Volledige versie bekijken : creative 128 pci installeren



Gruwelijk
9 September 2005, 20:37
Ben al twee dagen aan het proberen de creative 128pci geluidskaart te installeren in Win ME.

Als het install prog van creative draait neemt ME de regie over met de term nieuwe hardware gevonden en de hele zaak loopt vast.

Bij install middels nieuwe harde in conf.schrm vraagt deze om allerlei flies sie ik niet heb waarschijnlijk omdat de install van cerative zijn werk niet kan doen.

Is dat zelf denken van ME uit te schakelen of een andere manier om de creative 128pci sound te installeren???

Grt Grwlk

Sille
9 September 2005, 21:15
dus als we het goed begrijpen steek je het cdtje der in dan start het op en dan kies je normaal voor het te instaleren die kaart kheb deze ook btw ;) en dan neemt windows het dus over dat snap ik dus niet als ik het doe bij xp dan wel is het de cd der in het programma dat ik wil instaleren en dan lukt het

grabber
9 September 2005, 21:33
Misschien cd openen in de verkenner en dan het exe bestandje zoeken, en dan vandaar uit installeren?

Gruwelijk
10 September 2005, 19:36
Probleem eindelijk getakkelt.
Allereerst met Everest gekeken welke geluidskaart en type het precies was (is).
Goed progje trouwens bedankt Woepie (geloof ik)
Kaart was welke ik wist en dacht creatvive 128pci (se1371)
ME bleef deze kaart installeren op irq 11 of 12 en dat is niet te wijzigen met pci

Nu wilde ik ME eraf donderen en 98se er maar opzetten doch:
oude kaarten werden traditioneel geinstalleerd op irq 5 of 7
Als laatste heb ik, uit ballorigheid, de irq 11 en 12 in de bios op isa, of een andere?, gezet zodat deze voor pci dus niet meer beschikbaar zijn.
En wat schets mijn verbazing!!
Het spulleke werd geinstalleerd zonder vastlopen en gaf zijn vertrouwde opstart-geluid.
Nu ontspannen want het hart heeft er wel mee geleden.

Bedankt voor het meedenken Gr