Volledige versie bekijken : Laptop



NickB
8 September 2005, 18:48
Ik ben op zoek vr een "deftige" laptop want heb die nodig voor het school
Heb in de winkel wat uitleg gevraag enzo...
Maar waarom is bij acer, zo'n groot prijsverschil tssen de ferrari 4005 & de aspire 1800, de eerst heeft wel dubbel zoveel ram maar ma 2.0ghz en de aspire heeft 2.9 ghz
Zou dan logisch gezien de aspire 1800 niet sneller moeten zijn? & dus duurder?
Het gaat om toch wel 700€

spruit
8 September 2005, 18:57
ik begrijp het ook niet zo goed met die laptops tegenwoordig. blijkbaar zou dit te maken hebben met de batterij? (heb me dit laten wijsmaken)

Ché
8 September 2005, 20:45
heeft volgens mij te maken met de processor. wanneer centrino technologie gebruikt wordt volstaat een minder zware processor (= minder batterijverbruik en minder warmteproductie) de laptops met centrino cpu kunnen makkelijk tot het dubbele in werktijd gaan vooraleer de batterij leeg is.

NickB
8 September 2005, 21:09
wanneer centrino technologie gebruikt wordt volstaat een minder zware processor (= minder batterijverbruik en minder warmteproductie) de laptops met centrino cpu kunnen makkelijk tot het dubbele in werktijd gaan vooraleer de batterij leeg is..
De batterij kan ik volgen, maar bedoel je dan ook dat deze "minder zware" processor eigenlijk even zwaar is als een "zwaardere"

Een vb, je hebt een 2.0ghz centrino, is dat dan gelijk aan bv een 2.4ghz gewone processor?

Of ben ik helemaal met iets anders bezig (Ben noob in dit deel v/d pc hoor)

Ché
8 September 2005, 21:18
idd een 1,5 centrino levert gelijke prestaties als een bvb gewone 2,4. die centrinotechniek werd speciaal ontwikkeld voor laptops. je kan dat een beetje vergelijken zoals een kleine auto motor met een turbo erop. die levert dan evenveel pk als een zwaardere motor zonder.

op volgende link kan je er ieets mer over lezen
http://app2.pcmweb.nl/focus/fujitsu/centrino/

NickB
9 September 2005, 12:02
Thx Ché, weer een beetje bijgeleerd

Hier zijn al mijn vragen beantwoord ;)