Volledige versie bekijken : simpele gsm



crazyding
6 October 2005, 10:51
Gezien mijn beroep kom ik vaak in contact met oudere mensen en mensen met geheugenproblemen. Het gsm gebruik zit overal goed ingeburgerd, maar toch ondervind ik dat voor deze categorie mensen de huidige gsm's te ingewikkeld zijn. Eigenlijk ben ik op zoek naar een gsm (als deze al bestaat) waar je eenvoudigweg mee kunt bellen, met iets grotere knopjes,en voor de rest geen tierlantijntjes, weet iemand welk model daar voor zo kunnen doorgaan, of moet zoiets nog gemaakt worden, en is dit een tip voor de gsmproducenten?
grtz

crazyding

eventure
6 October 2005, 17:10
Er bestaat al zoeits als kleutergsm's waar je enkel mee kan bellen,
dus zal er ook wel een senioren gsm bestaan zeker?

Sille
6 October 2005, 18:14
ja gehebt wel zo'n gsms die zeer eenvoudig zijn bv een nokia een van de eerste bv : 3210 zeer makkelijke gsm of nog oudere gsm 5310 geloofek das ook een zeer eenvoudige gsm

GuntherS
6 October 2005, 19:43
Ook de nokia 3510 is eenvoudig in gebruik zonder alle toeters en bellen. (zonder kleurenscherm)
Ook de nokia 3510i is hetzelfde maar dan met kleurenscherm en nog enkele andere functies zoals wap.
Maar zulke gsm's verkopen ze al niet meer veel dus zal je ze nog moeilijk vinden.

Misschien de 2100, 3100 iets voor jou? Zijn wel misschien aan de kleine kant maar ideaal voor hetgene dat u zocht.

crazyding
7 October 2005, 09:47
bedankt voor de reacties, ken gsm nokia 3210 maar dat is nog te moeilijk, als ze op een verkeerd knopje duwen komen ze bij bv berichten, en slaan ze al in paniek, 't zou echt een ding moeten zijn waarmee ze alleen kunnen bellen, 'k blijf verder zoeken,
grtz

crazyding

tsjonker
7 October 2005, 13:06
Er bestaat inderdaad zoiets voor kleintjes. Heeft een knopje of 5 geloof ik en daar kunnen ze mee bellen en gebeld worden en dat is het.

zariash
7 October 2005, 13:30
bedoel je deze
http://www.tweakers.net/nieuws/34392
grtjs

crazyding
7 October 2005, 15:18
hawel ja, zoiets kan er door voor mij, spijtig dat dat nu weer zoveel kost, en heel dieje toestand erbij van alarmcentrale zou moeten kunnen ingesteld worden dat hij rechtstreeks bij iemand van familie of kennissen terecht komt, in plaats van er geld voor te vragen iedere maand,
alle ideeen van deze aard zijn welkom hoor,
grtz
crazyding

eventure
7 October 2005, 22:18
misschien ies ner de mensen van Trigger happy mailen (kanaal twee)
der is ook altijd een stuk me ne supergrote gsm,
ies vragen in welke winkel da ze die hebben gekocht (a) :p