Volledige versie bekijken : vingerplekken op tft



élenias
17 September 2005, 10:26
weet er iemand wat de beste manier is om vingerplekken van je flatscreen te krijgen? De mijne staat er vol van :s (broers)

Tuxke
17 September 2005, 11:16
zou eens proberen zo een dings da ge gebruikt voor brillen te kuisen (die vrij rap vluchtig is) op een doek te doen en overwrijven en niet te hard als het kan :)

greatings

vanic
17 September 2005, 13:09
ik zou zorgen dat je zeker bent met welk product je het scherm mag afkuisen( dus niet eens proberen) ... trouwens een TFT scherm mag je sowieso niet aanraken met je vingers ( dus dit nog eens zeggen tegen je broers)

hier nog een beetje uitleg
http://www.computeridee.nl/faq_antwoord.jsp?rubriek=cidee_FAQMANFAQ&id=499668

sniffer
17 September 2005, 13:21
maak een zeemvel of zo nat en wring het heel goed uit zodat het niet echt nat meer is maar enkel vochtig.
wrijf heel zachtjes ermee over het scherm.( niet duwen)
gebruik geen produkten ook niet van brilledoekjes.

droog desnoods direct na met een propere droge handdoek.

Dit kan zeker geen kwaad heel af en toe, ik werk in een schoonmaakbedrijf en wij doen dit altijd zo.

je moet gewoon opletten dat er geen water op komten dat je er geen plekken op duwt.

compuchrisje
17 September 2005, 21:21
Het veiligste is met een zacht doekje of een stukje keukenrol de vlekken aanpakken met gedistilleerd water. Daar zit geen alcohol in, wat bij brilreinigers wél het geval is. De vlekken gààn eraf hoor, wees gerust, behalve als je 't scherm in een bad zet tuurlijk, dan vrees ik dat er niks meer te vlekken valt. :D:evil::cool:

Peter.B
18 September 2005, 08:12
Een TFT scherm schoonmaken
Er zijn bij computerwinkels middeltjes verkrijgbaar waarmee je een TFT scherm kan schoonmaken. Raak sowieso een TFT scherm nooit aan met je vingers. Als je gaat schoonmaken moet je geen schoonmaakmiddel direct op het scherm spuiten maar op een zacht antistatisch doekje. Het aanraken van een TFT scherm zorgt er ten eerste voor dat je het TFT scherm wel moet schoonmaken en daarnaast kan het je scherm beschadigen. De Thin Film Transistors die in het scherm aanwezig zijn reageren op de lading uit je vinger en kunnen beschadigd raken door statische electriciteit en door te hard drukken. Kortom, voorzichtigheid is geboden bij TFT schermen. Laat je informeren door de verkoper verder over het schoonmaken van je TFT scherm!

heb dit gevonden via google

élenias
18 September 2005, 13:06
Dank voor de respons, zal morgen eens achter een productje lopen bij de pc winkel.
Maar ik heb het al honderden keren gezegd tegen m'n broers dat ze er niet mogen aankomen, maar luisteren doen ze nooit. Zelfs me kwaad maken helpt niet, hun motto:
Ist kapot, koopt een nieuw.

Clioke16V
18 September 2005, 13:20
Als ik dit aan de hand heb, neem ik 2 stukken keukenrol > 1 maak ik vochitg en ga ik met over scherm en met het andere droog ik het af > niks beter.

Ik heb zo speciaal product gekocht om scherm te kuisen maar dat is dikke rommel.

sniffer
19 September 2005, 12:33
zeg tegen uw broers dat uw motto is : ist kapot, betalen jullie mij een nieuw ,)