Volledige versie bekijken : van parallel naar usb



nadia01
19 September 2005, 20:50
Hallo

Om mijn Laserjet 2100 printer te laten werken op mijn laptop, heb ik een Sweex kabeltje geplaatst om van parallel naar usb te kunnen doorsturen. Er was echter geen driver voor Win XP bij en XP herkende de printer niet. Als ik de drivers van laserjet geïnstalleerd had, lukte het printen nog niet.
Heeft iemand enig ervaring hiermee?
Groeten Nadia

depol99
19 September 2005, 21:29
lpt = parallel
usb = serieel

dus ik geef je weinig kans dat je dit aan de praat krijgt

filip
19 September 2005, 22:43
Nadia een laserjet 2100, kan je wel serieel aansluiten hoor kijk eens achteraan je hebt er centronix aansluiting (parallel) op en een seriele netwerkconnector en vooraan IR dat donker stukje plastiek rechts onder.Er is normaal standaard een kabel bij voor seriele aansluiting op macintosh.Je kan met uw laptop zelfs via IR aansturen zonder kabels, of via een ethernet kaart.....
http://h200001.www2.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/bpl06466/bpl06466.pdf
op deze koppeling zit de handleiding van uw printer.
Een printer van die kwaliteit heeft alle mogelijkheden in zich.

nadia01
22 September 2005, 08:38
Hallo

Dank voor de snelle reactie. De kabel is nochtans gemaakt om van parallel naar usb te gaan. Er zit software bij voor win 98 en 2000 mar niet voor XP.
Ik ben ook eens gaan kijken naar de andere poorten en er zit wal een IR op, maar geen netwerkpoort.
Wat die IR betreft, denk je dat een nieuwe latop deze draadloze verbinding onmiddellijk zal vinden? Of moet er eerst iets geconfigureerd worden?
Dank je en groeten
Nadia