Volledige versie bekijken : Ethernet controller



arleetel
1 October 2005, 10:06
Hello,
Telkens ik de computer start, komt er een venster : nieuwe hardware gevonden : ethernet controller. Op het configuratiescherm, onder netwerkverbindingen is dan ook het symbool van de LAN verdwenen. Als ik via de snelkoppeling de verbinding wil verbreken krijg ik de volgende foutmelding : U kunt de verbinding niet uitschakelen. Dit kan het gevolg zijn van het feit dat de verbinding een of meer protocollen zonder Plug en Play-ondersteuning gebruikt of door een andere gebruiker of de systeem accounts is geïnitialiseerd.
Heb eerst een systeemherstel uitgevoerd, zonder resultaat, driver toolkit laten zoeken voor updates van de ethernet adapter (ADMtek AN983 based internet adapter, diver versie 2.12.507.2001) en die schijnt up to date alsook de firmware van de router.

Ik kan dus geen verbinding maken met de computer waarop de router is geïnstalleerd maar wel met de andere.

Heeft iemand soms een oplossing ? Na een paar keer terug opstarten lijkt alles terug OK maar dit herbegint iedere dag.

Dank bijvoorbaat.

Baloeke
1 October 2005, 11:45
Heb je al eens geprobeerd om je netwerkkaart terug te installeren? Doe dit wel zonder netwerkverbinding. Dus eventueel router uitschakkelen of lankabel uit je pc halen. Staan je instellingen van de router nog juist. Kijk ook eens in je configuratiescherm - netwerkverbindingen - status van de LAN-verbinding. Daar kan je deze herstellen.

arleetel
1 October 2005, 12:20
Netwerkkart terug installeren heb ik nog niet geprobeerd, het probleem is dat deze computer werd samengesteld (door de winkel) en ik heb alleen een CD SMC1244 TX met de melding Attention : Load CD into computer CD-ROM drive "prior" to installing network card. Ik veronderstel dat ik de driver moet downloaden ? Natuurlijk als naar het configuratiescherm ga is LAN weg maar na een paar keer opstarten lukt het en natuurlijk dan is er geen probleem. Ik veronderstel dat de instellingen van de router nog juist zijn. Ik heb ook eens naar de winkel gebeld en die raadden mij aan te zoeken naar virussen en momenteel is hij aan het scannen met een on-line scan van Bit Defender.
In alle geval, vriendelijk bedankt voor uw reactie.
Groetjes.

Baloeke
1 October 2005, 12:56
Je haalt het zelf al een beetje aan. Je hebt een cd rom voor je installatie van je netwerk kaart. Ik zou zeggen deze eens installeren.

arleetel
1 October 2005, 15:40
Dank U Baloeke, het werkt.
Ja, ik heb altijd zo'n schrik om iets verkeerd te doen en mijn zoon is op bezoek, dus..... ja die heeft de installatie gedaan.
Groetjes.
arleetel.

Baloeke
1 October 2005, 20:11
Graag gedaan. Helpen waar ik kan.

Vermoed dat deze zaak opgelost is. Mag denkelijk een slotje op.

arleetel
2 October 2005, 13:04
Hallo,
Sorry maar deze morgen, was in de plaats van de ADMtek ethernet controller in apparaatbeheer een groot geel vraagteken.
Ik heb alles geprobeerd maar niks lukt zelfs niet formatteren of systeemherstel ?
Wat ik gedaan heb (want op een andere manier ging het in het geheel niet)
Start < uitvoeren < Format C:
antwoord : kan niet uitgevoerd worden omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Format kan wel worden uitgevoerd als dit volume eerst wordt ontkoppeld.
Alle geopende ingangen naar dit volume worden in dat geval ongeldig.
Dit gaat nu toch even boven mijn verstand, ik snap er niks meer van.
Iemand soms een idee van wat er is gebeurd ?????
Elke hulp is welkom !
Dank U.

vanic
2 October 2005, 14:49
als je besturingssoftware staat op je C zal Windows inderdaad niet willen formateren( formateren is wissen en Windows wist zichzelf niet graag) maar wat je moet doen in jou geval is opnieuw de cd met de drivers van je netwerkkaart nemen en opnieuw installeren. dit kan door op de plaats waar je het gele vraagteken staat rechts te klikken op je netwerkkaart. en daar kiezen om je stuurprogramma bij te werken. dan kun je kiezen om de software automatisch te laten installeren... mocht dit niet lukken zul je de locatie zelf moeten opgeven ... in jou geval je cd.

arleetel
2 October 2005, 18:26
Ik heb .... 'kweet niet meer hoeveel keren geprobeerd met de SMC CD, maar niks lukt, de vraagtekens blijven en met de CD via apparaatbeheer, kiezen stuurprogramma bijwerken... niks, niks, niks. Volgens mij is die CD niet de goede alhoewel hij zou de driver moeten bevatten of is de netwerkkaart defect. Gisteren is dat wel gelukt de AMDtek stond wel vermeld, het is om moedeloos van te worden. "Hardware is niet ge&#239;nstalleerd omdat de benodigde software niet is gevonden". Het is gelijk de netwerkkaart weg is !
In alle geval bedankt voor de moeite.

