Volledige versie bekijken : geen grafische kaart



timberke
12 September 2005, 16:41
hallo iedereen,op mijn pc staan nog expansieslots : 3PCI 1AGP momenteel steekt daar niks in,nu heb ik foto en beeldbewerking 2.0 van easycomputing geinstalleerd en het programma valt regelmatig uit.moet ik dan een graka steken of wat? mobo is een MSI KM 3M-V (MS 7061) graag wat uitleg hierover,zou daar graag mee aan de slag gaan ;)

DJMoLe
12 September 2005, 17:08
Je hebt daar een gesharede grafische kaart inzitten. die steelt als het ware wat van je RAM geheugen. Dit is natuurlijk geen optimale oplossing. Je kunt via je bios wel wat meer geheugen resreveren voor die grafische kaart. Ofwel koop je er eentje en steekt die dan in het AGP slot. Een grafische kaart met maximaal 4 speed AGP voor jou motherboard.

timberke
12 September 2005, 17:22
@ djmole,bedankt alvast voor de uitleg,heb je ook een idee van prijs en merk? dan kan ik eens uitkijken morgen voor een graka.

Heezy
12 September 2005, 17:25
Maakt niet veel uit eigenlijk hoor aangezien je 2D werkt, en elke kaart momenteel op AGP geeft je wat je moet hebben. Kijk gewoon naar een ATI of NVIDIA kaart. Als je niet gamed of niet gaat renderen, kan je gewoon de goedkoopste kaart nemen.

DJMoLe
13 September 2005, 08:08
Denk dat je Max rond de 40 Euro zal zitten.

timberke
13 September 2005, 18:12
hallo iedereen,het is een powercolor 9800 se geworden,in de english manuel ***** staat dat de oude graphics er eerst uit moeten? hoe doe ik dat? ik heb eigenlijk geen idee waar wat eruit moet,zou niet graag iets stuk maken.

Heezy
13 September 2005, 19:29
In uw BIOS uw onboard video afzetten. En eens kijken of er een aparte display driver was, of dat de driver mee in je chipset driver zat.

Kapot maken kan je op die manier niet zene ;-).

timberke
13 September 2005, 22:43
Heezy,ik geraak wel in mijn bios maar dan weet ik niet waar die video uitzetten?

Heezy
13 September 2005, 23:28
Je moet eens je BIOS doorzoeken naar een optie in de aard van Onboard video, onboard graphics, IGP (Integrated Graphics Processor)...
Je kan ook eens in je manual kijken, daar staat dat zeker in.

timberke
13 September 2005, 23:55
Heezy,ik heb juist eens mijn pc opengeschroefd,dat agp slot heeft een plastiek klemmetje gelijk voor een geheugenlatje te plaatsen,de grafische kaart moet volgens de handleiding in die sleuf en dan vastgeschroefd worden,dat kan ik nergens inpassen zo te zien,heb ik een verkeerde grafische kaart mee of zit ik er een metertje langs? in de winkel zei men dat die kaart op i e d e r moederbord past.

Heezy
14 September 2005, 00:14
Ja idd. Dat bruine slot, dat is je AGP slot. Dat klemmetje is er idd. Eerst dat klemmetje opendoen, dan kaart erin steken. Metalen plakaatje van de kaart moet naar de achterkant van de case wijzen.

Welk moederbord heb je?

timberke
14 September 2005, 00:37
moederbord is KM4M-V/KM4AM-V/KM3M-V SERIES (MS-7061 v1.X) micro ATX

timberke
14 September 2005, 02:43
Heezy,het is gelukt om de kaart te steken,nu heb ik nog een pakketje met drie stekkers die aan elkaar hangen met 1 zwarte 2 gele en 1 rode draad,en 1 aparte grijze stekker die dingen daar weet ik nog geen plaats voor?

Heezy
14 September 2005, 17:21
Ah voila.

Die stekkers zijn volgens mij je voedingkabels, gewoon een convertor precies. Heb je er soms een foto van? Werkt de kaart?

timberke
15 September 2005, 17:59
heezy,de bios piept onophoudelijk als de kaart erin steekt,zonder kaart werkt alles normaal.

Heezy
15 September 2005, 18:04
Heb je de voeding in je videokaart gestoken?

timberke
15 September 2005, 19:43
heezy,de voeding is aangesloten,nu is er witte rook uit de harde schijf ge komen en het beeldscherm geeft niks meer.

Heezy
15 September 2005, 20:46
:s

Da klinkt ni goe. Zo ineens? Harde schijf om zeep nu?

timberke
16 September 2005, 16:11
@ Heezy,idd harde schijf net nu om zeep,heb een nieuwe gestoken,alles oke nu.

Heezy
16 September 2005, 17:04
Das wel pech hebben, werkt de videokaart nu?

timberke
16 September 2005, 17:13
@Heezy: yep alles oke nu.mankeer nog een schroefje om de kaart vast te zetten aan de kast,dat is voor morgen.

Heezy
16 September 2005, 17:59
Ah perfect (y)