Volledige versie bekijken : Diskettestation werkt niet meer



Phoca
23 September 2005, 22:49
Als ik m'n pc vandaag opstarte, kwam ik tot de conclusie dat m'n diskette-drive niet meer aangegeven stond bij 'Deze Computer'.
Na wat gefoefel en gedachten bij elkaar rapen kwam ik tot de conclusie dat hij niet meer Bootte bij het opstarten (crash) .
Ik heb alle kabels nageken, en alle instellingen in m'n BIOS, maar ik kan niets vinden die het verklaart.

ybr
23 September 2005, 23:02
Als de pc opstart, zie je dan het lichtje van de diskettedrive oplichten ?
Zoniet, heb je in je pc geen andere stekker om de diskettedrive te voeden ?

rudi d.
24 September 2005, 12:47
Heb eigenlijk een soortgelijk probleem: de dc-rom staat bij mij nog wel bij "deze computer", kan bestanden lezen en bewerken, maar krijg de schijf niet uitgeworpen. Niet via de knop en niet via "verekenner/schijf uitwerpen". Is er geen commando bij "uitvoeren" waardoor ik dit kan omzeilen.


Rudi

Kama5638
24 September 2005, 13:38
Probeer het eens met


http://www.freedownloadscenter.com/Utilities/Misc__Utilities/2002_CD_Eject.html

Phoca
25 September 2005, 09:28
Het lichtje licht niet meer op.

Ik heb geen andere stekker meer voor een diskette

Heezy
25 September 2005, 22:13
Niet aan de kabels gekomen? Kan ook gewoon zijn dat hij de geest heeft gelaten. Beste en snelste is om ff te testen in een andere pc.

compuchrisje
26 September 2005, 00:58
Intern diskettestation? Loop de Kringloopwinkel eens binnen, voor een paar eurootjes kan je weer jààren verder.

trebel
26 September 2005, 08:54
nieuwe kost nu nog 7€.
Of contpark, ene uitvijzen,kost niets.

Kama5638
26 September 2005, 09:03
nieuwe kost nu nog 7€.
Of contpark, ene uitvijzen,kost niets.

Zal inderdaad de simpelste oplossing zijn!

Kama5638
26 September 2005, 09:05
:offtopic: @Trebel : ik zag dat je nog geen OK/bedankt hebt gekregen. Voilà si, de eerste is er al...en mogen er nog vele komen!!!:D

Phoca
5 October 2005, 14:56
Sorry, Maar ik heb wat pech gehad met m'n router waardoor ik het internet niet meer opraakte. Ik zal eens kijken om een nieuw diskettestation te kopen, of mss ligt hjet aan de kabel... Bedankt voor de hulp ;-)

Phoca
5 October 2005, 14:58
Ok bedankt, ik zal eens kijken of het aan de drive ligt of aan de kabel, maar ik denk aan de kabel

gabriel
23 November 2005, 20:20
hey
even de zaken eenvoudig houden en simpel
ga naar apparaatbeheer , verwijder het discette station en start de pc opnieuw op
zo ook voor de cd drive in xp werkt dat perfekt !!!