vanic
2 October 2005, 19:07
is het een netwerkkaart van SMC? of is het een onboard kaart( die vast zit op je moederbord) want als ik die AMDtek ingeef zou dit een chipset moeten zijn voor een netwerkkaart. als het er ene is van SMC kijk dan misschien eens of ze hier bij staat. http://www.smc.com/index.cfm?event=downloads.searchCriteria&localeCode=EN_BEL
of misschien eens kijken met everest welke netwerkkaart het is
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en
eventueel het type moederbord hier eens plaatsen.

je netwerkkaart is niet weg het zijn alleen de drivers die niet zijn geïnstalleerd.

arleetel
3 October 2005, 09:59
Waarschijnlijk wel van SMC, ik heb all&#233;&#233;n een CD waarop staat "load into computer PRIOR to installing networkcard" en daar de driver mee ge&#239;nstalleerd (maar blijkbaar was dit fout), maar ik heb dus bij SMC een rar file gedownload en dit zou het juiste type zijn(dank voor de link), maar nu hoe in Gods naam moet ik die installeren, ze spreken van BIOS en zo en mijn ervaring met BIOS is 0, ik dacht een driver click and install maar dat is het niet. On board of op moederbord, dat week ik niet ! Ik moet dus nog h&#233;&#233;l veel leren.

Baloeke
3 October 2005, 22:03
Je kan in je bios tercht als je de pc opstart op de delete toest drukken.
Eens je in je bios bent moet je eens zoeken naar "Integrated Peripherals"
Daar zou je moeten vinden " Onboard Lan controller" deze moet op Enabled = ingeschakeld

compuchrisje
3 October 2005, 22:09
Als je deze computer pas hebt toegekregen, mét die netwerkkaart erin, is die installatie al gedaan. De software wordt je meegegeven om die te gebruiken n een eventuele format. En formatteren doe je niet als je je pc pas binnen hebt, dunkt me. Vraag is, met welk toestel kom je online? Via een gewone modem of een router. Heb je nog pc's in netwerk staan, is dat wireless of niet? Bij echt terugkerende problemen doe je gewoon een systeemherstel en bel nadien de leverancier van je machientje voor assistentie. De oplossing ligt soms dichter bij dan je vloermat, bij wijze van spreken.

arleetel
4 October 2005, 08:18
Dank voor uw reactie.
Dit "was" de aansluiting :
PC1, met router software < router < laptop < PC2
router verbonden met ADSL USB modem (Asus) Skynet
allemaal met kabels, dus niet wireless.
PC1 is degene met het probleem, dus kan ik gewoon on-line met de modem, telkens de fiches verzetten.
Het rare is als ik de aansluiting met de router laat zoals hierboven kan ik nog via LAN met de laptop en PC2 verbinding maken.
PC1 is van 2003, dus die is niet nieuw maar systeemherstel gaat niet, alleen met zelf een herstelpunt maken en formatteren dat weigert hij gewoon, zowel starten met de installatie CD als met command : Format C :. Via F8 heb ik de laatstgekende goede configuratie laten uitvoeren, maar het vraagteken bij de netwerkkaart is er nog steeds.
Ik geloof dat ik er een zootje van gemaakt heb en zal contact opnemen met de technische dienst van de winkel (heb ik al gedaan trouwens maar de technieker is pas ontslagen !).
Nogmaals bedankt !

arleetel
4 October 2005, 12:50
Mensen allemaal bedankt voor uw reacties.
De computer is terug naar de winkel voor nazicht, dus het komt waarschijnlijk wel allemaal in orde.
Groetjes.
arleetel

PeterN
4 October 2005, 14:36
Als hij terug is, kan je even melden wat ze gevonden hebben als oorzaak ....

vanic
4 October 2005, 15:12
PC1, met router software < router < laptop < PC2
router verbonden met ADSL USB modem (Asus) Skynet
allemaal met kabels, dus niet wireless.
PC1 is degene met het probleem, dus kan ik gewoon on-line met de modem, telkens de fiches verzetten.


welke router gebruik je? en wat bedoel je met router software?... je zegt dat je een USB modem hebt van skynet... en dan verbindt je de 2 pc's via een router met een netwerkkaart...lijkt me logisch dat je kontact kan maken met de andere pc... ben je zeker dat je een juiste router hebt?

arleetel
4 October 2005, 16:57
Hello,
De router is van Topcom en werkte perfect ervoor, ik ga er nu mijn kop niet meer over breken, hij is in de winkel en ik kan nog steeds surfen met de andere PC rechtstreeks met de modem dan, maar ik zal zeker laten weten wat ze gevonden hebben.
Groetjes.
arleetel

arleetel
7 October 2005, 15:45
Hello,
Heb de PC terug, blijkbaar was de netwerkkaart niet ge&#239;nstalleerd, in de winkel hebben ze dat dus gedaan en alles werkt nu. Hoe dat is kunnen gebeuren is een raadsel en.... ik had niet de juiste CD, die heb ik nu wel meegekregen.
Groetjes.
arleetel.

PeterN
7 October 2005, 16:09
Bedankt om dit even mede te delen ;)
Dit mag gesloten worden.