Volledige versie bekijken : Ledenlijst Excel of Access



TusH
18 September 2005, 21:49
Hoi,

Nu het nieuwe seizoen van start is gegaan loop ik met het idee om de ledenlijst van onze badmintonclub een beetje presentabeler te maken.
Andere jaren heb ik een simpele Excel sheet gemaakt met daarin een paar rijen en kolommen waar ik dan de gegevens van de leden in bijhield.
Nu ken ik weinig van Excel/Access af en had ik graag van jullie hulp ingeroepen om die lijst een beetje te "finetunen" :) .

De volgende gegevens zouden moeten verwerkt kunnen worden :

Naam
Voornaam
Adres
Postcode
Woonplaats
Geboortedatum
Nationaliteit
Geslacht
Telefoonnummer
e-mailadres
VBL lidnummer
Klassement
Statuut
2005-2006 --> hier wordt een bedrag ingevuld.

Thanks,

TusH

J.W.
18 September 2005, 22:06
Nu ken ik weinig van Excel/Access af en had ik graag van jullie hulp ingeroepen om die lijst een beetje te "finetunen" .

Wat bedoelt u met weinig? Als u echt geen ervaring hebt met Access kunt u daar beter afblijven. In Excel kunt u die benamingen zetten in cel A1 - B1 - C1 - D1 enz. Doe dat wel in het vet. Dat is gemakkelijk om dan te werken met "Data - Sorteren".
U kunt ook in Word werken met tabellen.

TusH
18 September 2005, 22:30
Ja, maar neem nu het volgende.
Ik scroll naar beneden in mijn lijst en ik zie van de rij met Naam, Voornaam, Adres ed.. niets meer staan
Zit er niks in excel om dat vast te zetten ?
Idem voor de eerste 2 kolommen.
Een hoop gegevens moet ik meerdere malen ingeven. bv. postcode. Dit omdat er veel mensen uit dezelfde gemeente komen spelen. Soms vult excel dat zelf in, soms ook niet.

J.W.
18 September 2005, 23:41
Ja, maar neem nu het volgende.
Ik scroll naar beneden in mijn lijst en ik zie van de rij met Naam, Voornaam, Adres ed.. niets meer staan
Zit er niks in excel om dat vast te zetten ?
Idem voor de eerste 2 kolommen.
Een hoop gegevens moet ik meerdere malen ingeven. bv. postcode. Dit omdat er veel mensen uit dezelfde gemeente komen spelen. Soms vult excel dat zelf in, soms ook niet.

Wat betreft titels blokkeren:
Ik veronderstel dat u uw lijst met Naam, Voornaam enz in Rij 1 hebt staan. Dus cel A1 Naam, cel B1 Voornaam enz.
Zet uw cursor in cel A2 en selecteer deze, klik op Venster in de menubalk en klik op Titels blokkeren.

Wat betreft de data die Excel zelf invult zoals u zegt (autoaanvullen).

Indien u in een KOLOM (niet in een rij) voor de tweede of derde of .... keer hetzelfde woord invult komt er na 3 letters een suggestief woord tevoorschijn. Indien dit woord het goede woord is, klikt u op enter en het woord staat er.

VB: zondag staat reeds in de kolom. U typt nu zon en Excel vult het woord aan tot zondag. Maar het woord dat u wilde typen moest zonder zijn en niet zondag. Typ gewoon zonder en kijk niet naar hetgeen Excel wilt aanvullen. Echter indien u nu zondag wilt typen zal Excel pas aanvullen bij zonda omdat er nu twee woorden in de kolom staan die beginnen met zond. Er is natuurlijk ook verschil tussen hoofd- en kleineletters.

TusH
22 September 2005, 20:58
Titelblokkering is gelukt. En dat autoaanvullen kende ik al. Doch wil ie niet altijd mee.
Mijn volgende stap zal een ledenlijst in access zijn.

Toch bedankt J.W. (y)

bientje42
12 October 2005, 21:29
Hallo kan er mij iemand helpen voor een klassement te maken die zich zelf aanpast als ik de gegevens intyp, het is voor het bijhouden van onze voetbalklassementen op onze website, en als er mij ook iemand een beetje uitleg kan geven hoe ik een mooie intro kan maken voor onze website alvast bedankt.
Groetjes Bientje

wasbeertje
13 October 2005, 21:01
Titelblokkering is gelukt. En dat autoaanvullen kende ik al. Doch wil ie niet altijd mee.
Mijn volgende stap zal een ledenlijst in access zijn.

Toch bedankt J.W. (y)

een ledenlijst maken in access hoeft ook niet altijd zo ingewikkeld te zijn hoor
simpel een tabel maken en achteraf een formuliertje maken om nieuwe leden bij te voegen.

een beetje logisch verstand en geduld en je raakt al zeer ver hoor.

Zo lang je niet met relaties tussen verschillende tabellen begint kan je het op een zeer eenvoudige manier maken.

als je hulp wenst roep je maar of geef je eventueel je gegevens door en help ik je met plezier op weg.

groetjes

wasbeertje

:) :)

Snuifje
14 October 2005, 16:50
Ik zou persoonlijk er 1 in Access maken zit er goed uit en het is net wat wasbeertje zegt het hoeft nie altijd zo ingewikkeld

TusH
14 October 2005, 20:03
ok, ik zal eens een poging wagen om mijn ledenlijst in access te maken.

Als ik er niet uitkom, zal ik proberen om mijn probleem hier zo goed mogelijk te omschrijven.
Enne, als ik niet direct reageer, ik ben namelijk aan't bouwen. "Ruwbouw" voor de moment en zit een beetje krap in vrije tijd :D :D

Alvast van harte bedankt

wasbeertje
14 October 2005, 20:52
ok, ik zal eens een poging wagen om mijn ledenlijst in access te maken.

Als ik er niet uitkom, zal ik proberen om mijn probleem hier zo goed mogelijk te omschrijven.
Enne, als ik niet direct reageer, ik ben namelijk aan't bouwen. "Ruwbouw" voor de moment en zit een beetje krap in vrije tijd :D :D

Alvast van harte bedankt

geen probleem hoor je roept maar en staan voor je klaar om te helpen

wasbeertje

(y) (y)