Volledige versie bekijken : hoe een externe harde schijf beveiligen?



Firekoen
8 October 2005, 16:25
hoe kan ik een externe harde schijf (USB2.0) beveiligen met een paswoord?

compuchrisje
8 October 2005, 21:35
Interessante vraag, voorlopig scan ik die mee met de gewone beveiligingsprogs. Maar als je met je externe op andere pc's aansluit, loop je natuurlijk meer gevaar.

vanic
9 October 2005, 09:44
ik denk eerder dat er wordt bedoelt ... hoe kan ik mijn schijf beveiligen zodat iemand anders niet aan mijn gegevens kan.

Firekoen
9 October 2005, 09:45
inderdaad vanic

grabber
9 October 2005, 11:24
Misschien staat hier iets tussen:
http://www.download.com/3120-20-0.html?qt=password+file+protection&tg=dl-20

spruit
9 October 2005, 11:58
indien je met meer dan 1 gebruiker werkt, kan je dit evt oplossen door machtigingen in te stellen

grabber
9 October 2005, 12:12
indien je met meer dan 1 gebruiker werkt, kan je dit evt oplossen door machtigingen in te stellen

Moet dan wel NFTS gepartitioneerd zijn.

Smokey
9 October 2005, 12:51
is het ook mogelijk om bv aleen maar te kunnen laten kopieeren van externe naar pc ?
ik geef soms mijn externe hd af en er zijn er bij die knippen :s

spruit
9 October 2005, 13:03
is het ook mogelijk om bv aleen maar te kunnen laten kopieeren van externe naar pc ?
ik geef soms mijn externe hd af en er zijn er bij die knippen :s



ben luidop aan het denken, dus niet zeker
een vb

je maakt een gebruiker op je pc aan, bv uitleen en een ww.
Daarvan stel je dan in dat zij alleen mogen lezen (en kopieren?) op je externe.
Dan meld je aan de mensen, aan wie je je externe hd uitleent, dat zij deze gebruiker moeten aanmaken op hun pc om toegang te krijgen tot die hd.
Let wel, zij kunnen dat dan uiteraard wijzigen, maar ze moeten dan wel weten hoe dit te doen...
kan je altijd eens proberen...;)

compuchrisje
9 October 2005, 16:37
'k Ben niet zeker of dat klopt, Spruit, want die gebruikersaccount staat dan enkel op de PC thuis en niet op die externe. Of... een mogelijkheid is om op de externe beveiligde mappen te maken, met pasword en zo.

spruit
9 October 2005, 19:34
'k Ben niet zeker of dat klopt, Spruit, want die gebruikersaccount staat dan enkel op de PC thuis en niet op die externe. Of... een mogelijkheid is om op de externe beveiligde mappen te maken, met pasword en zo.

ben ook niet zeker, daarmee dat ik luidop nadacht...in theorie zou het toch moeten lukken?

poejoeter
16 October 2005, 19:57
Er bestaat ook iets zoals "Steganos securitie suite". waarmee je bepaalde bestanden achter slot kan zetten met paswoord.
Maar het is niet bedoeld, om grote hoeveelheid bestanden .
Wel opletten met dit ding:
heb ondervonden, bij seagate schijfcontrole, dat er een deel van de HD werd opgegeven als corrupt of slecht, na installatie van Steganos .Na een Tweede format was deze gelukkig hersteld.(waarschijnlijk maakt het prog ,gebruik van andere schijfindeling en werd niet meer herkend ????) Ps ;zat op een Clickx shijfje...........maar welk?

Wouter
22 October 2005, 16:03
als je Steganos Security Suite 2006 v8.0.1 zoekt:


ftp://file.steganos.com/software/sss2006int.exe


ik kwam het toevallig tegen

vanic
22 October 2005, 17:00
Ps ;zat op een Clickx shijfje...........maar welk?

als je het echt wil weten op cd 19 bij clickx 90

Wouter
27 October 2005, 16:28
is dat dan gelukt om je partitie/schijf te beveiligen met Steganos Security Suite? of iets anders?