Volledige versie bekijken : Nieuwe PC specs



XiMiE
1 October 2005, 11:13
1) AMD ATHLON 64 X2 4400+
2) MSI K8N Diamond
3) GeForce 7800GTX
4) 2x 512GB RAM
5) ATX 550Watt voeding
6) koeling

----------------------------------------------------------------

1) Dualcore? goed genoeg? klaar voor vista?
2) MSI/ASUS? SLI/geen SLI? welk model? K'zou wel graag FireWire poort ebn en USB 2 en LAN en liefst eigenlijk goed geluid dat ik geen apparte geluidskaart moet kopen.. MSI dus?
3) Lekker zeker?
4) 2Gb / 1GB?
5) Kan ik krijgen aan 30€ en is zeer goed:p
6) Welke koeling en hoeveel? eventueel een zalmann CPU koeling mss of niet?
7) DVD writers heb ik en diskette station en case ook..

De pc is vooral voor games en fotobewerking en sites maken..:cool:;)
En ik zou maximum 1600€ willen uitgeven..
De pc is voor december 2005 OF mei 2006
De pc zou ook een heel eind moeten meegaan begrijp je..

Kan iemand me raad geven?
Alvast bedankt:cool:

Nikolas
1 October 2005, 11:46
1) Dualcore: nog beter niet als je hardcore gamer bent, je zal geen prestatiewinst boeken, de huidige games ondersteunen dit niet. Tenzij je toekomstgericht bent...en voorlopig wat winst wilt afgeven.
2) Asus is goed merk. Alsook Abit. Van MSI heb ik al minder goede dingen gehoord.
3) (y)
4) 2GB = overkill, tenzij je zware programma's draait tijdens het gamen.
5) ...
6) Zalman CNPS 7700 CU of Coolermaster Hyper 48 @ € 40-50
7) Goed zo, ik ook :D


Maar goed, ik zie je huide specs, waarom doe je die in godsnaam weg???

vanic
1 October 2005, 12:35
5) ATX 550Watt voeding
----------------------------------------------------------------
5) Kan ik krijgen aan 30€ en is zeer goed:p



een zeer goede voeding van 550 W voor 30 €... welk merk is dat?

XiMiE
1 October 2005, 13:15
een zeer goede voeding van 550 W voor 30 €... welk merk is dat?

Dat is het net de winkel waar ik koop kan die krijgen maar is zonder merk zeggen ze;)


Maar goed, ik zie je huide specs, waarom doe je die in godsnaam weg???
Jah da zijn mijn HUIDIGE specs niet:cool:
Die had ik eerst voor ogen en waren bijna bestelt maar ik heb dus nu een andere keuze :p


1) Dualcore: nog beter niet als je hardcore gamer bent, je zal geen prestatiewinst boeken, de huidige games ondersteunen dit niet. Tenzij je toekomstgericht bent...en voorlopig wat winst wilt afgeven.
2) Asus is goed merk. Alsook Abit. Van MSI heb ik al minder goede dingen gehoord.

Kben toekomst gericht;)
enneuh welk model zou je dan kiezen en welk merk? Liefst met een goede audio, FireWire, USB2, Nforce 4 (ultra) chipset..

BTW: SLI of nie

vanic
1 October 2005, 13:51
Dat is het net de winkel waar ik koop kan die krijgen maar is zonder merk zeggen ze;)



't was dit dat ik dacht... een zeer goede 550W voor 30€ gaat normaal niet samen ... dus toch wel een beetje opletten

als je 7800 neemt heb je waarschijnlijk geen SLI nodig

élenias
1 October 2005, 14:25
5) ATX 550Watt voeding


Komt het van forcom? Deze voeding, ik wilde ook zo éne kopen (je probeert altijd wel beetje uit te sparen), maar dan hoorde ik dat deze voedingen compleet onbetrouwbaar zijn en ze hun watts niet halen, ze draaien er nooit volledig op, en wanneer er een piek in de netspanning zit, kan je hele pc er aan zijn.
Ik heb me dan maar een merk aangeschaft, neem het zekere voor het onzekere, zker als je wil dat je pc een lange tijd meegaat.

Nikolas
1 October 2005, 14:58
Ik kan je ten zeerste aanraden van een A-Merk voedig te nemen en in geen geval een merkloze of andere prutvoedingen. Aan te raden merken: OCZ, Enermax, Coolermaster, Zalman. SLi of niet: dat moet je een beetje voor jezelf uitmaken. Die 7800 GTX zal zeker een jaar of 2-3 meekunnen, als hij een beetje teneinde loopt kun je overwegen om een tweede 7800 erbij te steken of om dan voor een nieuwe high-end te gaan... Moederbord:

XiMiE
1 October 2005, 15:23
Dus welke config doe ik nu?
k zeg maar een andere voeding dan.. wel een stille die goed koelt !!

