koostronics
16 mei 2005, 20:06
Heb vandaag voor eerste keer een album gedownload van Belgacom musicclub dus eens legaal.
Nu wens ik deze te branden op Cd voor in de wagen.
Voor het branden krijg ik plots de melding DMR geen licentie voor!.
Kan deze nummers ook niet rippen of converteren en een nummer opstarten in mediaplayer 10 duurd maar liefst 11 seconden.
Graag even info hoe ik deze cd toch zou kunnen gebruiken in wagen.
Koostronics:confused:
depol99
16 mei 2005, 20:15
De muziekbestanden (wma) zijn beveiligd met DRM
die beveiliging zorgt ervoor dat je ze alleen kan afspelen in Windows Media Player (geen winampofzo)
die beveiliging zorgt er ook voor dat je ze niet kan branden op een cd.
rippen of converteren zal ook niet lukken met alle programma's
Zelf heb ik een tijd geleden 1000 gratis credits gehad om muziek te downloaden van skynet music dinges.
Veel ben ik er niet mee, want ik gebruik winamp om mijn muziek af te spelen en geen wmp. Ook bewaren voor later of een mp3cdtje lukt ook niet. Dus vind ik het de moeite niet waard om ze daar aan te kopen omdat je er toch zo weing maar mee kan doen.
koostronics
16 mei 2005, 20:20
thanks vreesde ook al zoiets erg, waarom betalen we dan voor deze muziek was dus eerste en laatste keer thanks voor zeer snelle reactie.
Koostronics
goldfinger
16 mei 2005, 23:08
http://www.zdnet.nl/techzone.cfm?id=12797 (http://www.zdnet.nl/techzone.cfm?id=12797)
ze zijn 'm al aan het kraken,'t zal dus niet meer lang duren eer je die files kan branden,alleen snap ik niet goed waarom zulke files niet kunnen gebrand worden op een cd als je er legaal voor betaald:rolleyes:
depol99
17 mei 2005, 12:04
oh das al een zeer oud artikel (2001)
FreeMe werkt niet meer met de nieuwere DRM
de enige oplossing is een kabeltje tussen line-out en line-in
en dan opnemen met een programmatje als audacity
compuchrisje
19 mei 2005, 20:16
Nee, klopt, je kan er gene knop mee aanvangen, behalve op je pc laten staan en braaf afspelen met je geïdentificeerde mediaplayer van microsoft. Ik heb me ook laten vangen, maar gelukkig maar voor 5 eurokes, en voelde me ook al gefopt, omdat de kwaliteit ook maar lala was.