Volledige versie bekijken : cpu temp



timberke
29 September 2005, 22:20
hallo iedereen,normaal is de cputemp 42 gr,sind ik een grafische kaart heb is de cpu 49 gr,dat was zelfs even 54 gr,nu heb ik de pc uitgeblazen met een spuitbus en is de temp gezakt naar 49gr,kan dat nog beter? de grafische kaart heeft een fan die goed draait,zit de airflow nu niet meer goed of wat moet er verbeterd worden,het maakt me toch ongerust ondanks dat alles goed draait momenteel.

pitbull.spikey
29 September 2005, 22:29
uw temperaturen lijken mij normaal is je case dicht ?? staat je pc in een kast of gewoon open op een tafeltje?

dirk2
29 September 2005, 22:39
Denk wel dat je een normale temp hebt van uwe cpu. zekers voor een amd.
Mijne staat ook op 42°c en is een amd 1700.
Kunt anders is ne zalman proberen. zal dan nog misschien een paar gr zakken.
Groetjes

timberke
29 September 2005, 22:44
de pc staat op de grond naast de buro, de case is dicht en vanachter heb ik die metalen latjes uitgebroken om verluchting bij te maken,alles draait idd normaal,dan hoef ik mij niet ongerust te maken?bedankt voor de info.

Heezy
30 September 2005, 00:35
De reden waarom je temp ineens zo stijgt, komt idd door de graka. Een graka wordt enorm warm, en (bijna alle) standaard koelers blazen op de heatsink waarbij de lucht in de case blijft. Hierdoor zal de algemene temp stijgen in je case, en dus ook die van de cpu aangezien die de lucht van in de case moet gebruiken.
Wat je kan doen is een Arctic Silencer (http://www.arctic-cooling.com/vga1.php) erop zetten. Het zijn mee van de beste koelers + de koeling is zo gemaakt dat de warme lucht ineens naar buiten wordt geleidt, en niet terug in de case komt.

Voor de rest, zorg voor een goede airflow (kabels wegsteken, in en outtake fans), en een fan in je zijpaneel kan ook veel doen aan je cpu temp aangezien die frisse lucht ineens aan je cpu kan geven.

Clioke16V
30 September 2005, 01:09
Ik heb dit ook voor met mijn 6600GT, case wordt ook een 5tal graden warmer, maar 5 graden kan nu geen kwaad. Na 3 uur BF2 te spelen kom ik 45 graden dus is weinig.

timberke
1 October 2005, 22:24
hallo iedereen,een fan in het zijpaneel plaatsen,liefst een met verlichting,gaat dat in een gesloten zijwand? of kan ik beter aan de achterkant een fan zetten? achter is er al een opening,aan de onderkant waar ge die latjes kunt uitbreken.11 cm breed en15 cm hoog.

pitbull.spikey
1 October 2005, 22:39
kunt ge nie eens een fotoke maken van je case dan kunnen we ffkes zien wat het beste is

TheSla4er
8 October 2005, 08:46
of misschien kun je door speedfan de toeren van je fans nog wat opdraaien zodat de temp nog zakt;)

TheSla4er
8 October 2005, 08:46
of de pc eens goed stofzuigen :) dat helpt ook wel:)

ghost
8 October 2005, 10:25
of de pc eens goed stofzuigen :) dat helpt ook wel:)
Neen nooit niet stofzuigen he , altijd lichtjes blazen ik zet thuis hier de compressuur op 1 á 2 kilo ,en dan houd ik nog afstand . Je kunt ook speciale spuitbussen kopen in de winkel voor het uit te blazen.

vanic
8 October 2005, 14:08
uit een compressor kan er toch vochtige lucht komen ... waarom mag je geen stofzuiger gebruiken?

Heezy
8 October 2005, 14:17
Gevaar voor statische electriciteit op te wekken.