Nikolas
1 October 2005, 18:14
Voeding: Enermax 485W Noisetaker (Is stil en koelt goed)

Moederbord: ABIT AN8 Ultra (http://abit-usa.com/products/mb/products.php?categories=1&model=278)

Dat voldoet aan al je eisen :D

Heezy
1 October 2005, 21:26
1) Mja, de AMD X2 3800+ is momenteel de beste cpu prijs/kwaliteit. Heb er net zo ene gekocht voor men broer, heb hem nog niet hard getest, maar liep al 2.4Ghz op 1.4v = AMD X2 4600+ @ 31° idle... Natuurlijk als je het geld hebt en niet wil ocen, of nog hoger ocen of voor meer cache wil gaan, kan je voor de 4400+, 4600+ of 4800+ opteren.
Dual-core op zich kan ik echt wel aanraden. Alles loopt zoveel vlotter bij het multitasken. Ook voor games kan ik het aanraden nu de NVIDIA 81.26 beta drivers er zijn: die zijn multithreaded en maken enorme winsten.

2) Ik ben altijd voor Asus geweest op vlak van mobo's. Heel stabiel en betrouwbaar. MSI iets minder. MSI heeft dan weer Soundblaster aan boord. Ik heb de Asus A8N-E gekocht, heeft een nForce4 Ultra chipset, = nForce4 SLI buiten SLI dan, rest is hetzelfde. Voor SLI zou ik ni gaan, heb mijn mening in deze (http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=14636&page=3) thread daar al over uitgesproken.
En qua geluid: ik weet niet waar je verwachtingen liggen. Maar Asus heeft evengoed een optical out en s/pdif out. Mijn persoonlijke keuze hangt in ieder geval niet af van de geluidschip. Bij anderen wel, ieder zo zijn keuze.
Wil je gaan overclocken, dan zijn de DFI Lanparty bordjes de beste die er zijn.
Er zijn natuurlijk nog andere goede merken zoals Epox... reviews lezen ;-), ik weet niet wat je allemaal wil.

3) Ja, de Geforce 7800GTX is de beste die er is momenteel. Ik heb hier de 7800GT, en dat is echt vingerlikken, ni te doen. Het is even wachten wat de R520 van ATI gaat presteren. En als je tot volgend jaar wacht, is mss de R580 er of de G80 van NVIDIA. Op lange termijn kunnen we nog niet veel zeggen.

4) Als je kan 2GB. Games ala FEAR en BF2 snakken echt naar 2GB door hun enorme textures. Als je je geheugen koopt, probeer dan geheugen te kopen met heel strakke timings (2-2-2-5). AMD heeft liever strakke timings en minder bandbreedte dan omgekeerd.

5) Goede raad: neem geen goedkope voeding. Neem zoals gezegd een A-merk. Voeding is veel te belangrijk voor je systeem. Persoonlijke aanrader: OCZ Modstream

6) Koeling: mja, hangt grotendeels van je case af en plaatsing van de fans. Er zijn wel enkele bangelijke cases zoals die van Antec of Coolermaster. Als je veel geld hebt: Lian-Li. Wederom: reviews.
Qua cpu koeling: De thermalright XP 120 is een monster :-). Er zijn nog enkele andere goede koelers waarvan de naam me ff ontsnapt.

vanic
2 October 2005, 12:38
is het echt nodig van 2 GB geheugen te nemen? als dit in de read me staat...van BF2 Aanbevolen configuratie: Processor: 2.4 Ghz Geheugen: 1 GB Grafische kaart met minimaal 256 MB geheugen .... zorgt het geheugen op de grafische kaart niet voor de textures?

Heezy
2 October 2005, 14:09
Textures worden geladen in het systeemgeheugen, en zo verzonden naar het on-board geheugen. Zet je nu de kwaliteit van je textures groter (lees: minder compressie), dan gaan die te groot worden om allemaal in het systeemgeheugen te geraken, en gaat er met de harde schijf geswapped moeten worden. Als je dan weet dat de hd de traagste component is in de pc, dan weet je waar die lagstoten vandaan komen als je bv. achter een hoek komt en nieuwe textures van muren, vloeren etc. geladen moeten worden.
Je kan dit hard voelen in F.E.A.R. en BF2. Zelfs in WoW kan je het voelen, daar zijn soms ook enorme textures die geladen moeten worden.

Moet 2GB? Zeker niet. Maar speel je graag op hoge kwaliteit, dan is het wel een must.

vanic
2 October 2005, 14:36
gebeurt dit nu nog met de nieuwe generatie ( pci-E) kaarten ? want volgens dit hier zouden de textures worden geladen in het geheugen van de grafische kaart ( zie bij opbouw) http://nl.wikipedia.org/wiki/Grafische_kaart

Heezy
2 October 2005, 21:28
Jaja, textures worden uiteraard geladen in het on-board geheugen, heb ik ook gezegd, want on-board geheugen is veel sneller. Maar het gaat altijd eerst langst het werkgeheugen.