Volledige versie bekijken : thuisnetwerk



pinkiller300
11 September 2005, 17:12
hoi allemaal,
ik heb een pc met xp pro en eentje met xp home, heb telenet als provider en pc's zijn verbonden met een switch, surfen geen enkel probleem maar bestanden delen tussen de twee pc's lukt zelden
heb netwerk ingesteld op beide pc's hetzelfde en als ik dan kijk op computers zoeken vind ik de andere pc en vice versa maar na een paar dagen lukt da opeens niet meer
iemand een idee waar da aan ligt? (crash)
alvast bedankt ;)

Tuxke
11 September 2005, 17:22
is bij beide PC dezelfde service en protocols geïnstalleerd...
elk een ander IP (best is dit zelf door windows te laten bepalen)

op uw XP pro ne keer uw beveiliging controleren

groetjes

pinkiller300
11 September 2005, 18:27
het werkt altijd even als ik netwerk instellen doe, maar na verloop van tijd, een dag of drie ofzo werkt het ineens niet meer

Tuxke
11 September 2005, 18:40
zo raar ...

zal er eens over bezinnen :):)

edit:
lukt het ook niet als je bv vanuit xp pro gewoon de naam van de pc intyped met bv c& bv \\<naam>\C& of \\<naam>\<naam van map die gedeeld is>

groetjes

pinkiller300
12 September 2005, 18:02
nope, maakt ook niet uit, kan net zo goed ff naar de living lopen :p
ben wel van plan om met een server pc te gaan werken, zijn daar voor en contra's aan verbonden?
grtzzz

Ché
12 September 2005, 18:34
je gebruikt een switch zeg je. is die soms bijna aan zijn einde?

PeterN
13 September 2005, 10:00
Hoe staat uw submask?Bij telenet ontvang je regelmatig een nieuw ip adress!

Met een router krijgt de router het ip adress van telenet. De aangesloten pc's daarentegen krijgen hun ip adress van de router, en dit kan je instellen in de router.
Bij een switch (zoals jij hebt) daarentegen gaat dit niet zo. Een switch verdeeld eigenlijk gewoon je ethernet aansluiting en geeft geen eigen ip adressen naar uw pc. Dwz dat telkens je een pc opzet gaat de pc een ip adres krijgen van telenet. Dit zal na een off tijd van ongeveer 1 uur telkens veranderen.
Controleer eens je subnet mask (de aanduiding welke subnetten met elkaar verbonden zijn) met de ipadressen van de verschillende aangesloten pc's?

Mimosa
13 September 2005, 11:50
Ik denk dat je beter met een router werkt voor een thuisnetwerkje. Wij werken al verschillende jaren met een router en dan kun makkelijk bestanden delen en verslepen van de ene naar de andere pc en omgekeerd ;)

Ik heb geen benul van prijzen, maar da' toch wel betaalbaar, dacht ik?

pinkiller300
13 September 2005, 18:01
shit ja, da zal wel het probleem zijn, d8 dat een switch makkelijker was maar voor het netwerk onderling zal da knudde zijn bij telenet.
ik ga er eens eentje meebrengen van bij mij op het werk en als da lukt zal ik er wel ene kopen (of gewoon die verder LENEN van't werk;) )
thnx (y)

Mimosa
13 September 2005, 18:10
shit ja, da zal wel het probleem zijn, d8 dat een switch makkelijker was maar voor het netwerk onderling zal da knudde zijn bij telenet.
ik ga er eens eentje meebrengen van bij mij op het werk en als da lukt zal ik er wel ene kopen (of gewoon die verder LENEN van't werk;) )
thnx (y)

Graag gedaan! Kan zijn dat je wel je netwerk opnieuw zal moeten instellen hé, omdat je zal moeten aanduiden dat je via de router op internet gaat ook ;) Daarvoor volg je gewoon de wizard he. Maar misschien wist je dat al :verlegen: Suc6