Volledige versie bekijken : Vraagje ivm m'n packard bell



Stony
5 October 2005, 20:24
Hello,

M'n eerste post hier.
Ik heb dus een packard Bell van enkele jaartjes oud.
Deze werkt nog met SDRAM pc133, momenteel zit er 256MB SDRAM in.
Vorig weekend liep ik op 'n computerbeurs en kwam daar SDRAM latjes tegen, ik meteen 1 meegenomen. Thuis gekomen, der volle moed aan begonnen om 't latje in de pc te steken. Eerste starte de pc niet op maar bleef op 't packard Bell-scherm staan (waar je nog kan kiezen om in de bios te gaan) omdat ie niet opstarte verder ben ik even in de bios weest kijken en daar herkende hij 't latje en duide meteen 512Mb SDRAM aan. Op dat moment was ik al blij, het latje werkt dus normaal... PC weer uitgezet, latje in en uit gehaald, pc terug aan en dan startte ie wel op. k heb Everest op m'n pc staan dus meteen everest geopend en gaan kijken wat daarin werd aangeduid ivm het geheugen, wat zie ik daar? Die geeft 256mb aan, 't 2e latje werd dus niet herkent... Bij eigenschappen van de pc word ook maar 256mb aangeduid... Dus eigenlijk werkt 't latje niet... :cry:
Iemand enig idee? Kheb zeker 't juiste latje gekocht! Want der is nog speciaal ne maat meegegaan omdat die toch iets meer kennis heeft van pc dan ik...

Grtz

eventure
5 October 2005, 20:42
Misschien het andere latje er eens uithalen en naar het effect kijken?
Of uwe cd rom der al ies ingestoken en dan opgestart?

g_man
5 October 2005, 21:23
Tja, merk PC's zijn niet de gemakkelijksten om iets aan de configuratie te wijzigen. Normaal hebben die speciaal RAM (bepaalde types)nodig...en heb je dat vermeld aan die verkoper? Weet niet 100% als het daar aan ligt, maar heb het wel al zelf aan de hand gehad met Packard Bell, en Dell.

guyke25
6 October 2005, 00:05
het grootste probleem is dat u bios niet up to date is
je hebt everest erop staan kijk goed naar u type van bios(meestal staat de link erook bij)
download daar u bios update en de bijhorende flashtool
kijk eerst eens in u bios hoe alles staat
als je er niet zobekend in ben schrijf dan het grotendeel op
flash dan vervolgens u bios
als dit gedaan is even in u bios gaan en laat hem de bios defaults laden
daarna alles terug juist zetten
en dan zal hij wel dat latje herkennen

Heezy
6 October 2005, 03:16
Probeer de modules eens in de andere slots.