Volledige versie bekijken : beeld bevriest



godsend
18 September 2005, 17:32
Nadat ik opgestart heb enkele minuten later komen er verticale strepen in mijn beeld en zie ik niets meer ofwel een gewoon lichtblauw scherm. Soms komen er ook direct strepen op mijn scherm na het opstarten.
Het gaat over een intel celerom 1000 mhz met 256 mb win xp prof en service pack 2. Ik heb de voeding moeten veranderen omdat deze kapot was.
Ik kan dan ook niets meer doen want de pc reageert niet meer het enige dat erop zit is de pc heropstarten met de reset knop. In mijn aparaatbeheer staat ook geen ?

Heezy
18 September 2005, 17:55
Je kan eens kijken of alles van de voeding nog goed insteekt. En kijk eens naar de heatsinks of er nergens teveel stof tussenhangt waardoor een component te warm wordt.

Is het zo ineens gekomen? Want ik vrees eigenlijk dat er iets defect is.

zariash
18 September 2005, 18:30
ik had hetzelfde probleem en mijn koeling van de cpu draaide niet.
grtjs

ghost
18 September 2005, 19:08
Ik heb dit ook gehad met de kinderen hunne pc en de grafische kaart heb ik vervangen + vanbinnen eens licht uit geblazen met een compressuur en het was opgelost . Ik kreeg ook een blauw scherm maar er stond toen wel vanalles op getypt , maar spijtig genoeg niet kunnen lezen omdat het blauw scherm na 1 sec weg viel. En kreeg ook verticale witte lijnen van die heel dunne.

godsend
18 September 2005, 20:11
De voeding werkt wel in een andere pc en de cpu koeler draait nog. Het is wel een pc van iemand anders die ik ben aan het proberen herstellen. Dus ik weet ook niet juist wat er allemaal al mee gebeurd is. Ik heb wel al gemerkt dat de aansluiting van de grafische kaart die onboard zit los zit. Het is ook nooit hetzelfde beeld altijd andere kleuren en soms met en soms zonder verticale strepen

godsend
26 September 2005, 13:28
Welke grafische kaart heb je er dan instoken? Er zit al een grafische kaart on board. Dus dan zou ik ene moeten steken op een pci slot? Is dit mogelijk? Zoja welke en waar vind ik dat nog? thx in advance.

Heezy
26 September 2005, 18:30
Wsl zal je onboard video wel degelijk defect zijn. Ja, je kan perfect een PCI videokaart gebruiken. Waar kan je die vinden? Lokale pc-boer heeft er normaal wel liggen , en op ebay vind je er ook veel.

alfons
26 September 2005, 19:20
Krijg je een foutmelding ?

godsend
28 September 2005, 22:28
Nope geen foutmelding juist maar die strepen en kleuren niets anders. Das ook mijn mening nu grafische kaart kapot. Ok kzal eens zoeken alvast bedankt voor alle hulp

Ché
29 September 2005, 09:13
zet de schermresolutie eens op laagste stand. heb je het dan ook nog?

godsend
9 October 2005, 17:29
nu heb ik da niemeer heb er eens een andere hardeschijf op aangesloten en win sp2 niet geinstalleerd want eigelijk daarna zijn de problemen begonnen