Volledige versie bekijken : 2 pc's aansluiten op een hub.....



Joky
18 May 2005, 20:35
Hoi

Een vriend van me heeft telenet en heeft er nu een tweede pc bij aangesloten via een hub

De host pc draaid echter op windows 98 en de tweede pc op windows xp

Nu heeft em alles aangesloten en enkel op die pc met windows kan em surfen

op tweede pc met windows xp als je klikt op netwerkinstellingen zie je dat er internet verbinding is want pc heeft een ip adres

maar als em explorer start ofzo komt erop geen verbinding.......

Hoe kan je dit oplossen ??? :confused:

graag beetje hulp :(

jigs
18 May 2005, 20:54
dit kan door verschillende redenen komen
welke hub is het, een draadloze of een rechtstreekse?
wat meer info over de hub zou handig zijn

Joky
18 May 2005, 21:21
is geen draadloze dat weet ik

Ché
18 May 2005, 21:35
een hub geeft in tegenstelling tot een router geen lan ip-adressen. als hij nog met telenet mono zit zal hij ook maar 1 ip adres krijgen voor 1 pc. moet anders overschakelen naar telenet expressnet. daar krijg je gratis per abonnement 2 ip adressen

Ché

Ivan
18 May 2005, 21:45
Met mono krijg je ook 2 ip adressen.
Gewoon uw abonnement aanpassen in uw telenet. ;)
Dit kost je niets extra ;)

ICTPIVA
18 May 2005, 21:58
het is beter een router aan te schaffen dan een hub. Trouwens bij een hub gaat ook de snelheid verdeeld worden over alle verbindingen waardoor je een grote vertraging kan krijgen
(worden er nog hubs verkocht?)

Joky
18 May 2005, 22:17
Thnxx voor de info morgen zie ik die vriend weer en zal het eens uitleggen van telenet abonement ik laat morgen nog weten of het opgelost is :)

Heezy
18 May 2005, 23:00
het is beter een router aan te schaffen dan een hub. Trouwens bij een hub gaat ook de snelheid verdeeld worden over alle verbindingen waardoor je een grote vertraging kan krijgen
(worden er nog hubs verkocht?)

Idd ongeveer, een hub is dom, hij stuurt telkens alle pakketjes naar alle poorten. Wanneer een andere PC dus data stuurt, ontstaan er collisions, en onstaat er een routine wat een soort wachttijd is.
Een switch is slimmer doordat die een soort tabel bijhoudt met het bestemmingsadres en de poorten, waardoor een switch de pakketjes meteen naar de juiste poort stuurt.

Nu, bij een 100mbit hub waar 2 PC's aanhangen zal je hier weinig van merken, tenzij je mss gelijktijdig een paar GB's van mekaars PC overzet.
Maar een switch kost bijna evenveel als een hub, en tja, sneller is sneller hé :).