Volledige versie bekijken : hoe?



spruit
24 September 2005, 13:58
Hoe kan, of weet men, waar men filmpjes kan omzetten naar evt een dvd die gemaakt zijn met een "dubbel 8- en super 8 camera?
Dit zijn filmpjes die een heel tijd terug gaan, maar met ooo zoveel herinneringen...
Iemand een idee?

alvast thks ;)

Kama5638
24 September 2005, 14:00
Met die grote of kleine VCR-cassettes?

Kama5638
24 September 2005, 14:04
Indien grote cassettes, geen probleem. Indien kleine cassettes, moet je zo'n adapter gaan kopen. sluit je VCR aan op je TV-kaart (of zelfs de camera zelf).

De meeste TV-kaarten voorzien standaard een programma om te recorden. Play op je VCR of camera. Programma laten opnemen en van je harde schijf op zo'n mooie blinkende branden.

spruit
24 September 2005, 14:06
Met die grote of kleine VCR-cassettes?

sla me dood, kheb er geen idee van, maar hier de mail, misschien is dat helpvol...

Wat de filmpjes betreft is er nog een ander probleem! Eerst heb ik gefilmd met een “dubbel <st1:metricconverter w:st="on" productid="8”">8”</st1:metricconverter> camera en later met een “super 8”… Pas daarna kwamen de analoge video camera’s uiteindelijk opgevolgd door de huidige digitale…<o:p></o:p>

Ik denk dat de filmpjes waar jij met jouw papa opstaan nog in “dubbel <st1:metricconverter w:st="on" productid="8”">8”</st1:metricconverter> waren.<o:p></o:p>

Ik denk niet nog over een goed werkende “dubbel <st1:metricconverter w:st="on" productid="8”">8”</st1:metricconverter> projector te beschikken (dergelijke projectoren behoren inmiddels tot de museumstukken)… Super 8 moet ik nog wel staan hebben. Het grootste probleem is dus om er “hedendaagse” kopie’ s op video of dvd te kunnen van maken en dààr wringt het schoentje (zeg maar “de schoen”). <o:p></o:p>

Om deze oude filmpjes te kunnen overzetten moeten ze eerst kunnen geprojecteerd worden. Misschien bestaan er wel bedrijven of labo’s die dit moeten kunnen doen maar ik weet bij god niet wie of waar!<o:p></o:p>

Kama5638
24 September 2005, 14:15
Ja, die "dubbel 8" zal je inderdaad naar een labo moeten doen €€€€€€€€€€€€€€€€ €€€€. Die "super 8" heb je 2 formaten : de camera waarmee er opgenomen wordt op een gewone videocassette = past direct in de video en kan op DVD gezet worden. Het 2° formaat is de camera die werkt op een kleine videocassette : deze moet eerst in een adapter geplaatst worden (een gewone videocassette, maar dan zonder het middelste deel erin) en dan via via op CD of DVD. Hier in Oostende was er nog iemand die deze vorige jaar nog verkocht (is nu failliet). Nu zijn ze ook zeldzaam geworden met het digitale gedoe. Als je er één vindt, mag ik die dan eens lenen?;) Veel zoekplezier...(crash)

Kama5638
24 September 2005, 14:45
Ik heb nog iets gevonden voor je


http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=14664

spruit
24 September 2005, 15:32
Ja, die "dubbel 8" zal je inderdaad naar een labo moeten doen €€€€€€€€€€€€€€€€ €€€€. Die "super 8" heb je 2 formaten : de camera waarmee er opgenomen wordt op een gewone videocassette = past direct in de video en kan op DVD gezet worden. Het 2° formaat is de camera die werkt op een kleine videocassette : deze moet eerst in een adapter geplaatst worden (een gewone videocassette, maar dan zonder het middelste deel erin) en dan via via op CD of DVD. Hier in Oostende was er nog iemand die deze vorige jaar nog verkocht (is nu failliet). Nu zijn ze ook zeldzaam geworden met het digitale gedoe. Als je er één vindt, mag ik die dan eens lenen?;) Veel zoekplezier...(crash)

voor sommige dingen heb je idd veel €€€€€€€'s voor over, alvast thks voor je interesse en zoekacties, ik ben er zeker van dat we er zullen geraken, en op jouw vraag, ja, ik laat je zeker iets weten...;)

jerrythealien
25 September 2005, 20:28
zoek iemand die werkt bij de vrt, die hebben alle materiaal om hiermee om te gaan.
succes