiken als standaardplayer lukt het zeker.

broske
16 mei 2005, 22:27
start --> configuratiescherm --> mapopties --> bestandstypen . hier kan je instellen welk programma je gebruikt voor een extensie
m.v.g. broske

danyvdc
17 mei 2005, 21:16
start --> configuratiescherm --> mapopties --> bestandstypen . hier kan je instellen welk programma je gebruikt voor een extensie
m.v.g. broske

bedankt broske,daar was ik op zoek naar.windows media player gebruik ik niet meer en die was daar nog onder vermeld.:)