Volledige versie bekijken : opstarten van alle programma's



whoopie
15 September 2005, 12:47
Hallo,

Kan er mij iemand helpen met het volgende =
er staan heel wat prog. geinstalleerd op mijn pc.
en telkens ik mijn pc opstart word alles mee opgeladen,
nu is de vraag, hoe kan ik hier op een simpele manier in selecteren met wat al dan niet mee moet opstarten bij het aanzetten van mijn pc?:verlegen:
bedankt bij voorbaat
Greetz whoopie

Tuxke
15 September 2005, 12:48
start->uitvoeren->"msconfig" typen en ok klikken en dan tabblad opstarten en alles uitvinken wat je niet wil laten opstarten met windows

greatings

Houblo
15 September 2005, 19:44
goede avond

Ik zit ook met dat probleem van Whoopie en ik ben reeds naar msconf.geweest maar daar staat zoveel ,hoe kun je nu weten wat je wel en niet nodig hebt?Sorry Tuxke das zeker weer een stomme vraag van een beginner?groetjes

alfons
15 September 2005, 19:55
Ook al lang opzoek thx Tuxke.

depol99
15 September 2005, 21:44
Je moet een beetje logisch nadenken of zoeken op het google.net
bvb als er symantec staat is dit norton


maar opletten, enkel in het vak 'opstarten' wijzigingen brengen als je weet wat je doet. De rest van de tabs is voor de gevorderden.

pitbull.spikey
15 September 2005, 21:47
post mischien eens hier wat er zoal opstart dan kunnen wij mischien ook eens kijken en zeggen wa er wel of nie mag uitgevinkt worden

compuchrisje
15 September 2005, 22:11
Het is net als met de services, vink niet teveel tegelijk uit, start na elke aanpassing opnieuw op en controleer of alles normaal draait. Is het goed mag dat item uitblijven. Durf je niet zomaar, zoek dan op waarvoor dat item wordt gebruikt en of het noodzakelijk is voor je systeem en/of voor jezelf.

PintSki
16 September 2005, 23:14
ter info (mss handig voor sommige personen):

wat ook een mogelijkheid is, die ik persoonlijk gebruik: ik laat alles opstarten (ok; geen snelheidswinst te vinden bij boot natuurlijk), aangezien veel voor de look van men desktop is (rainlendar, quickmenu,tclock, maar ook printersoft, boinc ed.), als ik gewoon 2d werk blijft alles zoals het is, als ik ga gamen klik ik op een shortcut welke alles wat ik niet nodig heb om te gamen sluit (en dus resources spaart), hiervoor heb je nircmd nodig, te vinden op http://www.nirsoft.net/ help eens lezen bij killproces command

Tuxke
17 September 2005, 11:11
bv wat mag er uitgevinkt worden

powerDVD -> PDVDSev
Java -> Jusched
Quicktime -> qttask
Nero -> NeroCheck
NBJ
Acrobat Reader -> Adabo Reader Snelle start
Adobe Gamma

Dit zijn zo maar de paar dingen

je kan ook met bootvis een snelle opstart doen
Dit programma zoekt voor u de beste configuratie (eigen risico wel )