eventure
7 oktober 2005, 21:19
Heey mensen,
ik zou een siteje willen maken ver mijn klas e,
waar mijn klasgenoten berichten enzo kunnen posten,
wat zou ik best nemen?
Php Nuke of Vbulletin?
Greetzzz
Robbe
Martijnc
7 oktober 2005, 21:23
Vbulletin lijkt me een beetje te duur voor een klasforum. maar natuurlijk is hij wel beter, sneller en ik vind hem ook mooier
Maar voor php-nuke heb je wel veel gratis themes en is ook snel als je een geen grote websites maakt.
eventure
7 oktober 2005, 21:29
Ma kunde Vbulletin nie gratis krijgen?
had ook al ies iets gelezen van een licentie enzo?
Jelle
7 oktober 2005, 21:55
Ja, een licentie kost 121€ per site :D
vBulletin is commerciële software en zal je dus nergens gratis krijgen, maar phpBB is ruim voldoende voor een klasforum. phpBB is goed voor gewone forums, maar vertraagt bij erg grote databases (enkele duizenden gebruikers en tienduizenden berichten), vBulletin blijft snel, dat is het verschil.
eventure
7 oktober 2005, 22:00
dan zallek mer gaan ver php nuke
wa ist verschil tussen php nuke en php nuke platinum?
en welke versie zou jij pakken?
ghost
8 oktober 2005, 13:27
dan zallek mer gaan ver php nuke
wa ist verschil tussen php nuke en php nuke platinum?
en welke versie zou jij pakken?
Als je meer wilt weten over dit kan je u hier (http://www.ivanhoejupiler.be/forumdisplay.php?f=77) registreren ;)
Jelle
8 oktober 2005, 19:23
Voor de gewone PHP-Nuke zou ik al niet gaan, zeker niet voor de laatste versie, want deze is erg gemakkelijk hackbaar.
PHP-Nuke Platinum was goed, maar begint nu verouderd te geraken en een nieuwe versie laat nog op zich wachten.
Ik raad Nuke-Evolution (http://www.nuke-evolution.com/) aan, een nieuwe variant van PHP-Nuke. Momenteel is de tweede publieke beta juist uit en binnenkort komt de definitieve versie eraan.
Het is gebaseerd op PHP-Nuke 7.6, maar veel beter beveiligd (Nuke-Sentinel beveiligingssysteem, het patch pack Nuke-Patched en vele losse security- en bugfixes) en ook erg uitgebreid.
eventure
9 oktober 2005, 18:04
Heey jelle,
bestaat nuke evolution ook in nl?
en zou ik zonder probs kunnen overschakelen naar nuke evolution?
thanks