Volledige versie bekijken : surround systeem instellen.



Nickske
17 May 2005, 19:16
Hallo,

Ik zit met een klein probleemke.
Ik heb ergens gehoord dat je u soundcard kunt aanpassen, en u micro en line in softwarematig kunt veranderen om een audiosysteem aan te sluiten.

heb namelijk een audio systeem maar en dat heeft 3 ingangen die zoals een koptelefoon zijn. 1 ingang voor de center, 1 voor de achter en 1 voor de voorboxen.

Dus als ik die in mijn computer steek, dan is het logisch dat ik maar op 1 kanaal geluid heb.

Nu heb ik ergens gehoord dat je dit kunt aanpassen.

Weet iemand hoe ik dit kan doen en waar ik die software vind.

Het is een on board soundcard AC'97.

dank u op voorhand

Nickske
17 May 2005, 20:33
kan iemand mij helpen? ben ten einde raad

Heezy
17 May 2005, 23:10
Als ge da softwarematig kunt veranderen, dan moet ge de nodige software kunnen vinden op de site van de fabricant van je moederbord.

Welk merk en type is het?

Nickske
18 May 2005, 09:50
het is een ms-6378, micro ATX mainboard. Voor athlon.

Heb al de drivers gezocht op de site maar die doen het niet.

NickB
18 May 2005, 14:25
Ik heb ook die soundcard, als je alles software hebt geinstaleerd van die geluidskaart (die zit bij de software van het moederbord) zou je normaal bij u "klok" vanonder een blauw icoontje met iets geel in moeten hebben, wel daar klik je op en dan selecteer je configuratie van luidsprekers. Daar zijn fototjes van de verschillende ingangen en ja kan dan klikken of je het bv als microfoon ingang of subwoofer uitgang wil hebben....

NickB
18 May 2005, 14:26
aja, moest dat icoontje er niet staan, het programma dat ermee opstart noemt gewoon ac97 audio configuratie :D
gd luck

Nickske
18 May 2005, 21:14
aja, moest dat icoontje er niet staan, het programma dat ermee opstart noemt gewoon ac97 audio configuratie :D
gd luck

Heb die software, maar kan daar niks bij veranderen. ik zie mijn ingangen staan en normaal zou ik dit moeten kunnen veranderen. maar njit. niks te veranderen?

NickB
19 May 2005, 17:22
dus je ziet de aansluitingen staan en daar staat naast:lijnuitgang, lijningang & microfooningang, nrm zou je op die "woorden" moeten kunnen klikken...
Mijn versie van stuurprogramma is 5.10.0.4050
Normaal zou je het hier dus moeten aanpassen... als dit het niet is kan ik je niet verder helpen srr...

vanic
20 May 2005, 15:53
configuratiescherm>geluiden en audioapparaten>volume ( eventueel vinkje zetten bij pictogram voor geluiden...)> geavanceerd> eigenschappen alles aan vinken>kijk nu eens of je bij volume control :center en rear krijgt...
als je dit krijgt: geavanceerd klikken en vinkje zetten bij switch...( zowel bij center als bij rear)

Nickske
20 May 2005, 17:53
dank u voor alle hulp, ik heb van de eerste keer een andere kaart gekocht.
nu is het gemakkellijk.

Nickske
20 May 2005, 17:53
hier mag een slotje op.